Citat:
Ursprungligen postat av
Glenn-Matthews
Jag har räknat på konceptet, 2 x kroppsvikt protein, 1 x kroppsvikt fett, kolhydrater för att fylla upp till behov av kcal
Summan är följande ( och här kommer mitt problem)
Totalt:
Kcal: 1731
Protein: 191,8g
Kolhydrater: 97,87g
Fett: 64,7g
Jag upplever att ovan är ganska mycket mat, trots detta är jag ca 500 kcal kort + att jag har ett överskott utav protein (160g ) samt ett underskott (80)
Skulle vara jätte tacksam om någon har några förslag på vad jag bör göra för att få rätt balans i mitt kostschema?
Mvh,
Det beror på vad du trivs med, det finns ju gott om utrymme att öka på fettet vilket många känner är viktigt för humöret.
Själv hade jag lätt ökat på kolhydraterna, speciellt efter träningen! Du ser ut att köra rätt mycket kondition ändå, lite extra kolhydrater kan behövas då...
250g kvarg, lite honung, 150 g tonfisk hade ju kunnat bli en grym macka eller liten baguett som variation. Lägg till bröd, byt ut honung till dijonsenap och minska kvargen lite. Vill du öka på fett, kör annat pålägg än tonfisk bara.
10% ost är kanske inte den godaste men kan bli härligt på en deff, och ger ok med protein/100g. Sås till lunchen ser också ut att saknas, alltid schysst sätt att öka fettmängden en smula.
Flingor + mjölk/miniyoghurt är annars också rätt grymt som återhämtningsmål i mina ögon, mycket kolhydrater, samtidigt lite protein ändå och lågt på fett. Gott också när man vill ha något sött. Om du ligger för högt på protein hade jag plockat bort kvällens tonfisk...
Bara att prova dig fram, skriv matdagbok och utvärdera