Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-04, 16:04
  #11857
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Danskarnas Parti har ju redan umgåts med DDL. Varför kan inte SvP gå i samma bana? Man har ju redan pedofiler och annat skräp med i partiet i alla fall.
Av den enkla anledningen att SvP och DP är fristående från varandra och gör sina egna val? Även om man har ett samarbete så innebär det inte att man väljer att gå exakt samma väg i alla vägval, det borde även en åsna förstå.

Vidare så bör man nog inte dra på allt för stora växlar av att Daniel hängde på en fest, lite klumpigt visst, men samtidigt så måste man tillåtas göra misstag för att man ska lära sig.

/Micke
Citera
2013-10-04, 23:30
  #11858
Medlem
trtrtrtrs avatar
http://www.nationellidag.se/angaende-ett-nytt-parti

Citat:
Svenskarnas parti har förvisso sina förtjänster, men är alldeles för radikalt och framförallt antidemokratiskt för att vara ett alternativ för de flesta uteslutna eller avhoppade sverigedemokrater.

Nu tror jag inte det blir något seriöst av detta men det ledde mig till en frågeställning: hur förklarar SvP:are för mannen på gatan vad ni vill ersätta den parlamentariska demokratin med? Accepterar de de ganska svävande svaren som brukar ges här (eftersom partiet inte har tagit ställning i frågan särskilt konkret ännu vad jag förstår det som) eller blir de tveksamma? Har ni upplevt detta som ett problem i samtal med potentiella väljare?
Citera
2013-10-04, 23:45
  #11859
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Nu tror jag inte det blir något seriöst av detta men det ledde mig till en frågeställning: hur förklarar SvP:are för mannen på gatan vad ni vill ersätta den parlamentariska demokratin med? Accepterar de de ganska svävande svaren som brukar ges här (eftersom partiet inte har tagit ställning i frågan särskilt konkret ännu vad jag förstår det som) eller blir de tveksamma? Har ni upplevt detta som ett problem i samtal med potentiella väljare?
Att peka på den massinkluderande parlamentarismens brister och destruktiva natur är naturligtvis inte alls särskilt svårt. Man får helt enkelt försöka förklara för dem att ett nytt system där ansvar och kompetens är avgörande och premieras måste tas fram och att detta också måste ta sin tid. Man får även förklara att vi på inget sätt motsätter oss folkligt inflytande men att dagens system är ineffektivt och destruktivt och att ett nytt bättre, mer effektivt dito måste få utvecklas och växa fram. SvP är ett ungt parti och vi sitter inte på alla detaljsvar i dagsläget, det är en process som pågår hela tiden. (Som med vårt migrationspolitiska program).

Och eftersom de flesta som söker sig till oss är ganska intelligenta individer så är också detta något man inser och förstår. Så är åtminstone min erfarenhet. Tills fler dokument och ställningstaganden tagits fram i frågan så får man helt enkelt hänvisa till punktprogrammet, dess vidareutveckling och andra officiella uttalanden och dokument.

Men det är klart, på sikt är det ju naturligtvis nödvändigt att få fram mer detaljerade dokument beträffande styrelseskicket. Visst är det så.
Citera
2013-10-05, 00:06
  #11860
Bannlyst
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?

Citat:

Under torsdagen övade Linnéuniversitetets informationsavdelning på krishantering. I övningen hade rykten börjat spridas om att en doktorand vid universitetet hade samröre med ett nynazistiskt parti.

– Scenariot var att rykten spridits på sociala medier om att doktoranden hade yttrat nazistiska åsikter eller haft samröre med ett nynazistiskt parti som Svenskarnas Parti, säger Karolina Ekstrand som är pressansvarig vid LNU.

– Vi arbetade med en övningswebb där vi la ut information och så talade vi med oroliga studenter och föräldrar.

Övningen pågick under hela torsdagen och någon utvärdering har inte hunnits göras. Men Karolina Ekstrand är nöjd med dagen.

– Vi tyckte att det gick otroligt bra, bättre än förväntat faktiskt. Egentligen vill man inte att allt ska gå perfekt, då lär man sig inget. Men vi fick mycket beröm av övningsledarna.
http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?
Citera
2013-10-05, 00:17
  #11861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?


Dom håller väl på att skita i byxan med tanke på hur starkt stöd invandringskritiker och nationalister i allmänhet börjar få ute i samhället. De närmsta åren kan bli mycket intressanta ur ett nationalistiskt perspektiv
Citera
2013-10-05, 00:26
  #11862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?

Hehe, de verkar vara paranoida när det gäller SvP och nationalism. Det verkar faktiskt som att de tror att SvP kommer att bli en stark kraft inom den närmaste framtiden, varför skulle de annars vara så skitnödiga? Extra talande att de just nämner SvP också. De verkar vara mer övertygade än SvParna själva att SvP kommer att göra ett bra val nästa år, rätt komiskt. Hur ska man annars tolka allt detta?

Min tolkning av texten var helt enkelt hur skolan skulle agera om det visade sig att en doktorand skulle säga något fruktansvärt, det vill säga något nationalistiskt. Även om Sverige är extremt när det gäller just antinationalism, så har de tagit detta till en helt ny nivå. Tror dock att denna extrema antinationalism kommer snarare att slå tillbaka mot dem än hjälpa.
Citera
2013-10-05, 00:58
  #11863
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?
Säkerställer att studenter indoktrineras i den PKistiska läran(?)
Citera
2013-10-05, 01:07
  #11864
Medlem
Blutfahnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?

