Citat:
Ursprungligen postat av
Levillain
Freddie Wadling litar tydligen på människor han jobbar med men blir då istället utnyttjad
Freddie har säkerligen blivit lurad ett antal gånger, ingen tvekan. Men det finns en annan historia också och den handlar inte om att folk lurar honom utan att han är genomusel på att hålla i pengarna. Pengarna ramlar liksom iväg genom fingrarna så fort han fått dem. Vore det inte för Bella som styr upp så hade det varit ännu värre.
För ett par år sedan så gjorde en bekant till mig ett par låtar, det var inte riktigt färdiga låtar utan mer låtskisser, meningen var att det skulle bli ett samarbete. Freddie lade sång på och sålde sedan låtarna till nån trejdepart (minns inte exakt vad, möjligen nån teaterföreställning) och min vän fick inte en krona. Han fick veta det på omvägar och så nån lite smådålig ursäkt från Freddie. Har inte blivit något mer samarbete mellan dem efter...
Nu tror jag inte Freddie gör så regelbundet, och visst, det finns alltid två sidor av ett mynt. Har inte frågat mer om det, utan det där får de två göra upp mellan sig.
Men varför måste de flytta? Läste något om renovering av kåken?
Både Bella och Freddie är, precis som någon skrev ovan, väldigt vänliga och sympatiska människor, hoppas det löser sig.