2014-06-02, 11:44
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Drog upp en wd till 40 igår.. Men usch vilken tråkig klass.
Drog också en hc Crusader till 42 I förrigår men han dog av en dc
Crusader var dock rolig att spela skall göra en ny.
Drog också upp en hc DH till 35 igår. Också rolig klass.
Spelade över 10h igår
Hade bara wiz och barbar innan men till 95% spelat mina ca 1000h totalt på min wiz.
Barbar är också synnerligen tråkig att spela.

Hur har ni spenderat er tid med d3?

jag har nog närmare 350h speltid totalt kanske.

64% av dessa är Wiz
13% på Crusadern.
11% på WD
8% på Babben (för jävla tråkig klass)
1% på DH (lvl 53)
1% på Monk (lvl 59)

Har fastnat för två klasser och det är Wiz och Crussen.
Men hade sån jävla flyt med gear till crusadern, fick akkhan setet på två spelkvällar och det höjer rolighetsfaktorn avsevärt. WDn verkar jävligt kul, men får aldrig någon vettig gear trots att jag spenderat säkert 10 000 shards som jag samlat ihop med min wiz. Alla timmar som lagts på att leecha på andra i T4-T6 med honom har inte heller hjälpt
Citera
2014-06-02, 13:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Har haft lite tur nu under natten och morgonen http://oi61.tinypic.com/28b9zlz.jpg vet inte hur hög pet dmg man kan få på mask of jeram, men 99% tror jag är bland det bästa som går att få.

Du hade vidrig tur inatt

Men, lossnade för mig imorse, efter att ha kört Act V bounties hela morgonen, fyllt hela inventory med leg's och caches, så fick jag inte skölden jag ville ha, var nära att ge upp men körde en bounty till, första leg som droppar: Fate of Fell: http://ladda-upp.se/files/2014/b104543.png vilken går bra ihop med min nuvarande sköld: http://ladda-upp.se/files/2014/b104544.png

Edit: Du anar inte hur glad jag blev när jag såg "New Transmog" på skärmen efter att ha lootat 10+ Mortal Drama's och antagligen lika många av de andra 2h flailsen utan att få Fate of Fell.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-02 kl. 14:02.
Citera
2014-06-02, 14:16
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du hade vidrig tur inatt

Men, lossnade för mig imorse, efter att ha kört Act V bounties hela morgonen, fyllt hela inventory med leg's och caches, så fick jag inte skölden jag ville ha, var nära att ge upp men körde en bounty till, första leg som droppar: Fate of Fell: http://ladda-upp.se/files/2014/b104543.png vilken går bra ihop med min nuvarande sköld: http://ladda-upp.se/files/2014/b104544.png

Edit: Du anar inte hur glad jag blev när jag såg "New Transmog" på skärmen efter att ha lootat 10+ Mortal Drama's och antagligen lika många av de andra 2h flailsen utan att få Fate of Fell.
Fan va synd att det inte kunde bli 10% dmg
Citera
2014-06-02, 15:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Fan va synd att det inte kunde bli 10% dmg

Japps, hade gärna haft lite högre main dmg också

Men, efter veckors av letande, så passar den perfekt in i builden
Citera
2014-06-02, 16:39
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Drog upp en wd till 40 igår.. Men usch vilken tråkig klass.
Drog också en hc Crusader till 42 I förrigår men han dog av en dc
Crusader var dock rolig att spela skall göra en ny.
Drog också upp en hc DH till 35 igår. Också rolig klass.
Spelade över 10h igår
Hade bara wiz och barbar innan men till 95% spelat mina ca 1000h totalt på min wiz.
Barbar är också synnerligen tråkig att spela.

Hur har ni spenderat er tid med d3?
Är det värt att köra upp en Crusader eller? Skapade en bara för att när RoS kom men inte tagit en level på den än, tycker det är så jäävla tråkigt att lvla upp nya gubbar, något tips på hur man kan ta 70 ASAP? eller är det bara storyn som gäller?
Citera
2014-06-02, 16:47
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Är det värt att köra upp en Crusader eller? Skapade en bara för att när RoS kom men inte tagit en level på den än, tycker det är så jäävla tråkigt att lvla upp nya gubbar, något tips på hur man kan ta 70 ASAP? eller är det bara storyn som gäller?

