2014-06-02, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Jag är inte riktigt säker på vad den där posten har med diskussionen att göra. Det enda som står i länken är att:
Det finns vissa items som bara droppas från caches, det vet vi.
Dessa items droppas dessutom bara från vissa act caches, det vet vi.
Från och med 2.0.5 kan man loota torment only items från caches som lootas i T1 och högre, det vet vi.

Däremot så gjorde jag lite efterforskning för att försöka backa upp neurogens påstående och hittade följande:

Cachespecifika legendaries, så som RoRG, har en egen drop rate som är separat från övriga legendaries. Då borde det inte spela någon roll om man spelar på normal eller på T6, RoRG har samma dropchans oavsett. Så då spelar det inte så stor roll vilken nivå man spelar på, ta den högsta nivå som man fortfarande kan oneshotta mobs på.

Det är många som säger att det fungerar på det sättet, men ingen länkar till någon källa så jag kan inte bekräfta det på något vis. Men det kan vara värt att ha i åtanke.

Jag har gjort t5 bounties de senaste dagarna, och jag har inte fått ett enda item bortsett från de specifika items ur lådorna, och om det var chans för torment-legendaries i lådorna så borde jag ha bevittnat åtminstone en ''random'' legendary droppa såhår långt in i patchen. Jag har 4300 bounties completed och den enda act-lådan jag sett en ''random'' legendary droppas från är act 4 lådan, som en gång droppade ett par magefists till en in mitt party.

Men angående drop rates, så vill jag inte lägga mig i, då det inte direkt finns några källor angående drop rates i detta spel. Skulle dock vara oerhört konstigt om det inte är större chans i högre torment, utan att det bara hör till act 4.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-02 kl. 07:12.
Citera
2014-06-02, 08:37
Medlem
tyses avatar
Har haft lite tur nu under natten och morgonen http://oi61.tinypic.com/28b9zlz.jpg vet inte hur hög pet dmg man kan få på mask of jeram, men 99% tror jag är bland det bästa som går att få.
Citera
2014-06-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiparo
Kan någon förklara det här? En grön Mask jeram i helltooth set:et

http://i.imgur.com/NGg3SEI.png?1

Edit: Ah, tydligen en välkänd bugg

Bugg?

Det finns två Mask Of Jeram.

En är en helm och ingår i Helltooth-settet (grön).

En är en Voodoo-mask och är legendary (orange).
Citera
2014-06-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Har haft lite tur nu under natten och morgonen http://oi61.tinypic.com/28b9zlz.jpg vet inte hur hög pet dmg man kan få på mask of jeram, men 99% tror jag är bland det bästa som går att få.

Gz, synd dock att den rollade all res :/
Citera
2014-06-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Gz, synd dock att den rollade all res :/

Den rollar alltid All res vad jag vet.

http://us.battle.net/d3/en/item/mask-of-jeram-3OrCkW
Citera
2014-06-02, 10:27
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Orkar du ge mig en förklaring? Vill gärna veta varför
Mer blockchans. Det ger bättre synergi me dina skills. 15% mer life är inte speciellt värt alls.
Dessutom kan du Rolla 10% crit, och den har högre STR samt mer armor.
Win win
Citera
2014-06-02, 10:29
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kärring
Nån annan som haft stora problem med dissconnects idag? kan knappt spela i 5 minuter innan jag får dc..
Nej men i förrigår dcade jag en gång i timmen. Timeout. 3007.
Förlorade en hc char pga det
Citera
2014-06-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Den rollar alltid All res vad jag vet.

http://us.battle.net/d3/en/item/mask-of-jeram-3OrCkW

Oh, stämmer nog, knappt lirat wd i expansionen. Men man kan rolla bort all res mot 750 vita eller armor om man har riktigt tur.
Fortfarande fet Jeram, gz.
Citera
2014-06-02, 10:49
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse

va i helvete. här jagar man MoJ som en galning till och från och du har hela stashen full... hmm, får börja lira mer tillsammans tror jag

edit: gz!
Citera
2014-06-02, 10:57
Medlem
neurogens avatar
Drog upp en wd till 40 igår.. Men usch vilken tråkig klass.
Drog också en hc Crusader till 42 I förrigår men han dog av en dc
Crusader var dock rolig att spela skall göra en ny.
Drog också upp en hc DH till 35 igår. Också rolig klass.
Spelade över 10h igår
Hade bara wiz och barbar innan men till 95% spelat mina ca 1000h totalt på min wiz.
Barbar är också synnerligen tråkig att spela.

Hur har ni spenderat er tid med d3?
Citera
2014-06-02, 10:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kärring
Nån annan som haft stora problem med dissconnects idag? kan knappt spela i 5 minuter innan jag får dc..

Får också väldigt mycket DC just nu. Någon som vet varför.. nån mer som får DC?
Citera
2014-06-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Drog upp en wd till 40 igår.. Men usch vilken tråkig klass.
Drog också en hc Crusader till 42 I förrigår men han dog av en dc
Crusader var dock rolig att spela skall göra en ny.
Drog också upp en hc DH till 35 igår. Också rolig klass.
Spelade över 10h igår
Hade bara wiz och barbar innan men till 95% spelat mina ca 1000h totalt på min wiz.
Barbar är också synnerligen tråkig att spela.

Hur har ni spenderat er tid med d3?

Jag drog upp en crusader till 70 för ett litet tag sedan. Har tidigare spelat wizard och barbar. Crusader är helt klart den roligaste klassen att spela av de tre jag spelat. Kör alltid solo, har ärligt talat aldrig spelat i en grupp. Satsade väldigt mycket på offensiv i början och klarade T1 bra. Ändrade om skillsen och para poängen för en mer balanserad build, dock med lite mer fokus på överlevnad. Nu kör jag T2 utan problem och funderar på att gå upp till T3. Jag har ganska dålig gear. Händer att jag dör av vissa elite packs, framför allt om de har sina j*vla arcane sentrys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in