2012-07-11, 17:20
Medlem
TS logik är helt enastående korkad. Han gör ett påstående utan att backa upp skiten med källor. Sedan förväntar han sig att ANDRA ska bevisa hans egna påståenden.

Ungefär som att du ber OSS att baka tårtan åt DIG! I en diskussion som du startar igång är det DIN (ts) uppgift att bevisa vad du säger. Du är så extremt korkad som bara ber folk att googla skiten, när det är DIN uppgift att göra det. Folk kan välja att skita i blanka fan om du talar sanningen, men ska det verkligen vara en sanning får DU ge något som bekräftar ditt skitsnack. Aldrig hört talas om källkritik?

Den energi du la på alla dina dumma inlägg gick förgäves bara för att du inte orkade leta upp en länk för vad du är övertygad på. Hela denna tråd är byggd på en trollande lögn som TS skapade, skulle man kunna tro. Antingen är du extremt dum eller trollar å medveten.

Men jag var dum nog att göra jobbet åt dig och googla. Jag kan ändå förstå att frågeställningen är det relevanta och intressanta i diskussionen.

Det är svårt att hitta studier om det men det har diskuterats många gånger om på olika forum och givetvis är det en möjlighet att få en orgasm, även om man inte njuter av den, snarare känner man ofta skam (enligt vad jag nu läser på en sajt). Om dina nerver i underlivet blir stimulerade, oavsett om en lemur smyger sig upp till fittan å börjar smeka eller om din dildo gör jobbet eller en pedofil så kommer den kemiska reaktionen fortfarande att ske. Om det nu sker på rätt sätt å i rätt antal minuter.

(Olika forum där detta diskuteras: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=257959
http://www.net-burst.net/hope/rape_orgasm.htm
http://www.survivormanual.com/2011/02/what-if-my-body-had-a-sexual-response-during-rape/
http://faithallen.wordpress.com/2008/05/08/orgasm-during-rape-or-other-form-of-sexual-abuse/)
Citera
2012-07-11, 20:48
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Jazeera.
TS logik är helt enastående korkad. Han gör ett påstående utan att backa upp skiten med källor. Sedan förväntar han sig att ANDRA ska bevisa hans egna påståenden.

Ungefär som att du ber OSS att baka tårtan åt DIG! I en diskussion som du startar igång är det DIN (ts) uppgift att bevisa vad du säger. Du är så extremt korkad som bara ber folk att googla skiten, när det är DIN uppgift att göra det. Folk kan välja att skita i blanka fan om du talar sanningen, men ska det verkligen vara en sanning får DU ge något som bekräftar ditt skitsnack. Aldrig hört talas om källkritik?

Den energi du la på alla dina dumma inlägg gick förgäves bara för att du inte orkade leta upp en länk för vad du är övertygad på. Hela denna tråd är byggd på en trollande lögn som TS skapade, skulle man kunna tro. Antingen är du extremt dum eller trollar å medveten.

Men jag var dum nog att göra jobbet åt dig och googla. Jag kan ändå förstå att frågeställningen är det relevanta och intressanta i diskussionen.

Det är svårt att hitta studier om det men det har diskuterats många gånger om på olika forum och givetvis är det en möjlighet att få en orgasm, även om man inte njuter av den, snarare känner man ofta skam (enligt vad jag nu läser på en sajt). Om dina nerver i underlivet blir stimulerade, oavsett om en lemur smyger sig upp till fittan å börjar smeka eller om din dildo gör jobbet eller en pedofil så kommer den kemiska reaktionen fortfarande att ske. Om det nu sker på rätt sätt å i rätt antal minuter.

(Olika forum där detta diskuteras: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=257959
http://www.net-burst.net/hope/rape_orgasm.htm
http://www.survivormanual.com/2011/02/what-if-my-body-had-a-sexual-response-during-rape/
http://faithallen.wordpress.com/2008/05/08/orgasm-during-rape-or-other-form-of-sexual-abuse/)

Jag håller med dig om dina egna påståenden. Men dina källor ger jag inte mycket för... Enskilda människors olika tyckanden är inte mycket till källor!
Citera
2012-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Jag håller med dig om dina egna påståenden. Men dina källor ger jag inte mycket för... Enskilda människors olika tyckanden är inte mycket till källor!

Antingen ljuger dom eller så har dom drabbats av rape. Att skamen i att bli våldtäkt kommer från orgasmen låter väl logiskt, tycker inte du? Dvs man hade sex motvilligt och fick känna orgasm. Då känner man en slags skam, som att man inte borde ha känt något sådant genom våldtäkt. Som att man "gav efter", förstår du?

Min teori iallafall. Och det kom upp många forumstrådar och bloggar med detta ämnet. Dock är det svårt att hitta några riktiga studier genomförda på detta då det är känsliga frågor att ställa.
Citera
2012-07-20, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det är naturligt att andas, ska vi sluta med det med?

Nej - då skulle man ju dö. Att något är "naturligt" säger alltså ingenting om huruvida det är bra eller dåligt.

