2014-06-01, 13:57
Medlem
buIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Och med den inställningen finns det inte mycket kvar att skämta om.
Bäst är när barnet, som förmodligen har lekt med elden och bränt sig, själv skall kommentera en reklamfilm inte ens har fått se?

Skulle vart kul att få höra en motfråga av reportern om att man skämtar regelbundet om betydligt värre saker? Men nu är det tydligen stundens känsloargument som skall ersätta sunt förnuft och logik?

Tänkte samma sak då jag läste artikeln idag. Var är världen på väg om det ska gnällas på allt som försöker vara humoristiskt? Enligt den här mamman borde väl all humor förbjudas...
Citera
2014-06-01, 14:32
Medlem
darthvaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Någon sprutade T-sprit på 9-årige Salomon och han fattade eld och fick svårt skadad vårdas länge på sjukhus. Salomons mamma fick sedan se en reklamfilm från ICA där Cindy och Ulf sprutar tändvätska på varandra och börjar brinna och nu kräver hon att ICA stoppar reklamfilmen.

Såg det där och tänkte nästan starta en ny tråd om det, så dumt är det. Lättkränktheten vet inga gränser. Med den här logiken kan man ju inte skämta om något. Någonstans finns någon som varit med om samma sak och det var inte alls roligt. Då ska ingen annan få ha roligt heller. John Cleese ramlade från en stege i Pang i Bygget t ex. Ett avsnitt handlade också om ett lik som förvarades i en tvättkorg. Med denna logik borde ju den legendariska serien klippas ned och Cleese göra offentlig avbön, kanske betala in en saftig summa till någon fond.

Ungen heter förresten Salomon. Vad kan det bero på?
Citera
2014-06-01, 17:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader

Det är såklart för att Koranens förutsägelse om honom skulle bli sann.

[34:12] OCH VI gjorde vinden till Salomos tjänare ... Och Vi lät en källa av smält koppar flöda på hans befallning. Det fanns bland de osynliga väsendena några som hans Herre hade befallt att arbeta för honom; och om någon av dem inte lydde Vår befallning, gav Vi honom en försmak av den flammande Eldens straff.
Citera
2014-06-01, 22:28
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darthvader
Såg det där och tänkte nästan starta en ny tråd om det, så dumt är det. Lättkränktheten vet inga gränser. Med den här logiken kan man ju inte skämta om något. Någonstans finns någon som varit med om samma sak och det var inte alls roligt. Då ska ingen annan få ha roligt heller. John Cleese ramlade från en stege i Pang i Bygget t ex. Ett avsnitt handlade också om ett lik som förvarades i en tvättkorg. Med denna logik borde ju den legendariska serien klippas ned och Cleese göra offentlig avbön, kanske betala in en saftig summa till någon fond.

Håller med. Jag blir snart kränkt av alla som blir kränkta! Hur kan mamman ens ställa upp och och göra sig till ett sådant åtlöje.. Gösta-Petter, va nog bland det mest märkliga och pinsammaste jag sett på länge.

När det kommer till namnet så antar jag att lille Salomon är UNIK" och "SPECIELL" (precis som alla andra mammor tycker om sina barn) och förtjänar då ett udda namn. För Rickard,Peter,Andreas mm är ju på tok för vanligt för hennes UNIKA PRINS

/Trevlig kväll

Ps. Jag gillar inte "unika" namn, det känns pretentiöst och bajsnödigt, det får mig att ogilla barn mer än nödvändigt.
Citera
2014-06-01, 22:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Håller med. Jag blir snart kränkt av alla som blir kränkta! Hur kan mamman ens ställa upp och och göra sig till ett sådant åtlöje.. Gösta-Petter, va nog bland det mest märkliga och pinsammaste jag sett på länge.

När det kommer till namnet så antar jag att lille Salomon är UNIK" och "SPECIELL" (precis som alla andra mammor tycker om sina barn) och förtjänar då ett udda namn. För Rickard,Peter,Andreas mm är ju på tok för vanligt för hennes UNIKA PRINS

/Trevlig kväll

Ps. Jag gillar inte "unika" namn, det känns pretentiöst och bajsnödigt, det får mig att ogilla barn mer än nödvändigt.

Tja, hon har ju iaf stavat namnet normalt istället för nån "Zhalohmonh" variant...
Citera
2014-06-02, 04:04
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18984243.ab

Jag blev skjuten under ett rån, stoppa alla filmer där folk blir skjutna under rån!
Citera
2014-06-02, 04:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Curling alert! Curling alert!

Klassiskt anti-liberal-argument, som vi sett så många gånger förut:

Våldsamma datorspel - Kränkande mot krigsoffer!
Smala människor i reklam - Kränkande mot överviktiga!
Kvinna i reklam för underkläder/bikini - SEXISM
Du glömde det värsta av allt; VIDEOVÅLDET!!
Citera
2014-06-02, 06:58
Medlem
Ratis avatar
Mamman var på TV4s Nyhetsmorgon idag...
Citera
2014-06-02, 11:40
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Mamman var på TV4s Nyhetsmorgon idag...

Suck... Ungen hade ju inte ens sett reklamen.

Är så evinnerligt trött på mammor som pga att de fått barn plötsligt kan och vet precis ALLT om hur barn funkar och hur man uppfostrar dem.
Är det någon kemisk grej som triggas i hjärnan när barnet föds? Är ju precis samma som en tjej som köper en hund, efter en lektion på brukshundsklubben så vet hon precis ALLT om hundar och hur man ska uppfostra den, och sällan inte blyg med att rätta andra och påpeka hur fel de gör med sina hundar.

Nu när jag tänkte efter blev syrran faktiskt likadan när hon fick kotte. Kommer ihåg hon lånade min bil en gång och på något vis lyckades hitta en gammal cd med onkel-konkel i bilen.
Innan hon fått snorungen hade hon antagligen skrattat åt de hon fick höra, nu fick jag mig istället en jävla avhyvling om hur sjukt de va att ha sådant musik..
Citera
2014-06-02, 15:10
Medlem
Rimberts avatar
Här är en som gnäller för att han inte fick dyka med hajar.

http://www.expressen.se/kvallsposten/rolf-skulle-dyka-med-hajar--grundlurades/

Han är kanske ingen idiot, gammal stridspilot som han är, men man kunde kanske begära mer vett av en sådan och vem med något vett i behåll vill dyka med hajar och varför?

Troligen vill bara visa sin "manlighet", men då kunde han väl lika gärna ställa sig framför ett tåg och försöka kasta sig undan i sista sekunden, eller gå över gatan med en ögonbindel.
Det vore dessutom helt gratis.
Det är ett manlighetsprov utan värde, om det inte handlar om människoätande hajar.
Han kunde lika gärna hoppa ner i en ålsump och simma med ålarna annars.
Senast redigerad av Rimbert 2014-06-02 kl. 15:37.
Citera
2014-06-02, 16:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Här är en som gnäller för att han inte fick dyka med hajar.

http://www.expressen.se/kvallsposten/rolf-skulle-dyka-med-hajar--grundlurades/

Han är kanske ingen idiot, gammal stridspilot som han är, men man kunde kanske begära mer vett av en sådan och vem med något vett i behåll vill dyka med hajar och varför?

Troligen vill bara visa sin "manlighet", men då kunde han väl lika gärna ställa sig framför ett tåg och försöka kasta sig undan i sista sekunden, eller gå över gatan med en ögonbindel.
Det vore dessutom helt gratis.
Det är ett manlighetsprov utan värde, om det inte handlar om människoätande hajar.
Han kunde lika gärna hoppa ner i en ålsump och simma med ålarna annars.

På vilket sätt platsar han i tråden?
Här har man betalat för en vara (att dyka med hajar i ett akvarium) men varan har aldrig funnits och har därmer inte levererats.
Citera
2014-06-02, 16:47
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
På vilket sätt platsar han i tråden?
Här har man betalat för en vara (att dyka med hajar i ett akvarium) men varan har aldrig funnits och har därmer inte levererats.

Jag hade en reservation att han kanske inte platsade i tråden.
Men själva tanken att dyka med hajar i ett akvarium och betala flera tusen kronor för det verkar lite utflippad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in