Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-30, 13:03
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har du anmält?

Vad skall det tjäna till? Bättre kanske att utarbeta röstningsstrategier för valet som betyder något i höst. Alltid förtidsrösta, om valförättarna verkar det minsta misstänkta går man till en annan lokal.
Senast redigerad av Quid pro quo 2014-05-30 kl. 13:19.
Citera
2014-05-30, 13:42
Avslutad
Jag tvivlar inte en sekund på att man förvanskat stavningen på flera valsedlar, problemet är väl egentligen att det är nästintill omöjligt att bevisa på grund av valhemligheten. Tror nog problemet kommer vara mindre i höst när man har tryckt upp valsedlar. Glöm inte att beställa valsedlar av partiet.
Citera
2014-05-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Jag tvivlar inte en sekund på att man förvanskat stavningen på flera valsedlar, problemet är väl egentligen att det är nästintill omöjligt att bevisa på grund av valhemligheten. Tror nog problemet kommer vara mindre i höst när man har tryckt upp valsedlar. Glöm inte att beställa valsedlar av partiet.

När 10% av rösterna var räknade hade 40 pers röstat "Svenkarnas parti"

När 100% av rösterna räknats har 60 pers röstat "Svenkarnas parti"

Det är så osannolikt att det är omöjligt.

Bland de som röstade på "Svenkarnas parti" hade alla stor bokstav på S:et och liten på p:et.

-Märkligt eftersom majoriteten som skrev "Svenskarnas parti" missade detta.

-Ingen som skrev "Svenkarnas Parti", lade till (SVP)

I Början redovisade de en del röster som "Svenkarnas parti", sedan slutade dessa komma in och SVPs andel gick från 0,03% ner till 0,017%.
Citera
2014-05-30, 14:29
Medlem
MrSkargards avatar
Om jag förstått rätt kommer det ske en uppdatering till av siffrorna och det är den slutgiltiga?
Citera
2014-05-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om jag förstått rätt kommer det ske en uppdatering till av siffrorna och det är den slutgiltiga?

Men du måste väl se att det inte stämmer?

50% som skrev "Svenskarnas parti" gjorde fel med versalerna.

0% som skrev "Svenkarnas parti" gjorde fel med versalerna.

Sen att felstavningen "Svenkarnas parti" helt upphörde bland de sista femtio procenten av valkretsarna är ju totalt osannolikt.
Citera
2014-05-30, 14:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nationell.nu och realisten.se vill få det till valfusk?
Som nån skrev i en annan tråd (eller om det var denna?) så kan det ju vara ett gäng som gör det som en ploj. 60 pers är nog inte omöjligt att få med på ett "skämt" av det slaget.

OM det nu skulle röra sig om valfusk och att valförättare/räknare medvetet har förvanskat röster så känns det ju minst sagt korkat att göra samma fel varje gång.

Svenkarnas parti känns tveksamt om de går att räkna till svenskarnas parti i den slutgiltiga mandatfördelningen, för 15 år sen hade det nog gått men de är lite hårdare idag som jag förstått det.
Citera
2014-05-30, 14:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nationell.nu och realisten.se vill få det till valfusk?
Som nån skrev i en annan tråd (eller om det var denna?) så kan det ju vara ett gäng som gör det som en ploj. 60 pers är nog inte omöjligt att få med på ett "skämt" av det slaget.

OM det nu skulle röra sig om valfusk och att valförättare/räknare medvetet har förvanskat röster så känns det ju minst sagt korkat att göra samma fel varje gång.

Svenkarnas parti känns tveksamt om de går att räkna till svenskarnas parti i den slutgiltiga mandatfördelningen, för 15 år sen hade det nog gått men de är lite hårdare idag som jag förstått det.

Det finns belägg för att Svenskarnas parti registrerats som Svenkarnas parti trots att den handskrivna rösten varit korrekt stavad.
Citera
2014-05-30, 15:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xant
Men du måste väl se att det inte stämmer?

50% som skrev "Svenskarnas parti" gjorde fel med versalerna.

0% som skrev "Svenkarnas parti" gjorde fel med versalerna.

Sen att felstavningen "Svenkarnas parti" helt upphörde bland de sista femtio procenten av valkretsarna är ju totalt osannolikt.

Jag vet att det inte stämmer, min fråga var allmänt ställd.
Citera
2014-05-30, 15:20
Medlem
Lillafingrets avatar
Citat:
Det finns belägg för att Svenskarnas parti registrerats som Svenkarnas parti trots att den handskrivna rösten varit korrekt stavad.
Bra med ett genrep
Själv har jag beställt valsedlar https://www.svenskarnasparti.se/bestall-valsedlar/
Råder alla som funderar på att rösta på Svp göra detsamma.
Samt skänka en slant till plusgirokonto 111 68 97 -8
Citera
2014-05-30, 15:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Polisanmäla och presentera några saker som belägger det?
Citera
2014-05-30, 15:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Polisanmäla och presentera några saker som belägger det?

Det hänvisas till några fall i Realistens artikel, jag skulle tro att mer info kommer så småningom.
Citera
2014-05-30, 15:48
Medlem
baggebo1s avatar
Att de ändrar stavningen är en sak, men det verkar ju också ha förekommit en hel del fall när rösterna inte ens finns registrerade. Hur många röster kan ha försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in