Citat:
Ursprungligen postat av
Kaospojken
Precis lika löjligt som feministiskt initiativ och får enbart motsatt effekt. Ganska barnsligt måste jag säga. Vore det inte kul om en rörelse för faktisk jämställdhet kunde få lika stor uppmärksamhet som "feministiskt" eller "maskulint" initiativ?
Men det är klart, det finns ingen direkt grupptillhörighet i en sådan rörelse, så det funkar ju inte.
Håller med om att det är löjligt, men jag skulle nog tycka att var ungefär lika löjligt att ha ett enfrågeparti för jämställdhet i sig också. Gudrun Schyman har ju med sin propaganda fått alla att tro att detta är en glömd fråga i riksdagen, vilket inte stämmer.
Hur långt ska det gå mer? Vi har ett miljöparti, ett extremfeministparti, ett invandringsparti. Varför inte slänga in ett pensionärsparti, ett ungdomsparti, ett föräldraparti, och ett skolparti? "Jag går ju i skolan, då röstar jag på skolparti". "Jag är ju pensionär, då röstar jag på dem". "Jag är ju förälder". osv, osv. Jag tycker att det är osunt, speciellt med tanke på att det inte går att reglera på något sätt, för någon part, inte ens röstarna, om hur miljö, feminism, o.s.v. ska regleras snyggt. I mitt valdistrikt bestod 50% av röstarna för miljöpartiet och F!. Hur hade en sån riksdag sett ut.