Citat:
Viktigt att ta ställning mot rasismen helt enkelt. Så småningom lär det ju bli krig i Sverige också, så som samhällsutvecklingen ser ut. Undrar hur ni Sverigedemokrater kommer att känna om ni får smaka er egen medicin och se gränserna stängas framför er. Inte lika kul och lättsamt då kanske?
En liten motfråga, hur kommer ni SD hatare att känna er när ni blir jagade och dödade i Sverige på grund av kriget , era familjer blir våldtagna, torterade osv samtidigt som ni inte har råd eller möjlighet att ta er till ett land på andra sidan världen för att söka hjälp och dom länderna vill inte lägga så mycket resurser på flyktingläger i närområdet som ni har möjlighet att ta er till, trots att det hjälper betydligt fler personer. För dom tycker det är mycket viktigare att lägga pengarna på dom få som kan ta sig till deras land så dom kan visa upp hur duktiga dom är för likes på facebook och ryggdunkningar i media.
Så jävla inte bara äcklig men även okunnig idioti detta anti SD tjaffs. Vi kan inte hjälpa alla, vi har begränsat med resurser.
Det då mest humana och därmed självklara alternativet för mig är att hjälpa så många som möjligt i säkerhet, ge dom tak över huvudet och mat på bordet, men framför allt få dom i säkerhet så dom inte behöver oroa sig för att deras familjer, döttrar,brödrer, föräldrar, syskon osv blir torterade, våldtagna och/eller mördade. Det är det absolut viktigaste, få så många som möjligt i säkerhet.
Men snälla, förklara för mig, på vilket sätt är det bättre att hjälpa några få när man kan hjälpa många? Jag får det inte att gå ihop.
Jag undrar hur folk som dig kommer känna er när ni står kvar i kriget och inte har råd att ta er härifrån och dom som kan hjälpa tycker det är viktigare med ryggdunkningar än att hjälpa så många av er som möjligt. Pantade jävel.
Det värsta med folk som dig är att ni prioriterar ryggdunkningar och likes på facebook och liknande patetiska ego höjare högre än att hjälpa så många som möjligt. Det som är det mest humana. Samtidigt som ni kallar er dom med sympati och försöker höja er själva till molnen. Vidrigt !
Så jävla sjukt att man kan vara så föbannat naiv och verklighets frånvarande, helt otroligt. Det mest humana och det bästa man kan göra är att hjälpa så många som möjligt.
Men ja, om ens kunskaper inte sträcker sig längre än rubriker på skvallerblaskor och ens sympati för andra bara är en fasad utåt där man prioriterar ryggdunkningar och en vacker bak gård framför äkta sympati och den mest humana lösningen. Då är det kanske inte så lätt att förstå.
Senast redigerad av confused... 2014-06-01 kl. 23:32.
Senast redigerad av confused... 2014-06-01 kl. 23:32.