Citat:
Vad som är önskvärt eller icke önskvärt definieras av normer. Normer är konstgjorda levnadsmönster skapade av människor.

De är knappast negativa bara för att de är konstruerade. Det är antagligen så att normer om lag och rätt, rätt till sitt eget liv och demokrati har spelat en oerhört stor roll för den utveckling som skett de senaste 2.000 åren i människans historia.

Citat:
Normer tar inte hänsyn till biologi så vem fan är du att påstå att våldtäkt inte är normalt ur ett biologiskt perspektiv?

Att något är normalt betyder inte heller att det är bra. Blodshämnd, alltså att någon dödar ett barn för att barnets pappa eller farfar gjort något dumt, var länge ett normalt inslag i stora delar av världen. Det betyder inte att det är en bra idé.
Citera
2012-07-20, 00:49
Bannlyst
Orgasmen är ju det som förstärker kränkningen, det är bland annat det som brukar refereras till vid manliga homosexuella våldtäkter, att mannen tyckte att det var skönt och att det bidrar till skamkänslorna.
Citera
2012-07-25, 16:22
Medlem
Visst är orgasm under en våldtäkt möjlig.
Citera
2012-07-25, 19:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan
Med en enkel googling får man upp saker som.

"I Had My First Orgasm While Being Gang Raped!"
"Why do women really orgasm during rape?"
"Is It Actually Common for Women To Have Orgasms During Rape "
"Rape, Fantasies, and Female Arousal"

Som sagt inga säkra källor, detta var enbart en simpel googling. Detta fenomen existerar vare sig ni vill tro på det eller ej. Om ni inte tror på detta så gör ni bäst att blunda inför denna tråden och låta den dö.

Dock är detta inget påhitt utan det händer i VERKLIGHETEN.

Denna tråd är till för att diskutera detta och inte ha 20sidor fulla med, KÄLLOR TACK! Osv.

Hoppas ni förstår =)
Sexnovell.se?
Citera
2012-07-26, 11:49
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Sexnovell.se?

Varför finner du det så märkligt? Kroppen funkar inte alltid helt enligt "regelboken".

Ta tex en hypotetsik situation där du är övertygad om att du kommer agera med full kraft, kämpa för ditt liv osv. Men när det väl inträffar blir du bara sittande apatisk i chocktillstånd. Vi kan inte alltid styra våra kroppar som vi vill.

https://www.flashback.org/t626496

https://www.flashback.org/t1142933

https://www.flashback.org/t1862476

https://www.flashback.org/t780067
Citera
2014-05-28, 22:15
Medlem
Återupplivar tråden för att komma med en pålitlig ny källa - mig SJÄLV och min ex-flickvän. Jag kan intyga att kvinnor som blir våldtagna blir våta och ofta får orgasm. Skammen och självhatet som ofta uppstår hos våldtäktsoffer beror på just detta, det finns ingen annan förklaring.

Jag har själv stora problem med mitt självförtroende och har mött många tjejer som varit taskiga mot mig i mitt liv. Mitt ex var ett undantag, men jag gjorde slut med henne pga andra orsaker.

Hursomhelst så blev jag helt ställd när hon en kväll, gråtfärdig, berättade för mig att hon hade blivit våldtagen en gång för några år sedan. Jag hade länge känt att det var något hon skämdes för att berätta för mig, och när hon väl berättade det blev jag väldigt ställd och försökte luska ut mer ur henne. Det hade tydligen gjort väldigt ont och hon hade fått flera orgasmer, varje orgasm kändes som en fruktansvärd skam som fick henne att gråta. Jag har själv endast lyckats ge henne orgasm ett fåtal gånger.

Informationen är värdefull men jag förstå att det är extremt tabubelagt att diskutera saken. Jag vet att detta är sant, frågan är bara varför detta händer när kvinnor blir våldtagna? Eftersom forskning på området är tabu så vet jag som sagt inte exakt vad som händer i kroppen när en kvinna blir våldtagen. Däremot kan jag göra olika gissningar utifrån erfarenheten.

Hos djur så förekommer det ju våldtäkt, så det är ju knappast något människan kommit på själv. Jag tror att det rör sig om en försvarsmekanism. För om en man vill knulla en kvinna och våldför sig på henne men inte kommer in i fittan för att hon är torr, så finns det ju en risk att han blir så förbannad att han slår ihjäl kvinnan. Men om det är vått och han kommer in så kan han komma och spruta och bli lugn. Det är vetenskapligt känt att män blir trötta och lugna efter orgasm, medan kvinnor inte blir det. Varför? Jo, därför att naturen har skappat detta försvar hos oss. För att skydda sig själv från att bli ihjälslagen, så har kvinnan utvecklat ett skydd som gör de våta. De har även utvecklat multipla orgasmer utan att bli trötta. Om de inte hade det och istället blev torra efter orgasm innan mannen hunnit spruta, så skulle det återigen föreligga risk att mannen slog ihjäl dom. För att skydda kvinnan från att bli ihjälslagen efter våldtäkt, så har naturen gjort så att mannen blir trött och lugn efter orgasm.

