2014-06-01, 04:09
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu verkar ju BBC inte nämna att Arsenal är den självklara destinationen för Fabregas. Spelaren är bra nog att intressera alla toppklubbar och jag tror inte det är självklart att han hamnar på Emirates.

Flera kommer säkert nämna klausuler hit och dit, men hur säkra kan vi vara på vilka som finns och exakt hur de fungerar? Fabregas har ju själv ett eget val, och City, Chelsea och United bör alla vara mer lockande om man ignorerar sentimentala känslor.
Så längre intresset finns från de andra klubbarna så skulle jag nog inte vara överdrivet optimistisk riktigt än.

Som jag förstår saken så handlar det här mer om att Barcelona är intresserade av att sälja snarare än att det skulle finnas någon konkret köpare just idag. Däremot finns det många goda källor på klausulen Arsenal har så det är knappast någonting som behöver ifrågasättas.

Sedan är det såklart inte 100% säkert att Fabregas går till Arsenal men nu har klubben dels förköpsrätt - vilket innebär att Arsenal aldrig kan hamna i en budgivning - liksom att man har en väldigt speciell relation med Fabregas, där han själv bevisligen sympatiserar starkt med klubben, bott länge i London, och pratar med Wenger även nu långt efter sin övergång till Barcelona.

Sedan är Arsenal ganska uppenbart på uppgång efter sina tidigare ekonomiska bekymmer, så varför han skulle förstöra sitt rykte totalt genom att välja en annan klubb i PL känns ganska underligt. Vill han ha pengar kan han gå till PSG, vill han ha titlar tar säkert pep glatt emot honom i bayern, men nu verkar han vilja till PL.

Man måste ärligt talat vara väldigt enögd om man tror att någon annan klubb i PL skulle ha bättre chans än Arsenal att värva in Cesc Fabregas, om han nu vill gå.
2014-06-01, 09:00
Medlem
Imbazs avatar
Enligt AB silly blogg så leder Lpool jakten på Fabregas, vore gött å få han
2014-06-01, 09:52
Moderator
zanteras avatar
Det känns nog troligast att det blir Arsenal OM Fabregas nu återvänder till PL, men jag tycker ändå inte vi bör utesluta alternativen. Arsenal har ett av de mer överbefolkade mittfälten i ligan, men är det något Wenger gillar så är det ju som bekant att ta in offensiva mittfältare under ett fönster och ignorera problemen som finns i andra delar av laget. Det skulle därför inte förvåna mig om Fabregas återvänder till Arsenal som en bomb under sommaren, men att laget ändå står där med Giroud och Sanogo i anfallet när fönstret stänger.
2014-06-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det känns nog troligast att det blir Arsenal OM Fabregas nu återvänder till PL, men jag tycker ändå inte vi bör utesluta alternativen. Arsenal har ett av de mer överbefolkade mittfälten i ligan, men är det något Wenger gillar så är det ju som bekant att ta in offensiva mittfältare under ett fönster och ignorera problemen som finns i andra delar av laget. Det skulle därför inte förvåna mig om Fabregas återvänder till Arsenal som en bomb under sommaren, men att laget ändå står där med Giroud och Sanogo i anfallet när fönstret stänger.

Ingen fara, allas våran Kongo skolas om till en striker med nickmål som specialitet.
2014-06-01, 09:59
Moderator
zanteras avatar
Jag är dock lite nyfiken, hur skulle ni Arsenal-supportrar reagera OM Fabregas går till t.ex. Man United eller Liverpool? Det är väl egentligen de två klubbar förrutom Arsenal som skulle vara tänkbara i England som jag ser det. I båda klubbarna skulle han få en extremt viktig roll direkt och gå in i startelvan utan problem. I Arsenal så skulle han inte alls vara lika given även om han troligtvis skulle få en plats. Liverpool och Man United känns väl även som de troligtvis kommer salta lönekuvertet mer också.

Vet som sagt inte vad Fabregas prioriterar eller hur viktigt lön/kärleken till Arsenal är för honom, men jag undrade mest hur ni Arsenal-fans hade reagerat. Hade det varit värre än RVP eller Nasri t.ex?
2014-06-01, 10:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag är dock lite nyfiken, hur skulle ni Arsenal-supportrar reagera OM Fabregas går till t.ex. Man United eller Liverpool? Det är väl egentligen de två klubbar förrutom Arsenal som skulle vara tänkbara i England som jag ser det. I båda klubbarna skulle han få en extremt viktig roll direkt och gå in i startelvan utan problem. I Arsenal så skulle han inte alls vara lika given även om han troligtvis skulle få en plats. Liverpool och Man United känns väl även som de troligtvis kommer salta lönekuvertet mer också.