Du fixar 0-70 på ca 1.5h med lite flyt och med rätt hjälp.
Jag kör inte story. kör bounty på T6 och när man når typ +65 så kör man rift. Så länge du har powerful friends som one-shottar allt så är det bara att stå runt och leecha xp. Nu när de buffat avståndet på hur långt ifrån fighten man kan va så är det inga större problem att lalla runt på T6 och hålla sig vid liv
Citera
2014-06-02, 17:07
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Du fixar 0-70 på ca 1.5h med lite flyt och med rätt hjälp.
Jag kör inte story. kör bounty på T6 och när man når typ +65 så kör man rift. Så länge du har powerful friends som one-shottar allt så är det bara att stå runt och leecha xp. Nu när de buffat avståndet på hur långt ifrån fighten man kan va så är det inga större problem att lalla runt på T6 och hålla sig vid liv

rekommenderar INTE detta för HC. Vortex+Waller... byebye
jag har inga vänner som spelar och tvingas levla ensam och det tar rätt lång tid.
på normal har man ju gems och gear (hellfire tex) så de går snabbare, men på hc har jag ingenting och inga paragons heller, så där går de jävligt segt...
Senast redigerad av neurogen 2014-06-02 kl. 17:13.
Citera
2014-06-02, 17:07
Medlem
neurogens avatar
Citat:

vet inte om det är värt direkt, men tycker du den är rolig så levla upp den.
jag tycker den e rolig men kan inte spela crusader i hc. DCar hela tiden.
Demon Hunter går bra i hc, men inte Crusader. Helt jävla sjukt.
edit: fuck. dcade precis på min demon hunter. jävla kukanus spel.
varför bara på hardcore?!
tredje hc char jag dör på 3 dagar pga exakt samma dc.

men bara i hardcore. fyfan
Senast redigerad av neurogen 2014-06-02 kl. 17:36.
Citera
2014-06-02, 18:37
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Jag har aldrig varit en som gillat crusaders direkt, jag är mer av en wizard/dh/wd person. En i FB-klanen boostade upp min crusader och den är faktiskt jävligt rolig måste jag erkänna. Jag har skit gear än så länge men det roliga med d3 är ju att få gear till sin gubbe och se den bli bättre och bättre, eller hur?

Om du kör på SC kan jag slänga iväg en boost till dig. Skicka ett PM eller skriv här bara.
Citera
2014-06-02, 19:02
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Japps, hade gärna haft lite högre main dmg också

Men, efter veckors av letande, så passar den perfekt in i builden

Har du fate of fell ska du såklart köra den sista Runan på Heavens fury. Shotgun ftw!
Citera
2014-06-02, 20:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Kadala släpper faktiskt till rätt bra nu senaste 24 timmarna då det kommer till Set/Legendbyxor..
Dock vill hon inte skänka ett par Jade-brallor ännu, men fått en och annan Transmorg sen man började för 6000+ shards sedan :P

3 Blackthorn brallor ( 1 av dessa rollade helt okej, behövs bara socket)
2 Dept Diggers ( båda är skit typ )
2 Helltooth ( Vem spelar egentligen med detta Set mer än 2 delar för 500int? )
1 Pox Faulds ( 288% Dmg cloud runtom i 20yards.. )
1 Swamp Land Waders ( 17% Poison buff, 428 Intel, Poison Dart buff, 1 socket 92 Allres )

Dock känns det som lite dålig utdelning överlag på så många shars, men man kan ju inte få allt här i världen
Citera
2014-06-02, 20:49
Medlem
Citat:
rekommenderar INTE detta för HC. Vortex+Waller... byebye
jag har inga vänner som spelar och tvingas levla ensam och det tar rätt lång tid.
på normal har man ju gems och gear (hellfire tex) så de går snabbare, men på hc har jag ingenting och inga paragons heller, så där går de jävligt segt...

Kan passa på att tipsa om communityn "got boosted" samt "get boosted" för alla er som ej har tillgång till boost på hardcore. Der går väldigt smidigt och jag tror att den fortfarande är aktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in