Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Du verkar bli argare och argare

Läs mitt förra inlägg så förstår du kanske vad man bland annat reagerar över.
Att du uppvisar den här aggrisiviteten i att bemöta den nya information som tillkommit säger mer om dig än de som är intresserad av vad som faktiskt har hänt.
I FUP står klart och tydligt hur montaget uppstått och teknikern uppger att det är så här det ser ut.
Nu visar det sig att det inte riktigt var så.
Rätten måste lita på att polisen säger som det är.
Polisen pratar om avsaknaden av brytmärken på bilen och att det inte går att se en riktning i blodets avsättning.
Vad säger du om det med tanke på att den nya informationen säger något helt annat.
En viktig del i mitt arbete - som jag alldeles strax ska återgå till - är att föra processer framåt. Komplicerade utredningar med ett antal personer inblandade ska genomföras på en begränsad tid. Både övergripande information och detaljer måste klarläggas och dokumenteras.
För att klara det måste man ha en god känsla för vad som är viktigt och vad som inte är det. Man måste också kunna driva projektgruppen framåt om den tenderar att gå ner sig i en i grunden oviktig detalj, eller rentav i ett sidospår.
Människor som funkar som er "alternativteoretiker" kan man inte ha i en projektgrupp som ska arbeta effektivt OCH producera ett kvalitativt resultat. Helt enkelt för att de inte kan skilja mellan vad som är relevant och inte, eller låta bli att djupdyka i saker som i sammanhanget är oväsentliga. Men man kan också hotas av att det sitter människor på sidan av projektet och bromsar, hänger upp sig på skitsaker och aldrig vågar vara säkra på någonting. Kanske blir jag extra irriterad i tråden just för att jag får brottas med sånt i min yrkesvardag och att jag är en av dem som måste fungera som en motkraft hela tiden.
Dessutom råkar jag i det konkreta fallet anse att Hamilkar m fl har 100% rätt. Detta är närmast ett skolboksexempel på en i stort sett helt oväsentlig detalj som folk hänger upp sig på bortom alla proportioner och på fullt allvar tror att det kan ha påverkat domen. En tro som bygger på en total okunskap om hur det fungerar och önsketänkande (att lille Kristoffer trots allt kan vara oskyldig) i lika doser.