2014-06-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakmackan99
Skitsnack! Bevisa på något sätt, du snackar skit nu,

http://maltmagnus.se/jast/ovrig?product_id=176
Turbojäst kan jäsa ut 6kg socker på 24h, det blir ungefär en alkoholhalt på 18% på mäsken.
Citera
2014-06-02, 21:52
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
http://maltmagnus.se/jast/ovrig?product_id=176
Turbojäst kan jäsa ut 6kg socker på 24h, det blir ungefär en alkoholhalt på 18% på mäsken.

Inte 20-25% som TS påstår. Och vad som står på påsarna skiljer sig från verkligheten. Gå in på bryggforum o kolla "verkliga test" av jästerna.
Citera
2014-06-02, 22:20
Medlem
Citat:
Inte 20-25% som TS påstår. Och vad som står på påsarna skiljer sig från verkligheten. Gå in på bryggforum o kolla "verkliga test" av jästerna.

Känns kanske som om det kvittar om det är 18 eller 20% eller?
Vad spelar det egentligen för roll, full lär man bli vilketsom.
Citera
2014-06-03, 00:59
Medlem
Mr.Lejemans avatar
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om det är 18 eller 20%. På påsen står det iaf att det blir mellan 20-25% med 6kg socker.

Så det är alltså olagligt att göra mäsk överhuvudtaget? Varför i h-vete säljer dom allt som behövs då?
Citera
2014-06-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lejeman
Så det är alltså olagligt att göra mäsk överhuvudtaget? Varför i h-vete säljer dom allt som behövs då?

Det är lagligt att göra om man tillsätter frukt och inte enbart jäser socker. Det är ju ganska många ingredienser som säljs som man kan tillverka olagliga saker av.
Citera
2014-06-03, 19:31
Medlem
Mr.Lejeman|49047002]Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om det är 18 eller 20%. På påsen står det iaf att det blir mellan 20-25% med 6kg socker.

Hej .igen.vad som står på påsen kan du-ni ta med en nypa salt.för att komma upp i 20% får du vänta i 7-10 dgr.sen för att kunna drickas-2-5 veckor efter jäst-stopp å klarningsmedel .dvs kall-krash .det finns inga genvägar...har gjort i min ungdom.har svårt å tro att du har ålder på fb.eftersom din fråga är att sälja mäsk.
Citera
2014-06-03, 19:48
Medlem
Om du planerar att tjäna en hacka på alkoholförsäljning så föreslår jag att du början tillverka riktigt brännvin istället, eller åtminstone så kan du köpa vinsatser och göra fulvin. Mäsk lär du inte tjäna många kronor på, inte vin heller men det är nog lättare att få sålt. Mäsk är det inte en person över arton som kommer att köpa så risken att åka fast minskar ju dessutom om du kan sälja till myndiga personer.
Citera
2014-06-03, 20:34
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Känns kanske som om det kvittar om det är 18 eller 20% eller?
Vad spelar det egentligen för roll, full lär man bli vilketsom.

Du påstod att du nådde mellan 20-25 på ett dygd. Alltså tror jag du är tappad. Lyckas du ALDRIG med. Gå in på bryggforum o kolla testerna..av folk som kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lejeman
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om det är 18 eller 20%. På påsen står det iaf att det blir mellan 20-25% med 6kg socker.

Det når du ALDRIG
Citera
2014-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Du påstod att du nådde mellan 20-25 på ett dygd. Alltså tror jag du är tappad. Lyckas du ALDRIG med. Gå in på bryggforum o kolla testerna..av folk som kan.

Det når du ALDRIG

Du verkar ju varken kunna läsa eller skriva så jag skiter fullständigt i vad du tycker.
Citera
2014-06-03, 22:22
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Du verkar ju varken kunna läsa eller skriva så jag skiter fullständigt i vad du tycker.

Jo, både skriv och läskunnig. Men du måste väl själv förstå lite? Litar du på all reklam?
Citera
2014-06-03, 22:28
Medlem
rakmackan99s avatar
Och..om jag ska vara ärlig.

Vem köper mäsk när 1 liter rent 40% kostar 70-80kr..?
Citera
2014-06-03, 22:37
Medlem
Citat:
Jo, både skriv och läskunnig. Men du måste väl själv förstå lite? Litar du på all reklam?

Jag läste flera trådar innan jag skrev 18%. Jag har själv aldrig använt turbojäst och kan därför inte svara på om det är utjäst efter 24h eller inte.

Frågan är som sagt vem som är intresserad av att köpa mäsk öht, det är ju inte speciellt svårt att tillverka på egen hand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in