Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-30, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
Tjena, jag har aldrig testat E innan, bara cannabis och alkohol, min kompis föreslog i alla fall att vi ska ta det tillsammans på hans nästa hemmafest. Det jag undrar är om folk kommer märka att jag är påverkad, för det vill jag verkligen inte. Folket jag brukar umgås med inte är så värst drogliberala, och jag är rädd att vissa kommer ta avstånd från mig. Jag undrar även om det är ett lämpligt rus att testa första gången på en hemmafest?

Det kommer garanterat märkas, jag som tar rätt ofta kan fan inte dölja det, skulle nog säga att första gången är det helt jävla omöjligt att dölja det.
Mdma e nog den drogen som det syns mest på en att man e påverkad av nått.

Rekommenderar solbrillor och att du tänker på att inte tugga/spänna käken, sen är det ju rätt skumt att sitta med solbrillor inne på en hemmafest men det är bästa sättet att dölja det iaf, så fort du börjar prata med folk och klämma på grejer, krama dig själv m.m så kommer det att märkas iförsig
Senast redigerad av qirtero 2014-05-30 kl. 16:54.
Citera
2014-05-30, 17:50
Medlem
kantoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfitness7
Det är ju dosrelaterat men ja de kommer nog märka. Dina pupiller kommer se ut som tefat och det är väldigt svårt att kontrollera den enorma euforin och lyckan som uppstår.

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
uppspärrade ögon, tefatspupiller, käkspänningar, vattenintag, euforin och kärleken kommer avslöja dig ganska bra.

Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Det kommer garanterat märkas, jag som tar rätt ofta kan fan inte dölja det, skulle nog säga att första gången är det helt jävla omöjligt att dölja det.
Mdma e nog den drogen som det syns mest på en att man e påverkad av nått.

Rekommenderar solbrillor och att du tänker på att inte tugga/spänna käken, sen är det ju rätt skumt att sitta med solbrillor inne på en hemmafest men det är bästa sättet att dölja det iaf, så fort du börjar prata med folk och klämma på grejer, krama dig själv m.m så kommer det att märkas iförsig

Okej, tack för svaren, tror nog jag sparar det till en annan gång då!
Citera
2014-05-31, 13:57
Medlem
Awilds avatar
Tja! Behöver lite hjälp här, tänkte ta e ikväll på en festival men igår när jag dansade och hoppade runt så fick jag håll-liknande känsla å det högg till i magen varje gång jag rörde på mig. Det har fortfarande inte gått över, så nu undrar jag om det är en bra idé att ta det ändå? För kommer dansa en massa då också så är rädd för att det ska göra skit ont. Tack på förhand
Citera
2014-05-31, 15:23
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awild
Tja! Behöver lite hjälp här, tänkte ta e ikväll på en festival men igår när jag dansade och hoppade runt så fick jag håll-liknande känsla å det högg till i magen varje gång jag rörde på mig. Det har fortfarande inte gått över, så nu undrar jag om det är en bra idé att ta det ändå? För kommer dansa en massa då också så är rädd för att det ska göra skit ont. Tack på förhand

Brukar supa bort det där besväret, eller inse att kanske måste fylla på vatten/mat. Tar varje kväll på festival då och dansar hela nätterna.

Att bara ta en paus när det uppstår är ju ett bra tips iaf..
Citera
2014-05-31, 18:00
Medlem
Min kompis tog en halv tablett i förrgår men kände inte så mycket. Så igår drog hon i sig 9 st och tänker köra vidare ikväll.. Borde jag vara orolig? Hon lyssnar inte på mig och vi har varit i samma sits förut när hon använt tjack för mycket. Ska jag låta det vara och låta henne hamna i en avtändning och se baksidan av drogen?

Har inget emot att folk använder vissa droger men hon kan lätt överanvända droger (som jag tror beror på att hon är deprimerad). Hon söker alltså snabba vägar till lycka.
Citera
2014-06-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Min kompis tog en halv tablett i förrgår men kände inte så mycket. Så igår drog hon i sig 9 st och tänker köra vidare ikväll.. Borde jag vara orolig? Hon lyssnar inte på mig och vi har varit i samma sits förut när hon använt tjack för mycket. Ska jag låta det vara och låta henne hamna i en avtändning och se baksidan av drogen?

Har inget emot att folk använder vissa droger men hon kan lätt överanvända droger (som jag tror beror på att hon är deprimerad). Hon söker alltså snabba vägar till lycka.
Ja, du bör vara orolig. 2 tabletter varannan månad brukar räcka för mig. Tar jag fler blir jag bara deprimerad i en vecka efteråt.
Citera
2014-06-02, 18:22
Medlem
Bro-cats avatar
Blir man högljudd på det? går det att ta om man t.ex. är nere i källaren och ens föräldrar är ovanför?
Citera
2014-06-02, 19:57
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
Blir man högljudd på det? går det att ta om man t.ex. är nere i källaren och ens föräldrar är ovanför?
Najs trådbump!

Nej man blir inte högljudd. Men att ta MDMA hemma om du nu bor hos föräldrarna känns spontant som en dålig idé. Det är svårt att spela nykter på MDMA, särskilt om du inte har någon erfarenhet av det.
Citera
2014-06-02, 20:18
Medlem
bloodymaryjanes avatar
MDMA, någon erfaren hjälp?

Kommer förmodligen testa mdma kristaller, rent, för första gången på en festival där jag tror de flesta kommer knarka nåt. Men behöver tips och råd.
Hur mycket ska jag ta första gången? Jag är tjej, 20 år, 160 cm och väger 53 kg eler nåt.

-Är det ens en bra idé att ta det på en festival bland massa andra människor? Finns det risk för att bli nojjig?
-Vad ska jag tänka på när jag tagit det? Ska man äta mycket, dricka mycket vatten?
Ska förmodligen dricka alkohol innan och dagen efter också, kommer det påverka något? Borde jag inte dricka alls?
-Vad finns det för farliga risker? Vad är det värsta som kan hända? Slår hjärtat snabbare? Illamående?
-Vad skulle kunna hända om man tar för mycket?

Vad är det bästa med drogen?

Tacksam för svar
Senast redigerad av bloodymaryjane 2014-06-02 kl. 20:29.
Citera
2014-06-02, 20:20
Medlem
MrSvarts avatar
100mg tröskeldos (du får ingen effekt under det) och jag skulle råda dig 120-130mg.

Somliga skulle råda galna doser, men håll det under 150mg.
Citera
2014-06-02, 20:26
Medlem
M-A-Ds avatar
Kör 200mg direkt och få ett ordentligt rus i stället för ett halvdant. MDMA är knepigt att fylla på med i efterhand, det brukar inte bli något vidare tycker jag. Snorta inte eller något annat dumt - MDMA ska ner i magen.

Ha så sköjj!
Citera
2014-06-02, 20:28
Medlem
underdjurets avatar
2 mg/kg brukar man räkna, så 110 mg kan vara en bra första dos. Bra och bra, det är väl aldrig bra att ta det ute bland okända människor då risken alltid finns att man åker fast. Vatten är bra att få i sig, brukar bli så in i helvete törstig när jag rör på mig. Om du dricker alkohol under ruset så sabbar du lite, men inget som jag brukar bry mig om. Tycker om att gå runt med någon lyxig drink i handen att smutta på när jag tar MDMA.

Farliga risker? Vet jag inte så mycket om, men du kan säkert få en hjärtattack och dö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in