2014-05-23, 17:20
Medlem
.Sensejs avatar
Går på ett program, vad händer om jag söker en fristående språkkurs till HT 14(30 hp) utanför programmet. Kan jag bli antagen på både språkkursen och kursen jag ska läsa inom programmet, eller kommer något strykas?
Citera
2014-05-23, 17:27
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Går på ett program, vad händer om jag söker en fristående språkkurs till HT 14(30 hp) utanför programmet. Kan jag bli antagen på både språkkursen och kursen jag ska läsa inom programmet, eller kommer något strykas?
Ingenting kommer att hända, du kan göra så.
Citera
2014-05-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag är 99% säker att man måste vara godkänd i kärnämnerna (svenska, engelska, matte). Sedan är det bara snittbetyget som spelar roll. Ett ickegodkänt drar ju dock ner snittet rätt duktigt, men behörig är man.

Japp, stämmer!
Citera
2014-05-31, 15:33
Medlem
Sökt diverse socionomlinjer

1. Linköping
2. Lund
3. Uppsala
4. Örebro
5. Malmö
6. Jönköping
7. Gävle
8. Linneuniversitet Kalmar

Har ca 19,00 i snitt tror ni jag kommer in?
Själv tror jag det men blev lite nojig när jag såg att många fler har sökt till universitet/högskola i jämförelse med 2013
Citera
2014-05-31, 15:43
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stress77
Sökt diverse socionomlinjer

1. Linköping
2. Lund
3. Uppsala
4. Örebro
5. Malmö
6. Jönköping
7. Gävle
8. Linneuniversitet Kalmar

Har ca 19,00 i snitt tror ni jag kommer in?
Själv tror jag det men blev lite nojig när jag såg att många fler har sökt till universitet/högskola i jämförelse med 2013
Oklart då du inte postar relevant statistik.
Citera
2014-06-02, 23:43
Medlem
Hej!

Vet inte om ni redan avhandlat detta men är lite orolig för antagningspoängen till hösten. Dels är det ju fler än någonsin som söker till högskolan och dessutom så har ju den nya gruppen BIex introducerats.

Hur mycket tror ni att detta kommer påverka antagningsgränserna generellt? Till ett av programmen jag sökt är det ca 200 fler sökande i år jmf. med förra året och då var lägsta antagninspoäng 19,69. Själv har jag 20,1 i den behörighetsgruppen. Tror ni jag klarar mig?
Citera
2014-06-03, 02:03
Avslutad
Sista dagen att ändra sin ansökan (alltså kryssa första-/andrahandsval för att söka på sina andra-/tredjehandsval), är det 19 juni? Samma dag som sista kompletteringsdag alltså. Eller går det att göra fram till dagen innan urval 1?
Citera
2014-06-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sista dagen att ändra sin ansökan (alltså kryssa första-/andrahandsval för att söka på sina andra-/tredjehandsval), är det 19 juni? Samma dag som sista kompletteringsdag alltså. Eller går det att göra fram till dagen innan urval 1?
Ja, det är den 19 juni. Kan jag ändra ordningen?
Citat:
Efter sista anmälningsdag kan du bara stryka utbildningar. Det kan du göra fram till sista kompletteringsdag. De utbildningar du har satt under den du stryker flyttas då upp i anmälan. Utbildningarna är fortfarande i tid.
Citera
2014-06-04, 10:48
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Svårt att läsa på antagning.se?

https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/Ordna-stryka-och-lagga-till-utbildningar/Kan-jag-andra-ordningen/
Citera
2014-06-04, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vhdent
Ja, det är den 19 juni. Kan jag ändra ordningen?
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Svårt att läsa på antagning.se?

https://www.antagning.se/sv/Vanliga-fragor/Ordna-stryka-och-lagga-till-utbildningar/Kan-jag-andra-ordningen/
Jag orkade inte leta på antagning.se klockan 02 efter att ha jobbat i åtta timmar. Hade ingen svarat hade jag letat i går, men jag fick ju ett snabbt svar varför det inte behövdes.
Citera
2014-06-04, 20:13
Medlem
JaffaCallings avatar
Skriver åt en vän.

Han undrar när man får ansökningsbesked när kursen börjar hösttermin 2014.
Det står "handläggning pågår" och ingenting annat, ska det vara så nu när det är Juni?
Citera
2014-06-04, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling
Skriver åt en vän.

Han undrar när man får ansökningsbesked när kursen börjar hösttermin 2014.
Det står "handläggning pågår" och ingenting annat, ska det vara så nu när det är Juni?
Ja. 11 juli kommer antagningsbeskedet. Se viktiga datum på antagning.se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in