2013-04-04, 20:24
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Nej inte särskilt. Så det var ju tur att han blev dömd på bättre grunder än så.
Eller blev han....
Nej, inte vad jag vet iallafall.
Citera
2013-04-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statesman
sign Overtime skriver den 2 april och citerar Göran Lambertz
"Om detta hade varit känt under rättegångarna hade det funnits skäl för resning"
Herr Lambertz måste leva i sin egen lilla värld.
Det har otvivelaktigt förekommit resning flera gånger i olika sammanhang.
Och nämnda resning har otvivelaktigt kommit till användning.
Eller har min progredierande dyslexi gjort att jag massuppfittat förlåt missuppfattat allt.
Tacksam för klargörande.

Att Du har vissa problem med dyslexsi har jag förstått, att detta sen leder till en viss problematik i din läsförståelse är nog ganska naturligt.

Ledsen, jag är nog inte rätt person att hjälpa dig med dina problem, Du får söka vidare.

ha en trevlig kväll
Citera
2013-04-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ja det kanske vore intressant, men HD kan inte bevilja resning endast på grund av "allmänintresse" + hovrättens bevisvärdering. Krävs mer än så.
Måste Riksåklagaren eller Jk driva det för att det ska bli en ny prövnin?. Undrar om Billy Butt sa något om att det finns gott om tjejer som ligger med skivproducenter, de behöver inte ens övertalas eller ljugas för. På något sätt tror jag nog han kan ha haft rätt i detta, även om han möjligtvis hamnar i nedre percentilen på gubbar man vill knulla som ung tjej från Flen eller Arboga...
Citera
2013-06-01, 14:13
Medlem
Butt har gått och blivit privatutredare: http://www.dagensjuridik.se/2013/05/...resningsarende
Citera
2014-05-30, 13:11
Medlem
spoilers avatar
"Idag är förre skivbolagsdirektören Billy Butt i Borås för att sätta igång ett nytt försök att bli friad från fängelsedomen för våldtäkt. Nu ska han lämna in sin elfte resningsansökan till Högsta domstolen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5875557
Citera
2014-05-30, 13:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Idag är förre skivbolagsdirektören Billy Butt i Borås för att sätta igång ett nytt försök att bli friad från fängelsedomen för våldtäkt. Nu ska han lämna in sin elfte resningsansökan till Högsta domstolen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5875557

Butt är kanske ett av dom värsta justitiemorden på många år i Sverige, jag räknar inte med Quick nu för karln ska ju själv ha erkänt ett antal mord under "terapin" under 90-talet och sedan tagit tillbaka sina erkännanden 2008.
Och är det verkligen ställt utom allt rimligt tvivel att Rahman var så oskyldig som det sagts ?

Håller mkt sällan med Guillou och speciellt inte vad gäller Da Costa men här träffar han mitt i prick för en gångs skull när han skriver om Billy Butt och hans mångåriga kamp för rättvisa.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle12568985.ab

Lycka till Billy
Citera
2014-05-30, 15:09
Medlem
DesireeAhokass avatar
Skulle va spännande att få namnen på kvinnorna som fick honom dömd och se va dom gör idag.
Citera
2014-05-31, 17:56
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesireeAhokas
Skulle va spännande att få namnen på kvinnorna som fick honom dömd och se va dom gör idag.
Ännu mer spännande skulle det vara att få se en bild på Billy Butts extremt
lilla och menlösa penis som han använde vid våldtäkterna.

Det var för övrigt en av anledningarna till att han blev fälld; Tjejerna kunde samstämmigt
meddela att Butts penis var mikroskopisk!
Citera
2014-08-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbusen
Han har ju inte fönekat samlag men förnekat våldtäckt. Så storleken på organet har ingen relevans för skuldfrågan. Men varför skulle han behöva våldta om han kunde lura brudarna? Omoraliskt javist, brotsligt nej. Herr BB är nog en stor skit men han har setat inne för något han innte gort, det gör domstolen, åklagaren och framför allt den utredande polisen och pressen till minst lika stora svin.

Var verkligen Butts agerande helt lagligt? Ja, han själv och många andra menar ju det.

Men är det helt lagligt att erbjuda jobb i utbyte mot sex? Om jag har en restaurang och lovar människor anställning i utbyte mot att de har sex med mig.
Finns det inga lagar mot sådant?
Citera
2014-08-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Var verkligen Butts agerande helt lagligt? Ja, han själv och många andra menar ju det.

Men är det helt lagligt att erbjuda jobb i utbyte mot sex? Om jag har en restaurang och lovar människor anställning i utbyte mot att de har sex med mig.
Finns det inga lagar mot sådant?

Knappast!

Billy lurade dom dumma flickorna att dom var skitsnygga och han kunde fixa dom drömjobb som både sångerskor och fotomodeller. Då särade dom på benen som vilka fnask som helst.

Det blev givetvis inga jobb och då skämdes drinkludren för att ha blivit blåsta och bestämde sig för hämnas och att sätta dit honom för våldtäkt..

Säga vad man vill om agerandet men det var fan inget brott..

.
Citera
2014-08-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Knappast!

Billy lurade dom dumma flickorna att dom var skitsnygga och han kunde fixa dom drömjobb som både sångerskor och fotomodeller. Då särade dom på benen som vilka fnask som helst.

Det blev givetvis inga jobb och då skämdes drinkludren för att ha blivit blåsta och bestämde sig för hämnas och att sätta dit honom för våldtäkt..

Säga vad man vill om agerandet men det var fan inget brott..

.

Så om jag har en restaurang kan jag lova unga tjejer servitrisjobb i utbyte mot att de har sex med mig? Helt lagligt?
Citera
2014-08-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Så om jag har en restaurang kan jag lova unga tjejer servitrisjobb i utbyte mot att de har sex med mig? Helt lagligt?

Det kan du nog.

DU kan ju alltid neka och säga att dom erbjöd sig att suga av dig mot ett jobb..

Inget brottsligt i det..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in