2014-02-18, 23:01
Medlem
Ass.Parades avatar
Jag kan fan inte fatta att karln får så mycket visningar och blir så populär. Visst, kul för honom men jag förstår fan inte humorn, känns lite barnslig. Inte för att det är fel att vara lite barnslig men humorn känns lite "humor för 12 åringar" och känns ofta lite vulgär. Har som bäst skrockat lite åt något han sagt eller för en reaktion men annars så sitter jag rätt streckmunnad och tittar på det.

Vad tycker ni?
Får han undermedvetet folk (speciellt tjejer då) att skratta för att han ser bra ut kanske eller är han helt enkelt ett komiskt geni..
Citera
2014-02-18, 23:03
Medlem
Förstår inte heller det roliga. Tacka vet jag tobuscus!
Citera
2014-02-18, 23:05
Medlem
Han underhåller majoriteten av 12-18 åringar och har även lyckats få massor av tjej fans, vilket inte är så vanligt och har därför lett till stor succé.
Citera
2014-02-18, 23:07
Medlem
Spargrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag kan fan inte fatta att karln får så mycket visningar och blir så populär. Visst, kul för honom men jag förstår fan inte humorn, känns lite barnslig. Inte för att det är fel att vara lite barnslig men humorn känns lite humor för 12 åringar; och känns ofta lite vulgär. Har som bäst skrockat lite åt något han sagt eller för en reaktion men annars så sitter jag rätt streckmunnad och tittar på det.

Vad tycker ni?
Får han undermedvetet folk (speciellt tjejer då) att skratta för att han ser bra ut kanske eller är han helt enkelt ett komiskt geni..

Skulle anta att drygt 90% av de som följer honom är under arton, och de får inte vistas här så folk kommer troligtvis säga att han är skit.

Jag började följa pewdie när han hade drygt 10k prenumerater och endast spelade amnesia. Detta var grymt roligt, för ingenting var uppgjort, (och det är inte så konstigt. Börjar man tjäna pengar för att sitta och skrika framför en datorskärm, så skriker man gärna lite mer).

Men jag har följt ett par Let's Players genom åren och på något sätt känns det som att pewdiepie är mer mån om sina prenumeranter, att han bryr sig på ett annat sätt och att de får något tillbaka själva, (min teori, vet ej hur andra spelare gör).

detta är min teori, samt att han är en galen man som skriker över allt möjligt. Men jag kan tänka mig att Pewdiepie ger otroligt många mellan- och högstadieelever den dagliga dosen glädje som de kanske inte får överallt annars.
Citera
2014-02-18, 23:08
Medlem
Jag känner igen mig helt. Den där torra fittan förtjänar inte att vara Youtubes mest prenumererade.
Citera
2014-02-18, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Förstår inte heller det roliga. Tacka vet jag tobuscus!
vafan tobuscus e ju hundra gånger barnsligare än PEWDIEW som också då e barnslig, pewddiepies flickvän deremät alltsåshiiiiit hon e ju stört snygggggg.
Citera
2014-02-18, 23:15
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spargriz
Skulle anta att drygt 90% av de som följer honom är under arton, och de får inte vistas här så folk kommer troligtvis säga att han är skit.

Jag började följa pewdie när han hade drygt 10k prenumerater och endast spelade amnesia. Detta var grymt roligt, för ingenting var uppgjort, (och det är inte så konstigt. Börjar man tjäna pengar för att sitta och skrika framför en datorskärm, så skriker man gärna lite mer).

Men jag har följt ett par Let's Players genom åren och på något sätt känns det som att pewdiepie är mer mån om sina prenumeranter, att han bryr sig på ett annat sätt och att de får något tillbaka själva, (min teori, vet ej hur andra spelare gör).

detta är min teori, samt att han är en galen man som skriker över allt möjligt. Men jag kan tänka mig att Pewdiepie ger otroligt många mellan- och högstadieelever den dagliga dosen glädje som de kanske inte får överallt annars.

Håller med dig i mångt och mycket här. Jag själv började följa honom när han hade drygt 100k, och även då var det som du säger väldigt äkta reaktioner och inte så mycket överdrivna utspel man fick se. Nuförtiden tycker jag det är skrattretande - med all respekt för Pewdiepie. Han är extremt framgångsrik på det han gör, alltså gör han det helt rätt. Men för min del så blir det bara pinsamt att titta på när han spelar teater framför kameran, spelar chockad och säger "roliga" saker som han antagligen skrivit manus för att komma ihåg innan han började spela in videon.

Men som sagt, han gör det helt rätt - han underhåller trots allt fler personer per dag än någon annan i världen just nu. Hade jag varit han så hade jag gjort precis likadant, det finns ingen mening att vara "autentisk" om allt går bättre med lite skådespeleri.
Citera
2014-02-18, 23:17
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanhardamp
vafan tobuscus e ju hundra gånger barnsligare än PEWDIEW som också då e barnslig, pewddiepies flickvän deremät alltsåshiiiiit hon e ju stört snygggggg.

Tobuscus har en skön stil, han är barnslig på ett mer äkta sätt än Pewdiepie! Tycker Tobuscus verkar mer som ett barn in i benmärgen, medans Pewdie ofta spelar mentalt yngre än han faktiskt är. Ser man på hur Pewdie var innan hans genombrott så förstår man att han var mer eller mindre som vilken 20-åring som helst, medans Toby alltid varit ett barn.
Citera
2014-02-18, 23:18
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Håll käften ditt lilla trollfanskap, du vet ingenting

Vadå hon är ju visst snygg! Hade bra gärna tryckt henne stenhårt i skitan men det behöver ju inte hon veta.
Citera
2014-02-18, 23:19
Bannlyst
Han är underhållande.
Att han är snygg är väl att ta i? Med svenska mått mätt.
Citera
2014-02-18, 23:20
Medlem
Spargrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Han är underhållande.
Att han är snygg är väl att ta i? Med svenska mått mätt.

Jämför man med övriga i hans bransch är väl en egen kategori? Ta Toby tex, han hade ju aldrig dragit hem pewdies tjej utan pengar.
Citera
2014-02-18, 23:49
Medlem
Han är populär just för att han är populär. Liknande som med Bieber, Miley, Kardashians osv.

Är man en fjortis och inte gillar/följer dem, så blir man utstött. Det är så det funkar i dagens mediasamhälle.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in