2013-12-18, 10:26
Medlem
varfors avatar
Fläskberg gråter ut i AB, fick ENDAST äta fyra(!) jättetalrikar (antar att han fyllde tallrikarna...) med lasagne. Aftonbladet kör på med "Ni har sett reklamskyltarna: 'Ät så mycket du vill för bara xx kronor'" problemet är att restaurangen i fråga tydligen inte hade skyltat med det...

Inte helt oväntat finns det ingen bild på denne Alexander.
Citera
2013-12-18, 11:42
Medlem
varfors avatar
Updatering av föregående post, i Nerikes allehanda framgår det att det handlar om 1.5-2kg mat han tryckt i sig. Det värsta var inte heller att han inte fick äta sig mätt, han blev tillsagd framför andra gäster att det inte är ok att äta 2kg mat... Vissa har då ingen som helst skam i kroppen.

Han var tydligen inget fläskberg heller utan enbart "kroppsbyggare" på 95kg.. Mindre roligt än om det hade varit en heffaklump som blev tillsagd.
Senast redigerad av varfor 2013-12-18 kl. 11:49.
Citera
2013-12-18, 15:32
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Updatering av föregående post, i Nerikes allehanda framgår det att det handlar om 1.5-2kg mat han tryckt i sig. Det värsta var inte heller att han inte fick äta sig mätt, han blev tillsagd framför andra gäster att det inte är ok att äta 2kg mat... Vissa har då ingen som helst skam i kroppen.

Han var tydligen inget fläskberg heller utan enbart "kroppsbyggare" på 95kg.. Mindre roligt än om det hade varit en heffaklump som blev tillsagd.

Vilken idiot till krogare! Gapar over 20:- nar han nu kommer ga miste om otroligt mycket mer an sa pa grund av dalig publicitet. Han snackar om att det ar forsta gangen pa 10 ar (!!!!) som detta hander. Alexander med sallskap kommer garanterat aldrig satta sin fot pa restaurangen igen och lar sprida det till flertalet andra manniskor som nu kommer sluta ga dit.

Ska val ocksa tillagga att aven jag tycker att det ar lite val glupskt att trycka i sig flera kilo mat nar restaurangen inte skyltat med att man far ata sa mycket man vill. Buffe ar dock i gemene mans ogon synonymt med att ata tills man storknar vilket krogaren borde vara medveten om. Det ar givetvis darfor battre att skylta om att man inte kan ta till sig som att man aldrig ska fa se mat igen for att slippa den har typen av konfrontationer. Annars kommer folk ta for givet att dom far ata tills dom storknar.
Citera
2013-12-18, 15:51
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Föräldrar reagerar sådär konstigt ibland..

Pappan ringde och var så jävla förbannad. "NI SKICKADE EN FAKTURA TILL ETT BARN!" "MIN SON LIGGER OCH GRÅTER FÖR ATT HAN TROR ATT HAN MÅSTE BETALA DETTA!!!". Vi bad liksom om ursäkt med en gång och rättade till det. När han "krävde" en ny faktura i hans namn och en månad extra på sig att betala så var inte heller det några problem. Han ville också bli kopplad till vår VD och KRÄVDE en skriftlig ursäkt från honom (handskriven!!) direkt till hans son! Det fick han dock inte så han hotade med att gå till lokaltidningen, vet inte om han gjorde det..

Uppenbarligen handlar det här om efterblivna personer. Om sonen är såpass gammal att han kan läsa borde han också vara gammal nog att inse att pappa fixar detta, istället påstås han ligga och lipa.

Att fadern kräver en handskriven ursäkt är ytterligare ett tecken på hans mentala tillkortakommanden. Tyvärr är ju sådant här ärftligt så även sonen är förmodligen en idiot vars far skrämt upp honom i onödan. Ett sk orossamtal vore nog på sin plats.
Citera
2013-12-18, 20:55
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Föräldrar reagerar sådär konstigt ibland..

Jag jobbar på ett företag som säljer energi. Vi hade en sommarjobbare hos oss som hade i uppgift att samla kunduppgifter som telefonnummer osv via internet och lägga in i vår databas, på något sätt hade hon då råkat göra ett misstag och ändrat en av våra kunders namn till hans sons.

Pappan ringde och var så jävla förbannad. "NI SKICKADE EN FAKTURA TILL ETT BARN!" "MIN SON LIGGER OCH GRÅTER FÖR ATT HAN TROR ATT HAN MÅSTE BETALA DETTA!!!". Vi bad liksom om ursäkt med en gång och rättade till det. När han "krävde" en ny faktura i hans namn och en månad extra på sig att betala så var inte heller det några problem. Han ville också bli kopplad till vår VD och KRÄVDE en skriftlig ursäkt från honom (handskriven!!) direkt till hans son! Det fick han dock inte så han hotade med att gå till lokaltidningen, vet inte om han gjorde det..

Men ja folk beter sig som jävla mongon ibland. Funderade också lite på vad han var för inkompetent förälder som helt enkelt inte var kapabel att förklara för sin snorunge vad ett misstag är för något..

Det är precis såna här personer som grinar i pressen, idioter som totalt saknar självinsikt.

Vilken jävla dåre.

Jag hade tyckte det varit rätt komiskt om min dotter fått en elräkning och i trevlig ton ringt elbolaget och fått detta korrigerat.

Att pappan i det här fallet inte klarar av att förklara för sonen att ingen ser vem som betalar fakturan
är ju makalöst. Skriftlig ursäkt är ju över gränsen. Tror snarare lågpannan ville ha 30 dagar extra på fakturan.
Citera
2013-12-19, 10:05
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Uppenbarligen handlar det här om efterblivna personer. Om sonen är såpass gammal att han kan läsa borde han också vara gammal nog att inse att pappa fixar detta, istället påstås han ligga och lipa.

Att fadern kräver en handskriven ursäkt är ytterligare ett tecken på hans mentala tillkortakommanden. Tyvärr är ju sådant här ärftligt så även sonen är förmodligen en idiot vars far skrämt upp honom i onödan. Ett sk orossamtal vore nog på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Vilken jävla dåre.

Jag hade tyckte det varit rätt komiskt om min dotter fått en elräkning och i trevlig ton ringt elbolaget och fått detta korrigerat.

Att pappan i det här fallet inte klarar av att förklara för sonen att ingen ser vem som betalar fakturan
är ju makalöst. Skriftlig ursäkt är ju över gränsen. Tror snarare lågpannan ville ha 30 dagar extra på fakturan.

Ja många idioter har jag fått prata med i min tid i kundservice och ibland dyker det upp såna här "kvällpress-idioter".

Det värsta tycker jag ändå var just att han verkade ha hanterat situationen med sin son så dåligt. Jag hoppas verkligen inte att han på riktigt fick lillkillen att tro att stora elaka bolaget försökte lura honom på veckopengen..

Min våta dröm är typ att få jobba på landets enda tidning och ta emot alla dessa samtal från grinollar och bara ställa dem mot väggen. "Jaså du fick en superhög telefonräkning för att du surfade poor på mobilen när du var i turkiet? och vems fel tycker du själv att det var?"
Citera
2013-12-19, 11:22
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ja många idioter har jag fått prata med i min tid i kundservice och ibland dyker det upp såna här "kvällpress-idioter".

Det värsta tycker jag ändå var just att han verkade ha hanterat situationen med sin son så dåligt. Jag hoppas verkligen inte att han på riktigt fick lillkillen att tro att stora elaka bolaget försökte lura honom på veckopengen..

Min våta dröm är typ att få jobba på landets enda tidning och ta emot alla dessa samtal från grinollar och bara ställa dem mot väggen. "Jaså du fick en superhög telefonräkning för att du surfade poor på mobilen när du var i turkiet? och vems fel tycker du själv att det var?"

Du hade nog inte blivit gammal på den tidningen
Citera
2013-12-19, 13:02
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Du hade nog inte blivit gammal på den tidningen

Nej jag menar det, därför det endast är en dröm..
Citera
2013-12-19, 16:37
Medlem
Avitalls avatar
”Nu har jag 0 kr på mitt konto”.

”Det blir Ica nästa gång”.

”Vet inte om jag ska skratta eller gråta”

Coops kunder rasar över matjättens miss med debiteringar. Köp gjorda för flera veckor sedan dras nu från deras konton och många ligger på minus – redan innan julhelgen startat.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18053290.ab
Citera
2013-12-19, 17:27
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
”Nu har jag 0 kr på mitt konto”.

”Det blir Ica nästa gång”.

”Vet inte om jag ska skratta eller gråta”

Coops kunder rasar över matjättens miss med debiteringar. Köp gjorda för flera veckor sedan dras nu från deras konton och många ligger på minus – redan innan julhelgen startat.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18053290.ab

Jaha, och märker maninte om man handlar och summan på kontot inte förändras?
Citera
2013-12-19, 22:05
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Vilken jävla dåre.

Jo, sedan spelar detju ingen roll vilket namn det står på fakturan. Gubben kunde väl för fan bara registera fakturan som vanligt. Pengarna kommer ju ändå från pappan
Citera
2013-12-20, 04:46
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jaha, och märker maninte om man handlar och summan på kontot inte förändras?

Uppenbarligen inte, men du får ha i åtanke att det är människor som inte ens har 1300 kronor som buffert och ändå småhandlar onödigheter på Coop av alla ställen! Och använder telefonbanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in