Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jag kan fan inte fatta att karln får så mycket visningar och blir så populär. Visst, kul för honom men jag förstår fan inte humorn, känns lite barnslig. Inte för att det är fel att vara lite barnslig men humorn känns lite humor för 12 åringar; och känns ofta lite vulgär. Har som bäst skrockat lite åt något han sagt eller för en reaktion men annars så sitter jag rätt streckmunnad och tittar på det.
Vad tycker ni?
Får han undermedvetet folk (speciellt tjejer då) att skratta för att han ser bra ut kanske eller är han helt enkelt ett komiskt geni..
Skulle anta att drygt 90% av de som följer honom är under arton, och de får inte vistas här så folk kommer troligtvis säga att han är skit.
Jag började följa pewdie när han hade drygt 10k prenumerater och endast spelade amnesia. Detta var grymt roligt, för ingenting var uppgjort, (och det är inte så konstigt. Börjar man tjäna pengar för att sitta och skrika framför en datorskärm, så skriker man gärna lite mer).
Men jag har följt ett par Let's Players genom åren och på något sätt känns det som att pewdiepie är mer mån om sina prenumeranter, att han bryr sig på ett annat sätt och att de får något tillbaka själva, (min teori, vet ej hur andra spelare gör).
detta är min teori, samt att han är en galen man som skriker över allt möjligt. Men jag kan tänka mig att Pewdiepie ger otroligt många mellan- och högstadieelever den dagliga dosen glädje som de kanske inte får överallt annars.