Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJohnsson50
Hej,
nu är jag även intresserad av att veta deras exakta ränta eller formeln dom använder för att beräkna räntan på longa positioner i mini futures. Är även intresserad av vad dom har för avgifter på deras OEC. Tycker det är dåligt med exaktare info angående det här.
Dokumentet säger 6,5% ränta, har även sett en annan där det står 5%. Datum ser jag inte på något av dokumenten heller.
Exakta beräkningar finns det till exempel i den PDF som jag länkade till tidigare. Räntan är oftast STIBOR för de instrument med svenska värdepapper som underliggande eller EURIBOR för ex. DAX + tillägg på 2,5%. Procentsatserna står angivna i respektive prospekt vid rubriken "Initial/maximum funding spread" samt vilket procentuellt tillägg som gäller närvarande står i de allmänna villkoren som ska finnas på RBS hemsida. Kontakta RBS om du inte finner dem eller om du har ytterligare frågor om hur de som emittent beslutar om själva räntepåslaget.
När det gäller open end-certifikaten så är det istället en administrativ avgift, se emittentens hemsida för mer information, samt givetvis spreaden som man bör tänka på.
/ Dan, Avanza