2013-10-13, 17:01
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bra för dig att vi har Idol etc så du kan få höra lite skönsjungande kids.

Har inte sett Idol en enda gång. Jag litar på dig när du säger att det finns "skönssjungande kids" där, för det verkar du ha koll på. Sjunger de lika bra som Wadling & Hellström? En ärlig fråga bara - det är inte ofta jag har chans att få svar från någon som gillar schlager- och dansbandsmusik!
Citera
2013-11-05, 21:41
Bannlyst
Hur är läget med freddie?
Citera
2014-01-05, 15:09
Medlem
Chinisibas avatar
Någon som vet hur det gick med villan och hur det går för Wadling? Läste i någon intervju att hans polare dog för en tid sedan?

Angående pengarna är det förmodligen en kombination i att han inte kan hålla i pengar och att han faktiskt inte har koll på vart dom pengar han borde få in försvinner. Någon som vet hur det är med Wadling och skulder? Vore ju konstigt om han inte har det.
Citera
2014-06-02, 12:22
Medlem
Känner till flera medlemmar av släkten Wadling.Även om dessa personer på ytan är mer socialt anpassade än Freddie Wadling finns det mycket underligheter med dessa personer. En förkärlek för sadism och andligt förtryck. Titta bara på våldfilmsproducenten. Börjar undra om det inte är släktdrag som går i arv. Men, men man kanske skulle starta en egen tråd för att fördjupa sig i ämnet. Det finns mycket att berätta som jag har gått och grunnat på.
Citera
2014-06-02, 13:00
Medlem
Uncle Dukes avatar
Han jobbar på en ny platta med Kingdom of Evol har jag hört. Jag hoppas på en fet comeback, varför inte slänga in honom i Så mycket bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Känner till flera medlemmar av släkten Wadling.Även om dessa personer på ytan är mer socialt anpassade än Freddie Wadling finns det mycket underligheter med dessa personer. En förkärlek för sadism och andligt förtryck. Titta bara på våldfilmsproducenten. Börjar undra om det inte är släktdrag som går i arv. Men, men man kanske skulle starta en egen tråd för att fördjupa sig i ämnet. Det finns mycket att berätta som jag har gått och grunnat på.

Freddie är i alla fall antagligen så långt från sadist och "andlig förtryckare" som man kan komma. Jag visste inte att Wadling är en "känd" släkt, och våldsfilmsproducenten du refererar till har jag nog aldrig hört talas om.
Citera
2014-07-10, 03:26
Medlem
Det är verkligen en udda släkt. De kan uppträda normalt och civiliserat, och plötsligt kufar de ur. De har en nästan manisk passion för extrema och udda våldsfilmer.
Senast redigerad av xvaganza100 2014-07-10 kl. 03:29.
Citera
2014-07-12, 07:59
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Det är verkligen en udda släkt. De kan uppträda normalt och civiliserat, och plötsligt kufar de ur. De har en nästan manisk passion för extrema och udda våldsfilmer.
Du låter som en pingstvän som tycker att Pippi Långstrump är moraliskt förkastligt och uppmanar till våld. Vad är det för "extrema och udda våldsfilmer" du pratar om?
Citera
2014-07-12, 14:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

Freddie är i alla fall antagligen så långt från sadist och "andlig förtryckare" som man kan komma. Jag visste inte att Wadling är en "känd" släkt, och våldsfilmsproducenten du refererar till har jag nog aldrig hört talas om.

Jag är inte säker på att du har helt rätt...

Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Vet att han är hängiven skräckfantast med ett enormt bibliotek av dito filmer. Han röker tydligen ett par paket av ett franskt märke jag nu inte kommer ihåg. Någonting på G......

En udda person är han helt klart. Man sparkar inte gärna på någon som varit betydande i svenskt musikliv men helt ärligt låter han inte så bra längre. Jag uppskattar dock en del av hans tidigare alster och hans uttryck är enormt personligt.
Citera
2014-07-27, 17:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Freddie Wadling ska enligt uppgift 'nästan ha blivit innebränd'. Mer info inom kort.
Citera
2014-07-27, 17:50
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Freddie Wadling ska enligt uppgift 'nästan ha blivit innebränd'. Mer info inom kort.
Citat:
Larmet om branden kom vid 14.30-tiden. När räddningstjänsten kom till platsen fanns en man som de fick dra ut ur huset. Han fördes till Sahlgrenska med rökskador.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2440471-man-rokskadad-i-langedrags-brand
På den gatan bor Freddie.
Citera
2014-07-27, 21:27
Medlem
emma80s avatar
Den populäre artisten Freddie Wadling, 62, fördes på söndagen till sjukhus efter att en våldsam brand utbröt i hans villa i Långedrag.

Wadlings grannar räddade av allt att döma hans liv.

40 sekunder efter att familjen Janson fick ut artisten ur huset skedde en explosion och lågorna slog aggressivt ut genom både dörr och fönster.

http://www.expressen.se/gt/freddie-wadling-svart-skadad-efter-villabrand/
Citera
2014-07-27, 22:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Den populäre artisten Freddie Wadling, 62, fördes på söndagen till sjukhus efter att en våldsam brand utbröt i hans villa i Långedrag.

Wadlings grannar räddade av allt att döma hans liv.

40 sekunder efter att familjen Janson fick ut artisten ur huset skedde en explosion och lågorna slog aggressivt ut genom både dörr och fönster.

http://www.expressen.se/gt/freddie-wadling-svart-skadad-efter-villabrand/

Det där lät inget vidare. Vi hoppas att han är oskadd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in