2014-05-28, 23:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
/.../ Vi som är övertygade om kräkets skuld behöver inte lägga fram några bevis. Det har redan två rättsinstanser gjort åt oss och det på ett gediget sätt.

Klart. Slut.
Nu väntar vi bara på hur HD kommer att tackla EM-F:s överklagan - och om man denna gång kan låta en så uppenbart rättsvidrig dom få passera enbart som en renodlad bevisvärderingsfråga.

HR:s rättstillämpning är under all kritik.
Citera
2014-05-28, 23:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så för att HR pratar om stark affekt, du pratar om affekt gör KJ skyldig. Menar du att stark affekt inte är en form av affekt?
Stark affekt är en form av affekt - men starkare.
Citera
2014-05-28, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Stark affekt är en form av affekt - men starkare.
Men du skrev att inget talar för att den här knäppskallen har handlat i stark affekt, och HR säger att KJ kan ha handlat i stark affekt betyder att du är oense med HR om GM.
Citera
2014-05-29, 00:17
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caristell
Det är möjligt att jag gör det.
Jag försöker även jag att använda mitt sunda förnuft och det säger mig att mordet och styckningen plus hans kyla inför VB:s död i rätten gör att han inte brytt sig om VB alls. Han är en mycket sjuk människa och behöver spärras in på psyk resten av sitt liv. Det är inte försvarsbart det han gjort och jag begriper inte hur man kan sitta och försvara honom med gulligull och tycka synd om samt påstå att han brydde sig mycket om VB. Du ser KJ genom ett romantiserat rosa skimmer. Kanske dags att vakna upp till verkligheten nu och se det monster han är!

Det tror jag uppriktigt sagt att du inte gör. Känner KJ, alltså. Har du ens läst fup? Jag betvivlar det starkt. Din närvaro här är ganska ny. Varför detta, ditt sena uppdykande i tråden? Som gubben/gumman i lådan? Om du besitter sådana kunskaper om KJ:s person som du insinuerar att du gör, borde du rimligen ha "visat" dig här långt tidigare och delgett oss andra den informationen.
Jag försvarar inte KJ. Jag romantiserar inte. Jag tycker inte synd om KJ. Men som jag skrev tidigare är det mig totalt främmande att demonisera människor och kalla dem monster. I min värld är det ett ovärdigt synsätt. Förstår du vad jag säger?
Citera
2014-05-29, 00:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det tror jag uppriktigt sagt att du inte gör. Känner KJ, alltså. Har du ens läst fup? Jag betvivlar det starkt. Din närvaro här är ganska ny. Varför detta, ditt sena uppdykande i tråden? Som gubben/gumman i lådan? Om du besitter sådana kunskaper om KJ:s person som du insinuerar att du gör, borde du rimligen ha "visat" dig här långt tidigare och delgett oss andra den informationen.
Jag försvarar inte KJ. Jag romantiserar inte. Jag tycker inte synd om KJ. Men som jag skrev tidigare är det mig totalt främmande att demonisera människor och kalla dem monster. I min värld är det ett ovärdigt synsätt. Förstår du vad jag säger?

Du ville förstå KJ, och du sa att han va i samma läge som den som slaktade människor i Kalifornien.
Förstår du den Elliott Rodger också eller? KJ och Rodger är såna som åsidosatts alltså enligt dig.
Det är inte så att dom är sjuka i huvudet då? Förstå är att ha empati va det inte så?
Citera
2014-05-29, 00:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du skrev att inget talar för att den här knäppskallen har handlat i stark affekt, och HR säger att KJ kan ha handlat i stark affekt betyder att du är oense med HR om GM.
Du är bara helt otrolig alltså.
Du missförstår med avsikt, det är vad du gör i vanlig ordning.
Vad Flashbacks egen krimtrådsdrottning, letsdoit, menar är för tusan att hon är oense
med hovrätten gällande bedömningen att den dömde handlat i någon jävla stark affekt eller
någon affekt överhuvudtaget.
Var tusan utläser du att användaren ifråga därmed tror att någon annan är gärningsmannen?