Ja, det är väl lika bra att de passar på att öva då detta scenario kommer bli en verklighet inom en snar framtid. Att de ser det som ett problem är ju förstås helt obegripligt. Det skulle ju bara vara ett kvitto på att de huserar fritt tänkande och intelligenta doktorander.
Citera
2013-10-05, 04:34
  #11865
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?
Haha! Det där är ju så sinnessjukt och bisarrt att jag på allvar trodde att det var något slags skämt först. Hahaha! Tackar för nattens garv. Kommer att ligga och fnissa hela natten.
Citera
2013-10-05, 05:15
  #11866
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Idag fick jag mitt blågula band!

Jag skall bära det med stor stolthet!

Citera
2013-10-05, 09:13
  #11867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag fattar inte riktigt den här nyheten. Någon som är mer snabbtänkt än jag och kan förklara vad som menas?


http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Rasistdoktor-chockade-Linne

Vad fan håller de på med?

Dom har alltså någon form av krisgrupp i beredskap ifall någon på universitetet skulle sympatisera med "fel" parti? Det här är något för realisten att sätta tänderna i.
Är det verkligen förenligt med demokratiska fri och rättigheter?
Citera
2013-10-05, 09:22
  #11868
Medlem
Varför är ni sådana hycklare så att ni utesluter en person för att sedan inofficiellt stå sida vid sida med smutset?

"2013-06-20 dömdes han i Norrköpingstingsrätt till villkorlig dom med samhällstjänst 200 timmar för utpressning och bedrägeri (B 1245-11). Utöver det skall han även betala 282 700 kronor i skadestånd till målsägande. Jack har tillsammans med sin familj på internet utgett sig för att vara 19-åriga kvinnor. På internet har de under alias så som ”Bodenpetra, Hanna is me, Sarabruden, Sohana, Love erik, Babyboom, Anna93, Alexis, Nadja, Sandra, Lizette” kommit i kontakt med flera män, bland annat ”Bamse”. En man i 60-års åldern som sökte sexuella förbindelser med betydligt yngre men myndiga kvinnor. På sajterna har de pratat om sex med gubbarna och förfört dem. Efter en tid har de istället reducerat dessa imaginära kvinnors ålder från 19 till 14, alltså barn. De sa att familjemedlemmar fått reda på att de sexchattat med gubbar och för att dessa inte skulle kontakta Bamses familj, arbetsgivare eller polisen var han tvungen att sätta in pengar på deras konto.

"Bamse" hade en tid innan händelsen vunnit 1 000 000 på spel och hade råd att betala de stora belopp förövarna krävde. Men tillslut tog pengarna slut, frugan fick upp ögonen för mannens sexchattande och tog med rätta ut skilsmässa. När utpressningen avslöjades i mars 2011 hade "Bamse" sammanlagt betalat ut cirka 2 000 000 kronor till följd av utpressningen.

I förhör säger Jack att han under 2009 gick ut på sexsidan clubsex för att där ”lura personer till olika saker”. Han bodde hemma och arbetade som fastighetsskötare och hade svårt att få ekonomin att gå ihop. Antagligen var det därför som hela familjen skapade ett stort antal bankkonton, mejladresser och konton på olika sexsidor och lurade till sig miljonbeloppen.

Mycket kan man säga om SvP:s moral. De är hycklare som demonstrerar emot våld för att sedan själva bruka det. Vi har verkligen inte höga tankar om dessa nazister men att utesluta denna individ får väl, med tanke på vilka vi har att göra med, ses som positivt. Om det inte vore för att uteslutningen endast skett på pappret. Jack har fortsatt kontakt med sina gamla partikamrater och spelar spel på internet mot Madicken Pettersson Fridén, distriktsledare för Svenskarnas parti i Värmland och han närvarade även under SvP:s demonstration i Stockholm den 14 September. Under dagen kunde man se Jack gå tillsammans med medlemmar från partiet och vara delaktig i diverse stormningsförsök. Att Jacks närvaro inte skulle vara känd hos partiet känns orimligt med tanke på att han är en välkänd individ inom den nazistiska rörelsen och att han deltog under hela dagen. SvP:s har helt enkelt accepterat Jacks brott och välkomnat honom i sin gemenskap.

Man kan tycka att det är upp till var och en om de vill ha kontakt med en sådan som Jack som har bedrivit den här formen av kriminell verksamhet. Att vem som helst ska få sluta upp vid demonstrationer och tillställningar. Och är man etiklös så som SvP är så är det säkert precis på detta sätt som dessa hycklare rättfärdigar detta på. För vem är det de försöker lura när de skriver att ”Brottsligheten är givetvis inte förenlig med att vara medlem i Svenskarnas parti”. Skulle de inte vara sådana hycklare utan stå för sina ord skulle SvP:s medlemsantal reduceras markant.

För att se fler bilder (Foto: Revfront Research) av Jack Mothander från demonstrationen kan du klicka in på den här länken: http://imgur.com/FhCNQcH,oGwJeg1,evQ9ZG9,pFrmmMs#3

På den här länken kan ni se en bild från Svenskarnas Partis egna nyhetssida realisten där man har en bild på Jack Mothander: http://imgur.com/Rpaqx3n"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in