Citat:
Nu verkar ju BBC inte nämna att Arsenal är den självklara destinationen för Fabregas. Spelaren är bra nog att intressera alla toppklubbar och jag tror inte det är självklart att han hamnar på Emirates.
Flera kommer säkert nämna klausuler hit och dit, men hur säkra kan vi vara på vilka som finns och exakt hur de fungerar? Fabregas har ju själv ett eget val, och City, Chelsea och United bör alla vara mer lockande om man ignorerar sentimentala känslor.
Så längre intresset finns från de andra klubbarna så skulle jag nog inte vara överdrivet optimistisk riktigt än.
Flera kommer säkert nämna klausuler hit och dit, men hur säkra kan vi vara på vilka som finns och exakt hur de fungerar? Fabregas har ju själv ett eget val, och City, Chelsea och United bör alla vara mer lockande om man ignorerar sentimentala känslor.
Så längre intresset finns från de andra klubbarna så skulle jag nog inte vara överdrivet optimistisk riktigt än.
Som jag förstår saken så handlar det här mer om att Barcelona är intresserade av att sälja snarare än att det skulle finnas någon konkret köpare just idag. Däremot finns det många goda källor på klausulen Arsenal har så det är knappast någonting som behöver ifrågasättas.
Sedan är det såklart inte 100% säkert att Fabregas går till Arsenal men nu har klubben dels förköpsrätt - vilket innebär att Arsenal aldrig kan hamna i en budgivning - liksom att man har en väldigt speciell relation med Fabregas, där han själv bevisligen sympatiserar starkt med klubben, bott länge i London, och pratar med Wenger även nu långt efter sin övergång till Barcelona.
Sedan är Arsenal ganska uppenbart på uppgång efter sina tidigare ekonomiska bekymmer, så varför han skulle förstöra sitt rykte totalt genom att välja en annan klubb i PL känns ganska underligt. Vill han ha pengar kan han gå till PSG, vill han ha titlar tar säkert pep glatt emot honom i bayern, men nu verkar han vilja till PL.
Man måste ärligt talat vara väldigt enögd om man tror att någon annan klubb i PL skulle ha bättre chans än Arsenal att värva in Cesc Fabregas, om han nu vill gå.