Detta tröttsamma ordvrängande, denna eviga bokstavsfanatism...
Senast redigerad av Grandioso 2014-05-29 kl. 00:32.
Citera
2014-05-29, 00:30
Medlem
yoloitss avatar
Är fortfarande inne på detta med mordvapnet och hur det kommer sig att skadorna kan ha blivit så olika...?
Hittade en intressant sida som visar egentillverkade vapen. Finns en del olika varianter det första, ett spjut som är som en dagger i formen, finns en intressant pilbåge med pilar som är som en dagger i formen (bågskytte har KJ skjutit mycket enl. pappan för att träna koncentration) titta på spetsarna längst ner på den bilden.....

Finns, knivar, svärd. spikklubbor.. Kolla runt lite, vet ja!

http://hfriberg.se/Medeltid/Utrustning/Spear.htm

Det enklaste är ju en kniv eller dagger men jag tycker inte att det stämmer riktigt. Hur gjorde han?
Senast redigerad av yoloits 2014-05-29 kl. 00:37.
Citera
2014-05-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det torde vara ovanligt att stalkern mördas i en stalker-offer situation. Men det är ju något som nog faktiskt förekommer, ifall stalkern är tillräckligt jobbig eller skadegörande. Eftersom Stalking är ett nytt begrepp inom Svenskt domstolsväsende och brottets natur är sådan att man inte kan förvänta sig att stalkerns mördarde ska anmäla sig själv eller sin ställföreträdare till polisen så kommer sådana brott per automatik att ha en mycket mycket låg även polisiär uppklaringsprocent ifall polismyndigheten inte känner till stalkingen.

2. Det enda bevis som kan finnas för sådant borde framgå av fup. Vad jag minns efter en genomläsning för typ en massa månader sedan är att det framgick att BO:VB hintat till denna AN om sin relation med denne MB, däremot är det ju som så att saken kanske inte framgick för AN förrän efter försvinnandet. Ifall jag har fel så torde det framgå av fup.

1. Norrlandspolisen lär vara rätt skärpt när det gäller rattfyllor, det finns ju bara en väg mellan ställe A och B så rattfyllor och bilbrott är ju enkla att lagföra. Givetvis skulle ett sådant erkännande både verka misstänkt och givetvis medföra att de skulle vilja lagföra personen. Däremot är det ju osäkert ifall erkända rattfyllor skulle medföra åtal, å andra sidan har nog denne KJ ingen aning om saken sett till det övriga.

Jaså? Det finns bara en väg mellan ställe A och B ?? Du är hjärtligt välkommen till Norrland, så kan jag visa dig runt på småvägar, för jag kan lova dig att det är gott om dem!
Citera
2014-05-29, 01:09
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det framgår av inlägget: Innehållet i FUP:et.

Sida?
Citera
2014-05-29, 01:19
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du ville förstå KJ, och du sa att han va i samma läge som den som slaktade människor i Kalifornien.
Förstår du den Elliott Rodger också eller? KJ och Rodger är såna som åsidosatts alltså enligt dig.
Det är inte så att dom är sjuka i huvudet då? Förstå är att ha empati va det inte så?

