2014-05-09, 02:15
Medlem
KUSEs avatar
Pewdiepies, tobiscis och andra kloner har fjortisar och datornördar som målgrupp. Inget fel i det. Den stora populariteten beror på att internet och youtubes publik till största del består av fjortisar och datornördar.
Citera
2014-05-30, 14:40
Medlem
mrfusks avatar
Tycker att endel av hans videos är ganska tråkiga och töntiga men endel är också jävligt roliga. Det finns dom på youtube som gör bättre och roligare videos men problemet med dom tror jag är att dom tar så lång tid att göra samtidigt som pewdiepie kan lägga ut flera stycken på en dag.
Citera
2014-05-30, 14:43
Medlem
Inte nånting.
Citera
2014-06-01, 01:23
Medlem
Heartbeats avatar
Man får tänka att målgruppen är tonåringar så det är klart det inte är så roligt för vuxna män.

Men med 27 Miljoner subscribers borde karln dra in makalösa pengar, Nån som har fakta eller gissningar på vad han plockar ut i månaden?
Citera
2014-06-06, 23:40
Medlem
pilotavsnitts avatar
Tycker att pewdie är underhållande, speciellt när han spelar Amnesia och Outlast! Han känns liksom som en skön och ödmjuk kille och jag unnar honom verkligen all framgång.
Citera
2014-06-07, 01:40
Medlem
KebabHyvlarns avatar
Jag kan bara tala för mig själv men jag kan absolut inte förstå hur hans fans resonerar. Jag förstår inte ens vad som är roligt överhuvudtaget med att se en tjugoåring fakeskrika i falsett som en flicka.

Kanske beror det på att jag har en sjuk sorts humor som inte borde offentliggöras men som sagt kan jag bara tala för mig själv.
Citera
2014-06-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat
Man får tänka att målgruppen är tonåringar så det är klart det inte är så roligt för vuxna män.

Men med 27 Miljoner subscribers borde karln dra in makalösa pengar, Nån som har fakta eller gissningar på vad han plockar ut i månaden?

Såg en uppskattad årsintäkt på 50-60 miljoner så runt 4-5 miljoner i månaden drar han in på det, fan inte dåligt för att sitta och skrika till datorspel :-)
Citera
2014-06-09, 16:03
Medlem
De flesta är ju lättroade, så är det väl, han har väl insett det och gjort något av det hela.

Känns väl inte riktigt som någon höjdare att se på när någon kille sitter och spelar spel kombinerat med kommentarer, men uppenbarligen uppskattar ju många sånt.
Citera
2014-06-10, 06:01
Medlem
frantiks avatar
Jag har fastnat på den här delen av Youtube. Gaming-videos. Men jag har aldrig fastnat för just honom.
Jag har försökt kolla några av hans videos av spel jag tycker om. Men det ger mig verkligen ingenting. Humorn är inte ens i närheten av att vara rolig. Den känns mer barnslig och skränig. Rätt bedrövlig om du frågar mig.

Däremot tycker jag Vanoss och Kyr Speedy är roligare. Där är det mindre barnsligt. Klart själva konceptet är barnsligt elelr vad man ska säga. Men humorn i deras videos är roliga. Det är mer inspirerat av South Park om man nu skulle kunna säga något sådant i en sån här diskussion.

Men úppenbarligen har han något.
Citera
2014-06-10, 10:22
Medlem
Men är inte också större delen av alla subscribers massa spamrobotar? Eller har min vän lärt mig fel? För att jag minns att han sa att det är mest robotar nu eller gamla användare som inte finns kvar längre, från början eller nåt.

När vi är inne på den svängen att prata om andra youtuber så verkar jag vara den enda som håller mig till Jacksfilms här inne... En jag tycker förtjänar det som Felix gör. Han jobbar arslet av sig. Your grammar sucks (vilket kan passa alla grammarnazis), PMS och så gör han parodier på folk som spelar. Minst två videos om dagen, I alla fall.
Citera
2014-06-15, 10:17
Avstängd
jugbandbluess avatar
alltid trott att det är asiater som följer honom? västerländsk yngling + datorspel = velly funny! play manga game velly funny! men jag kanske har fel?
Citera
2015-09-20, 23:45
Medlem
panpizzzas avatar
Alla har inte samma humor. Helt enkelt. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in