2014-05-28, 16:13
Medlem
För att när Ken Ring undrar varför kvinnor blev till en hora, så är det manshat, patriarkat, och våldtäkt. Men när F! undrar varför män är grisar och sjunger om att mörda män, så är det "empowering" och "girl power".

https://www.youtube.com/watch?v=QUNaRdMaGM8

Jag röstar för att Maskulint initiativ håller en tyst minut för Ken Rings känslor.
Senast redigerad av avishaman 2014-05-28 kl. 16:15.
Citera
2014-05-28, 16:15
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Vi kan ta sporten som ett exempel, vem tjänar mest då de presterar lika bra? Jo utan tvekan kvinnor, ändå klagar feministerna över diskriminering emot kvinnor där. Väldigt talande.

Sedan de andra punkterna da, Vem är det som har övertaget på partnersmarknaden? Vem är det som har diskriminerade lagar emot sig? Det ses heller inte lika allvarligt då en man blir slagen som då en kvinnor blir slagen.

Nämn ett gäng sporter kvinnor tjänar mer än män i.
Citera
2014-05-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Nämn ett gäng sporter kvinnor tjänar mer än män i.

Danska handbollsbrudar tjänar mer än herrarna exempelvis.
Dessutom. män har ett högre marknadsvärde än kvinnor. Hade lika många tittat på fotbollsVM för kvinnor hade damerna tjänat lika mycket som herrarna.
Men folk skiter i kvinnliga idrottsutövare och detta speglar sig också på lönerna.
Citera
2014-05-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852741
Säkert. Du är alltså en sådan där INTE FEMINIST... MEN?

Jag är inte feminist på det sättet att jag intresserar mig för frågor om kvinnors rättigheter, kvoteringar och så vidare.

Personligen anser jag att det inte finns så mycket mer att kämpa för i Sverige. Jag har ju mer respekt för den där flickan från mellanöstern som slogs för kvinnors rättigheter än Gudrun Schyman.

Men om det gör mig till feminist att jag tycker att kvinnor ska ha rätt över sin kropp och inte bli diskriminerade på grund av sitt kön så okej, då är jag väl feminist. Men jag ska tillägga att jag är lika mycket emot att män ska bli diskriminerade pga sitt kön.

Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
En liten klick vita män må ha makten men resten av oss blir trampade på dagligen av feminister antirasiter och annat skitnödigt pack. Vi måste också ha en egen grupp!

Nej men kom igen. Vad exakt gör de mot dig? Du kanske får lyssna på en massa dynga, men ditt liv lider ju fan inte av det.

Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Kanske ska bli det första partiet med ett inträdesprov som bevisar att man förstår ironi också, så inte Othfanaticos och andra får för sig att partiet vill skicka kvinnor på omskolningsläger när man skämtar på flashback.

Vet du vad? Helt ärligt, jag förstår ironi och sarkasm osv. Men det jag däremot har märkt är att nivån av intelligens på det här forumet har sina toppar och dalar. I vissa delar av forumet är det mer toppar och i vissa mer dalar. Denna delen är en dal där det inte är feminister utan snarare motståndare till feminism som hänger.

Därför tar jag shit på allvar här eftersom det finns såna idioter här inne. Du kanske var ironisk, men tro mig många är inte det.
Citera
2014-05-28, 16:45
Medlem
Litteraturs avatar
Är själv nationalist och röstar därefter, men jag hoppas verkligen M! är här för att stanna.
Feminiseringen av samhället är ett samhällsproblem större än vad folk kan ana.

Edit: Är ändå lite kluven. Kvinnor och män ska inte vara rivaliserande krafter, utan en enad. Men förhoppningsvis kan M! resultera i en nyansering av jämställdhetsdebatten.
Senast redigerad av Litteratur 2014-05-28 kl. 17:01.
Citera
2014-05-28, 16:54
Medlem
loxas avatar
Och där slutade sidan få likes.
Antar att någon tonåring använde farsans kontokort för att köpa 25000 likes till sin Facebook sida.
Nu sitter han i plugget på gymnasiet och fnittrar med sina kompisar "VÄRSTA COOLA GREJJEN VA, KOLLA VA FOLK BLEV UPPRÖRDA"
Citera
2014-05-28, 16:58
Medlem
Tycker det är lite kul för att just fi finns annars tycker jag båda är ganska larviga. Maskulint initiativ hade varit larvigt om inte fi fanns.
Citera
2014-05-28, 16:59
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Antar att någon tonåring använde farsans kontokort för att köpa 25000 likes till sin Facebook sida.
Nu sitter han i plugget på gymnasiet och fnittrar med sina kompisar "VÄRSTA COOLA GREJJEN VA, KOLLA VA FOLK BLEV UPPRÖRDA"
Önsketänkande dära. Sidan är viral på riktigt, och det är inga fejkade likes.
Slår vad om att du själv har ett flertal vänner som gillar sidan, eller hur?
Citera
2014-05-28, 17:15
Medlem
incinerate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yippee.ki-yay
Maskulint initiativ hade varit larvigt om inte fi fanns.
Exakt.
Det är synd om det bara blir fokus på ett utav könen, och därmed potentiellt ett väldigt snedvridet jämställdhetsklimat som följd.
Citera
2014-05-28, 17:24
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa

Annars är det väl mer naturligt att kurvan planar ut. Helt omöjligt är det dock inte att de köpt likes. 23 av mina vänner gillar faktiskt sidan ändå... Svårt att veta faktiskt.
Citera
2014-05-28, 17:35
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Hår på bröst och kuk, samt supa som en man, slåss och snusa – är det kriterierna för att platsa? Jag uppfyller ungefär hälften.

Homosexuella män, får de plats?
Citera
2014-05-28, 17:42
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Hår på bröst och kuk, samt supa som en man, slåss och snusa – är det kriterierna för att platsa? Jag uppfyller ungefär hälften.

Homosexuella män, får de plats?
Alla oavsett kön,läggning,utseende osv får vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in