Vet som sagt inte vad Fabregas prioriterar eller hur viktigt lön/kärleken till Arsenal är för honom, men jag undrade mest hur ni Arsenal-fans hade reagerat. Hade det varit värre än RVP eller Nasri t.ex?

Tillägger en del till din sista fråga, hur tänker arsenal fans om att Sagna ser ut å joina City?
2014-06-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tillägger en del till din sista fråga, hur tänker arsenal fans om att Sagna ser ut å joina City?
Tråkigt givetvis, men fattar inte varför han verkar välja City, finns lättare spelare att peta i PL än Zabaleta och han är för bra för att vara andrafiol. Har inte de franska toppklubbarna ryktats vara intresserade?
2014-06-01, 10:32
Medlem
Cambijaos avatar
Tänk så skulle Cesc(som blev hyllad av Arsenal-fansen över hur han hantera övergången till Barcelona) välja att gå till Chelsea/City istället. Herregud vad kul det skulle vara.

Fast att behöva möta

Costa
Hazard-Oscar-Willian
Matic-Cesc

hade inte varit så speciellt roligt.
2014-06-01, 10:40
Medlem
OG-lovers avatar
Ni skriver ju för fan som om människan redan vore klar för Arsenal. Jag har väldigt svårt att se honom lämna. Fått spela väldigt mycket den här säsongen, flesta assist i La Liga senaste två säsongerna samtidigt som det är hans drömklubb och hemstad. Lägg därtill att presidenten gick ut igår och dementerade alla rykten. Nej, sluta runka nu grabbar.
2014-06-01, 11:28
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ni skriver ju för fan som om människan redan vore klar för Arsenal. Jag har väldigt svårt att se honom lämna. Fått spela väldigt mycket den här säsongen, flesta assist i La Liga senaste två säsongerna samtidigt som det är hans drömklubb och hemstad. Lägg därtill att presidenten gick ut igår och dementerade alla rykten. Nej, sluta runka nu grabbar.
Har han dementerat det som kom ut igår? Det med att Cesc är till försäljning för 300 några miljoner?

Om han nu går till PL och lämnar Barca så ser jag inget annat än att han går till Arsenal.
2014-06-01, 12:17
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Som jag förstår saken så handlar det här mer om att Barcelona är intresserade av att sälja snarare än att det skulle finnas någon konkret köpare just idag. Däremot finns det många goda källor på klausulen Arsenal har så det är knappast någonting som behöver ifrågasättas.

Sedan är det såklart inte 100% säkert att Fabregas går till Arsenal men nu har klubben dels förköpsrätt - vilket innebär att Arsenal aldrig kan hamna i en budgivning - liksom att man har en väldigt speciell relation med Fabregas, där han själv bevisligen sympatiserar starkt med klubben, bott länge i London, och pratar med Wenger även nu långt efter sin övergång till Barcelona.

Sedan är Arsenal ganska uppenbart på uppgång efter sina tidigare ekonomiska bekymmer, så varför han skulle förstöra sitt rykte totalt genom att välja en annan klubb i PL känns ganska underligt. Vill han ha pengar kan han gå till PSG, vill han ha titlar tar säkert pep glatt emot honom i bayern, men nu verkar han vilja till PL.

Man måste ärligt talat vara väldigt enögd om man tror att någon annan klubb i PL skulle ha bättre chans än Arsenal att värva in Cesc Fabregas, om han nu vill gå.
Jag ifrågasätter inte att en klausul skulle finnas, utan att vi inte vet med 100% hur den ser ut. BBC skrev att förstarätten bara gäller om Fabregas själv ber om en transfer vilket inte verkar vara fallet här.

Jag säger inte att andra klubbar har större chans att värva Cesc, bara att det är långt ifrån omöjligt då alla tre lag jag nämnde har haft betydligt större sportslig framgång än Arsenal sedan Cesc gick till Barca. Arsenal har bara en fördel i hans föregående kontakt med klubben.
Alla tre lag skulle också ha intresse i hans spelartyp i mitten.

Personligen hade jag hellre sett vidal, moutinho eller pogba i mitten, men fibreglass är inte direkt en dålig värvning (utan tvekan bättre än tiago).
2014-06-01, 12:45
Medlem
Lallare83s avatar
Vilken är den största "skrällen" eller det mest häpnadsväckande nyförvärvet ni har sätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in