It all makes sense. Men som sagt, TABU!!! Förstår ni nu varför män våldtar? Därför att kvinnorna får orgasm.... man känner sig som en KUNG!

Detta måste vara ett enormt problem för feministerna!!!
Senast redigerad av klaskent300 2014-05-28 kl. 22:24.
Citera
2014-05-28, 23:48
Medlem
Det är stor skillnad på fantasier och riktigt våldtäkt TS har nog tittat lite för mycket på porrfilm tror jag

Skämt åsido jag hoppas att alla som läser förstår att det förstås är helt felaktigt och att nej alltid är nej. Idioter som TS är varför vi behöver ha en samtyckeslag, FI vill att det ska bli det och i många andra länder är det redan så, man kan säga att Sverige ligger efter på lagstiftningen men det blir det nog ändring på
Citera
2014-05-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Återupplivar tråden för att komma med en pålitlig ny källa - mig SJÄLV och min ex-flickvän. Jag kan intyga att kvinnor som blir våldtagna blir våta och ofta får orgasm. Skammen och självhatet som ofta uppstår hos våldtäktsoffer beror på just detta, det finns ingen annan förklaring.

Jag har själv stora problem med mitt självförtroende och har mött många tjejer som varit taskiga mot mig i mitt liv. Mitt ex var ett undantag, men jag gjorde slut med henne pga andra orsaker.

Hursomhelst så blev jag helt ställd när hon en kväll, gråtfärdig, berättade för mig att hon hade blivit våldtagen en gång för några år sedan. Jag hade länge känt att det var något hon skämdes för att berätta för mig, och när hon väl berättade det blev jag väldigt ställd och försökte luska ut mer ur henne. Det hade tydligen gjort väldigt ont och hon hade fått flera orgasmer, varje orgasm kändes som en fruktansvärd skam som fick henne att gråta. Jag har själv endast lyckats ge henne orgasm ett fåtal gånger.

Informationen är värdefull men jag förstå att det är extremt tabubelagt att diskutera saken. Jag vet att detta är sant, frågan är bara varför detta händer när kvinnor blir våldtagna? Eftersom forskning på området är tabu så vet jag som sagt inte exakt vad som händer i kroppen när en kvinna blir våldtagen. Däremot kan jag göra olika gissningar utifrån erfarenheten.

Hos djur så förekommer det ju våldtäkt, så det är ju knappast något människan kommit på själv. Jag tror att det rör sig om en försvarsmekanism. För om en man vill knulla en kvinna och våldför sig på henne men inte kommer in i fittan för att hon är torr, så finns det ju en risk att han blir så förbannad att han slår ihjäl kvinnan. Men om det är vått och han kommer in så kan han komma och spruta och bli lugn. Det är vetenskapligt känt att män blir trötta och lugna efter orgasm, medan kvinnor inte blir det. Varför? Jo, därför att naturen har skappat detta försvar hos oss. För att skydda sig själv från att bli ihjälslagen, så har kvinnan utvecklat ett skydd som gör de våta. De har även utvecklat multipla orgasmer utan att bli trötta. Om de inte hade det och istället blev torra efter orgasm innan mannen hunnit spruta, så skulle det återigen föreligga risk att mannen slog ihjäl dom. För att skydda kvinnan från att bli ihjälslagen efter våldtäkt, så har naturen gjort så att mannen blir trött och lugn efter orgasm.

It all makes sense. Men som sagt, TABU!!! Förstår ni nu varför män våldtar? Därför att kvinnorna får orgasm.... man känner sig som en KUNG!

Detta måste vara ett enormt problem för feministerna!!!
Det var det dummaste jag hört jag visade din text för min vän hon säger det är vanligt att killar fantiserar om det men de flesta förstår ändå skillnaden på våldtäkt och fantasi, du borde söka hjälp om du menar allvar.
Citera
2014-05-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det var det dummaste jag hört jag visade din text för min vän hon säger det är vanligt att killar fantiserar om det men de flesta förstår ändå skillnaden på våldtäkt och fantasi, du borde söka hjälp om du menar allvar.
Jag har aldrig sagt att våldtäkt är något bra, jag tycker det är hemskt. Jag kommer själv ihåg att jag ville ta livet av den killen som våldtog min flickvän innan.

Det går dock inte att blunda för sanningen. Jag är inte ute efter att förespråka våldtäkt, du missförstår hela mitt inlägg. Det finns ingen annan bättre förklaring till varför män blir trötta efter orgasm medan kvinnor inte blir det. Har du någon bättre förklaring själv?

ALLA forskare säger att "det är svårt" att förklara den evolutionära anledningen till varför män blir trötta efter orgasm medan kvinnor inte blir det. Hur kommer det sig att det är svårt tror du? Jo, därför att det är en kontroversiell fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in