Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-30, 15:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det hänvisas till några fall i Realistens artikel, jag skulle tro att mer info kommer så småningom.

Hänvisas och hänvisas.. det nämns personer som varit säkra på att de stavat rätt.
Det säger ju inte så jävla mycket direkt eftersom de så klart hade ändrat sin stavning ifall de inte hade varit säkra på att de hade stavat rätt.
Något foto har inte publicerat utan det är bara nåt som nämns.

Att röster ogiltigförklarats däremot känns lite mer sannolikt kanske.. men belägg är det ju inte direkt gott om.
Citera
2014-05-30, 16:21
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hänvisas och hänvisas.. det nämns personer som varit säkra på att de stavat rätt.
Det säger ju inte så jävla mycket direkt eftersom de så klart hade ändrat sin stavning ifall de inte hade varit säkra på att de hade stavat rätt.

Att röster ogiltigförklarats däremot känns lite mer sannolikt kanske.. men belägg är det ju inte direkt gott om.
Såvida inte de handskrivna rösterna kommer att uppdateras igen med nya registrerade, så är min röst inte registrerad. Jag var mycket noggrann med att stava tydligt. Hur många fler personer det handlar om vet vi ju inte. Något bevis kan jag inte presentera för dig, så du får väl bedöma min trovärdighet utefter alla inlägg jag skrivit under denna signatur eller något.
Citera
2014-05-30, 16:32
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Stockholm och Östergötland är väl inte färdigräknade? Dessutom kommer partiet givetvis granska valmyndighetens rådata en gång själva. Min gissning är att det blir 8-900 innan det är helt färdigräknat även om 1000 hade sett fränt ut.

Räknade bara ihop de som stod, några mer avancerade beräkningar orkar jag inte göra på telefonen.

Citat:
Ursprungligen postat av QM
Valfusk här också... Min röst registrerades som Svenkarnas parti. Värt att notera är att de hade ställt en jävla blatte som entrévärd för att bemöta röstarna och som hade uppsikt över valsedlarna.

Exakt samma sak på mitt valdistrikt. (SD fick näst flest röster f.ö )

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det känns ju som en riktigt bra siffra för ett val man inte ställer upp i? En ökning med nästan 100 gånger sen förra EU-valet eller nästan 10 000% alltså. Kul!

Jo med tanke på omständigheterna, en del som röstade på SD och/eller annat parti, att inte alla röstade och nu, som det verkar, även fusk.
Citera
2014-05-30, 16:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Såvida inte de handskrivna rösterna kommer att uppdateras igen med nya registrerade, så är min röst inte registrerad. Jag var mycket noggrann med att stava tydligt. Hur många fler personer det handlar om vet vi ju inte. Något bevis kan jag inte presentera för dig, så du får väl bedöma min trovärdighet utefter alla inlägg jag skrivit under denna signatur eller något.

Kollade du rådata för din valkrets?
Är det bara en röst så redovisas den ju inte direkt på webbsidan.
Citera
2014-05-30, 16:40
Avslutad
Citat:

Som sagt, det är väldigt svårt att bevisa om man inte får till en omräkning i de valdistrikt där man tror det blivit fel, och då kan visa att det står "Svenskarnas parti" och inte "Svenkarnas parti" på de aktuella valsedlarna. Det enda som duger helt och hållet som bevis väl en film med följande:

-Man ser vilken vallokal det är.
-Man ser att "Svenskarnas parti" skrivs på valsedeln.
-Man ser att valsedeln läggs i kuvertet, och kuvertet läggs i lådan.

Och naturligtvis att det då inte står "Svenskarnas parti" i rådata-filen, utan t ex "Svenkarnas parti". Fast det funkar väl nästan bara om man är den enda SvP-väljaren i sitt distrikt. Men om man vill bevisa något är det någon slags kontrollräkning som gäller.

Jag får även passa på att instämma med användaren som skrev att det var konstigt att samtliga 60 röster på "Svenkarnas parti" skrevs exakt likadant, till skillnad från röster på "Svenskarnas parti" som skrevs på flera olika sätt som t ex "Svenskarnas parti", "Svenskarnas Parti", "svenskarnas parti", "SVENSKARNAS PARTI" osv.
Citera
2014-05-30, 16:45
Avslutad
Citat:

En till sak som är värd att nämna är givetvis att rådata-filen ännu inte är helt färdig, så man borde nog vila på hanen en stund innan man börjar tro att ens röst inte registrerades.

Edit: Just nu är 3955 röster redovisade av 5618, alltså återstår 1663 röster. De borde väl släppa den slutgiltiga rådatafilen snart?
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-05-30 kl. 16:56.
Citera
2014-05-30, 17:37
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag kollade rådatan ja.
Citera
2014-05-30, 17:56
Medlem
Sechss avatar
Har ni sett denna artikel i SR? Intervju med en Patrik Fridén, SvP Karlskoga. Media har ju sina epitet, men jag kan inte säga att artikeln ger ett så dåligt intryck för de som förstår allvaret i frågan.

Snygga bågar.
Citera
2014-05-30, 18:30
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Min valsedel, med korrekt stavning, blev registrerad som "Svenskarna parti". Det får bli ett samtal till valmyndigheten för att fråga vilka idioter de anställer som rösträknare.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=679250352145599&set=a.6760195824686 76.1073741828.663187783751856&type=1&relevant_coun t=1
Citera
2014-05-30, 18:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Min valsedel, med korrekt stavning, blev registrerad som "Svenskarna parti". Det får bli ett samtal till valmyndigheten för att fråga vilka idioter de anställer som rösträknare.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=679250352145599&set=a.6760195824686 76.1073741828.663187783751856&type=1&relevant_coun t=1
Dum fråga kanske men hur vet du att just din blev felreggad, kan det inte ha varit någon annan i samma valdistrikt?
Citera
2014-05-30, 18:58
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dum fråga kanske men hur vet du att just din blev felreggad, kan det inte ha varit någon annan i samma valdistrikt?
Om det bara finns en registrerad röst i hans valkrets så är det antingen hans röst som blev felregistrerad, eller så slängdes hans röst utan att registreras av valförrättarna och någon annans röst registrerades på det sättet.
Citera
2014-05-30, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP

Jag ser i rådatan att "Svenskarna parti" fick 3 röster och "Svenkarnas parti" fick 5 röster i Sjöbo kommun. Jag antar att även Stefan Jacobsson gick och röstade, och att ni två, som sitter med i partistyrelsen, inte kan stava till ert eget partinamn köper jag helt enkelt inte (du har ju till och med bildbevis). Helt jävla otroligt alltså, det här måste ni driva vidare.

Edit: Värt att tänka på: Om de kör med dessa fulknep när partiet ligger på under 1000 röster, gissa hur det kommer bli när partiet växer och paniken slår till ordentligt?
Senast redigerad av knaz_mongo 2014-05-30 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in