Ja, det vill jag åtminstone tro att jag gör. Tron kan försätta berg! Det är uppenbart att du inte läst på om någonting gällande unge Rodgers bakgrund, diagnos och hans familjs oro för hans mentala tillstånd. Precis som KJ, hade Rodger diagnosen Aspergers. Precis som KJ ratades han av varenda tjej som kom i hans väg. KJ var dock mer "lyckosam". Han fick till det ibland, men förhållandena sprack ganska omgående. Få tjejer stod ut med honom.
Rodger fick aldrig till det. Han var oskuld när han dog och skuldbelade varenda tjej i sin närhet. Han var en fullfjädrad misogyniker. Dessutom hade Rodger starka feminina drag. Det framgår tydligt i videon han spelade in. Kanske var han bisexuell, precis som KJ? Eller rent av homosexuell?
Sjuka i huvudet? Jag håller med om att Rodger var sjuk, mycket sjuk. Betydligt värre däran än KJ, vill jag påstå. Rodgers tillkortakommanden visavi det motsatta könet gjorde honom definitivt inte friskare, tvärtom. Omfattningen av hans brott talar sitt tydliga, förfärande språk. Rodger dog. Men KJ lever. Med rätt hjälp och stöd bör han ha en chans att kunna återbördas till samhället. Det är i alla fall vad jag hoppas.
Citera
2014-05-29, 02:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, det vill jag åtminstone tro att jag gör. Tron kan försätta berg! Det är uppenbart att du inte läst på om någonting gällande unge Rodgers bakgrund, diagnos och hans familjs oro för hans mentala tillstånd. Precis som KJ, hade Rodger diagnosen Aspergers. Precis som KJ ratades han av varenda tjej som kom i hans väg. KJ var dock mer "lyckosam". Han fick till det ibland, men förhållandena sprack ganska omgående. Få tjejer stod ut med honom.
Rodger fick aldrig till det. Han var oskuld när han dog och skuldbelade varenda tjej i sin närhet. Han var en fullfjädrad misogyniker. Dessutom hade Rodger starka feminina drag. Det framgår tydligt i videon han spelade in. Kanske var han bisexuell, precis som KJ? Eller rent av homosexuell?
Sjuka i huvudet? Jag håller med om att Rodger var sjuk, mycket sjuk. Betydligt värre däran än KJ, vill jag påstå. Rodgers tillkortakommanden visavi det motsatta könet gjorde honom definitivt inte friskare, tvärtom. Omfattningen av hans brott talar sitt tydliga, förfärande språk. Rodger dog. Men KJ lever. Med rätt hjälp och stöd bör han ha en chans att kunna återbördas till samhället. Det är i alla fall vad jag hoppas.

Det är inte jag som ansåg att dom här två va lika och åsidosatta, ratade, deprimderade. Det va du, och nu först är du insatt till en viss del i Rodgers. Det du har missat är att Asperger inte räcker i hans fall. Du har ansett att KJ och Rodgers va under samma utsatthet, och du drog på med snyftvalserna. Det är ganska uppenbart att det inte alls är av samma dignitet, men du önskar det. Det finns inget att förstå i sjuka människors hjärnor. Det finns ingen som förstår dom och det är enkelt. Man kan förstå normala företeelser men inte sjuka. Det är ju tröttsamma förståsigpåare som tror dom förstår varför en Aspie mördar styckar och dumpar. Ingen tränger in i såna hjärnor och det krävs inte att man ska förstå det heller,. Det är obegripligt oavsett vilken av snyftvalserna för dom är inte normala.

Ungefär som att personen va sängvätare dom barn och är arg på tjejerna för dom ratade honom. Ja i hans sjuka värld. Samma med KJ i hans sjuka hjärna så högg han VB ett otal gånger och försökte strypa henne, och han körde omkring med hennes likdelar. Han va ju åsidosatt.
Citera
2014-05-29, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har du helt lyckats förtränga det obestridliga faktumet att KJ är dömd som styckmördaren
i fallet? Han är överbevisad om att ha tagit livet av Vatchareeya och ska därför nu
avtjäna ett fängelsestraff som är rent upprörande lågt i förhållande till illgärningens karaktär.
Vi som är övertygade om kräkets skuld behöver inte lägga fram några bevis.
Det har redan två rättsinstanser gjort åt oss och det på ett gediget sätt.
Klart. Slut.
Om du läser mitt inlägg ställer jag frågan vad han anser är beviset, att KJ mördade VB, som har ingenting med domen att göra, nu finns det också två domar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in