2014-05-28, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
en bok i ämnet. typ om heteronormativitet.

men det är väldigt positivt att vi är överens om en sak. manligheten idag är inte allt för lyckad, män behandlas på ett vis så att vi generellt blir bråkigare i skolan. det är därför genus är viktigt i skolan, vi måste förändra mansrollen.

Åh gud... Det är så patetiskt när fånar som du ska komma och gråta ut om dåliga "könsroller". Grow a pair
Citera
2014-05-28, 15:41
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Du kan ju skriva partiets namn på ett tom röstsedel.
Väldigt många antar jag.
Basic matte, det var 6028682 röstare i riksdagsvalet förra gången. För att få mer än F! (över 6 procent eller vad de nu får) behövs ca 360 000 röster. Ganska orimligt med andra ord. =) Om alla i Facebookgruppen skulle rösta på M! idag skulle det innebära 0.4%. Det är dock väldigt osannolikt att ens de i Facebookgruppen, jag kommer iaf inte rösta på dem.
Citera
2014-05-28, 15:41
Medlem
Kaospojkens avatar
Precis lika löjligt som feministiskt initiativ och får enbart motsatt effekt. Ganska barnsligt måste jag säga. Vore det inte kul om en rörelse för faktisk jämställdhet kunde få lika stor uppmärksamhet som "feministiskt" eller "maskulint" initiativ?

Men det är klart, det finns ingen direkt grupptillhörighet i en sådan rörelse, så det funkar ju inte.
Citera
2014-05-28, 15:47
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Precis lika löjligt som feministiskt initiativ och får enbart motsatt effekt. Ganska barnsligt måste jag säga. Vore det inte kul om en rörelse för faktisk jämställdhet kunde få lika stor uppmärksamhet som "feministiskt" eller "maskulint" initiativ?

Men det är klart, det finns ingen direkt grupptillhörighet i en sådan rörelse, så det funkar ju inte.
Håller med om att det är löjligt, men jag skulle nog tycka att var ungefär lika löjligt att ha ett enfrågeparti för jämställdhet i sig också. Gudrun Schyman har ju med sin propaganda fått alla att tro att detta är en glömd fråga i riksdagen, vilket inte stämmer.

Hur långt ska det gå mer? Vi har ett miljöparti, ett extremfeministparti, ett invandringsparti. Varför inte slänga in ett pensionärsparti, ett ungdomsparti, ett föräldraparti, och ett skolparti? "Jag går ju i skolan, då röstar jag på skolparti". "Jag är ju pensionär, då röstar jag på dem". "Jag är ju förälder". osv, osv. Jag tycker att det är osunt, speciellt med tanke på att det inte går att reglera på något sätt, för någon part, inte ens röstarna, om hur miljö, feminism, o.s.v. ska regleras snyggt. I mitt valdistrikt bestod 50% av röstarna för miljöpartiet och F!. Hur hade en sån riksdag sett ut.
Citera
2014-05-28, 15:53
Medlem
Hoppas fan inte de är seriösa med att starta ett parti med den här skiten....SD kommer antagligen tappa ganska många röster på det.
Citera
2014-05-28, 15:54
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Håller med om att det är löjligt, men jag skulle nog tycka att var ungefär lika löjligt att ha ett enfrågeparti för jämställdhet i sig också. Gudrun Schyman har ju med sin propaganda fått alla att tro att detta är en glömd fråga i riksdagen, vilket inte stämmer.

Hur långt ska det gå mer? Vi har ett miljöparti, ett extremfeministparti, ett invandringsparti. Varför inte slänga in ett pensionärsparti, ett ungdomsparti, ett föräldraparti, och ett skolparti? "Jag går ju i skolan, då röstar jag på skolparti". "Jag är ju pensionär, då röstar jag på dem". "Jag är ju förälder". osv, osv. Jag tycker att det är osunt, speciellt med tanke på att det inte går att reglera på något sätt, för någon part, inte ens röstarna, om hur miljö, feminism, o.s.v. ska regleras snyggt. I mitt valdistrikt bestod 50% av röstarna för miljöpartiet och F!. Hur hade en sån riksdag sett ut.

Jo, ett parti med det syftet håller jag med om vore onödigt. Håller helt med om vad du säger. Skulle vara skönt med ett faktiskt kompetent parti. Jag antar att alla dessa enfrågepartier är ett resultat till följd av en kombination av inkompetens på politikernas sida, som misslyckas med att tillfredsställa folket, samt dumma väljare.

Vore dock kul att se en faktisk objektiv rörelse för jämställdhet (ej politiskt parti). Inte något som är extremt vinklat mot ett specifikt kön. Det är omöjligt att vara objektiv om man tillhör en sådan ideologi, oavsett vad dessa personer intalar sig själva.
Citera
2014-05-28, 15:56
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Hoppas fan inte de är seriösa med att starta ett parti med den här skiten....SD kommer antagligen tappa ganska många röster på det.
Ingen kommer rösta på M!, det är bara en motreaktion mot F!. SDs väljare röstar emot invandringen vilket M! inte har tagit någon ställning till.
Citera
2014-05-28, 15:58
Medlem
Tycker det är synd att dom använder sig av förlöjligande som metod för att vinna röster. Hela coverphotot t.ex, där man använder skrivstil för att "härma" F!.

Jag gillar inte F! heller. Men jag tycker det är rent sagt omanligt att luta sig mot förlöjligande för att visa var man står.
Citera
2014-05-28, 16:01
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Haha! Mindre betalt? Får vi? Shit! Det får du föra i bevis.

Vi kan ta sporten som ett exempel, vem tjänar mest då de presterar lika bra? Jo utan tvekan kvinnor, ändå klagar feministerna över diskriminering emot kvinnor där. Väldigt talande.

Sedan de andra punkterna da, Vem är det som har övertaget på partnersmarknaden? Vem är det som har diskriminerade lagar emot sig? Det ses heller inte lika allvarligt då en man blir slagen som då en kvinnor blir slagen.
Citera
2014-05-28, 16:03
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Nja, jag tycker faktiskt att det nästan bara borde vara enfrågepartier, för om jag lägger min röst på ett parti i dagens läge så följer så mycket annat skit med som inte håller med om, men de kommer ändå använda min röst för att få igenom dem.
Citera
2014-05-28, 16:04
Medlem
ganglere2s avatar
Roligt initiativ iaf. Fast om det blir något parti med makt av det återstår att se.
Citera
2014-05-28, 16:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Vi kan ta sporten som ett exempel, vem tjänar mest då de presterar lika bra? Jo utan tvekan kvinnor, ändå klagar feministerna över diskriminering emot kvinnor där. Väldigt talande.

Sedan de andra punkterna da, Vem är det som har övertaget på partnersmarknaden? Vem är det som har diskriminerade lagar emot sig? Det ses heller inte lika allvarligt då en man blir slagen som då en kvinnor blir slagen.
Hmm, i vilken sport tjänar kvinnor mer än män i sport? Ridsporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in