Så det är alltså olagligt att göra mäsk överhuvudtaget? Varför i h-vete säljer dom allt som behövs då?
Det är lagligt att göra om man tillsätter frukt och inte enbart jäser socker. Det är ju ganska många ingredienser som säljs som man kan tillverka olagliga saker av.
Mr.Lejeman|49047002]Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om det är 18 eller 20%. På påsen står det iaf att det blir mellan 20-25% med 6kg socker.
Så det är alltså olagligt att göra mäsk överhuvudtaget? Varför i h-vete säljer dom allt som behövs då?
Hej .igen.vad som står på påsen kan du-ni ta med en nypa salt.för att komma upp i 20% får du vänta i 7-10 dgr.sen för att kunna drickas-2-5 veckor efter jäst-stopp å klarningsmedel .dvs kall-krash .det finns inga genvägar...har gjort i min ungdom.har svårt å tro att du har ålder på fb.eftersom din fråga är att sälja mäsk.
Om du planerar att tjäna en hacka på alkoholförsäljning så föreslår jag att du början tillverka riktigt brännvin istället, eller åtminstone så kan du köpa vinsatser och göra fulvin. Mäsk lär du inte tjäna många kronor på, inte vin heller men det är nog lättare att få sålt. Mäsk är det inte en person över arton som kommer att köpa så risken att åka fast minskar ju dessutom om du kan sälja till myndiga personer.
Känns kanske som om det kvittar om det är 18 eller 20% eller?
Vad spelar det egentligen för roll, full lär man bli vilketsom.
Du påstod att du nådde mellan 20-25 på ett dygd. Alltså tror jag du är tappad. Lyckas du ALDRIG med. Gå in på bryggforum o kolla testerna..av folk som kan.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lejeman
Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om det är 18 eller 20%. På påsen står det iaf att det blir mellan 20-25% med 6kg socker.
Du påstod att du nådde mellan 20-25 på ett dygd. Alltså tror jag du är tappad. Lyckas du ALDRIG med. Gå in på bryggforum o kolla testerna..av folk som kan.
Det når du ALDRIG
Du verkar ju varken kunna läsa eller skriva så jag skiter fullständigt i vad du tycker.