Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-09-20, 23:52
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag kan fan inte fatta att karln får så mycket visningar och blir så populär. Visst, kul för honom men jag förstår fan inte humorn, känns lite barnslig. Inte för att det är fel att vara lite barnslig men humorn känns lite "humor för 12 åringar" och känns ofta lite vulgär. Har som bäst skrockat lite åt något han sagt eller för en reaktion men annars så sitter jag rätt streckmunnad och tittar på det.

Vad tycker ni?
Får han undermedvetet folk (speciellt tjejer då) att skratta för att han ser bra ut kanske eller är han helt enkelt ett komiskt geni..

Inte hört talas om personen.
Säger som Angus Young i AC/DC "If there would be good music today I would have caught up with it by now".
Citera
2015-09-22, 14:38
  #62
Medlem
Closters avatar
PewDiePie som sådan är inte så himla roligt. Om jag hade velat se någon skrika och spela dataspel hade jag satt en spegel ovanför TV'n. Däremot så blir jag lite patriotisk varje gång det sägs att PewDiePie är största YouTubern osv.
Citera
2015-09-23, 14:39
  #63
Medlem
välkommenti bups avatar
Tror mest det är yngre barn som ser på honom

Han är flamsig och kan vara rätt snabb i käften


På senare tid är det mycket små spel med thumbnails där det finns nakenhet och lite småsnusk (Clickbait)
Så jag kan tänka mig att yngre barn finner detta roligt/intressant

Han spelar ju inte så mycket walkthroughs eller vad man ska säga längre
Utan det är mest små larviga 10 minuters spel

Så vill jag se något underhållande som har med spel att göra så blir det
Mr Sark, Vanossgaming eller h20 delirious

Men barn gillar nog pewdiepie för han är flamsig, högljudd och spelar massa korta annorlunda spel, samt lite snusk
Citera
2015-09-23, 15:56
  #64
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
PewDiePie som sådan är inte så himla roligt. Om jag hade velat se någon skrika och spela dataspel hade jag satt en spegel ovanför TV'n. Däremot så blir jag lite patriotisk varje gång det sägs att PewDiePie är största YouTubern osv.
Att vara stolt över PewDiePie är ungefär som att en österrikare skulle vara stolta över Fritz.
Citera
2015-09-23, 20:35
  #65
Medlem
Han är inte kul, har aldrig varit kul och kommer heller aldrig att bli kul.

Där har du svaret på din fråga.
Citera
2015-09-23, 20:49
  #66
Medlem
insectqueens avatar
Jag tycker South Park avsnittet med Pewdiepie hade en rätt bra poäng, det är som det alltid varit att det kommer nya kulturella företeelser hela tiden och ju äldre man blir desto mer dyker det upp saker man inte förstår sig på men som kidsen älskar det.

Det var likadant när man själv var ungdom: "Vad är det du lyssnar på, det där är inte musik det är bara oväsen, det där är inte riktig film det är bara massa våld och blod, vad är det för kul med att sitta och spela ett spel där man bara trycker på knappar det är väl inget kul, hur klär du dig egentligen du ser inte klok ut det är ju hål på byxorna" osv osv.

Jag tycker också det är obegripligt att någon är road av Pewdiepie men så är jag också 37 och inte 13.
Citera
2018-12-14, 16:27
  #67
Medlem
BarryHeros avatar
Kolla på denna sekvens nedan och säg att PewDiePie inte är otroligt rolig:

https://youtu.be/wCkTXKF3LwA?t=192 (kolla till cirka 4:00)
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
PewDiePie som sådan är inte så himla roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Tror mest det är yngre barn som ser på honom
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten
Han är inte kul, har aldrig varit kul och kommer heller aldrig att bli kul.
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag tycker också det är obegripligt att någon är road av Pewdiepie men så är jag också 37 och inte 13.
__________________
Senast redigerad av BarryHero 2018-12-14 kl. 16:29.
Citera
2019-02-10, 18:12
  #68
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kolla på denna sekvens nedan och säg att PewDiePie inte är otroligt rolig:

https://youtu.be/wCkTXKF3LwA?t=192 (kolla till cirka 4:00)


Nu skrev jag ju detta under 2015, detta var innan han bytte sitt tänk och agerande.

Nu har han listat ut vad som funkar.

Han är väldigt bra på att anpassa sig måste jag säga.
Citera
2019-02-13, 10:18
  #69
Medlem
Utan modellutseendet hade han nog inte varit hälften så populär.
Citera
2019-02-15, 05:24
  #70
Medlem
Det roliga är ju dialekten. Ur internationell synvinkel....
De trodde att han var en efterbliven unge som satt och spelade TV spel..

Sen har det väl vuxit till någonting annat..
Citera
2021-02-15, 14:36
  #71
Medlem
AliPizzerians avatar
Tycker att PewDiePie inte varit kul sedan 2016. I dagens tid är hans videor enformiga, använder samma humor, och exakt alla P12or älskar honom. (Få mig inte att börja snacka om hans jävla kommentarsfält. Hatar det stället.)

Jag är ärligt talat fortfarande stolt över hur han har lyckats komma så långt från att bara ha varit en liten let's play-kanal i första början. Dock kommer jag nog aldrig titta på honom mer, iallafall hans nyare videor. Hans båt har redan seglat för länge sedan. Nuförtiden är han tråkig, overrated, och mycket, mycket mer.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback