2014-05-27, 21:30
Medlem
Dimaks avatar
Gick med gruppen igår när den hade en 100 likes bara, men fyrfan har inte garvat så här på länge.
Citera
2014-05-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joggerboy
Ja, med demokrati kan även de största idioterna komma in i EU/riksdagen, vilket bevisats ett antal gånger.

Bör tilläggas att FI funnits hur många år då? Jämför detta med M! som startades IDAG och redan har 17.000 gillningar på deras sida. Hur många år tror du det tog för FI att få ens hälften så många gillningar?

Detta kan mycket väl vara startspurten på den maskulina samrörelsen i samhället, feminismen har tramsat runt tillräckligt nu med sina blodiga tamponger, aspackade Schymans och SCUM manifest, folk börjar tycka det är dags att sätta ner foten

Jag kan nästan garantera att antalet som verkligen skulle rösta på M! är riktigt lågt. Det är mer att folk gillar sidan för att 1. det är kul och 2. för att de ogillar F!

Men rent politiskt skulle detta parti aldrig komma långt. De olika förslag 15-åringarna i denna tråden för fram skulle ingen frisk rösträttsberättigad ta på allvar.

Sen förstår jag inte hela den här grejen med män vs kvinnor. Jag är ingen feminist, men lika lön för lika arbete är en självklarhet för mig. Sen kan det ju finnas variationer men det ska inte handla om vad man har mellan benen eller hudfärg, utan istället hur bra man är på att löneförhandla :P

Vita män är de som har makten i Sverige och i världen egentligen, med andra ord finns det verkligen inget M! kan komma med.
Citera
2014-05-27, 21:43
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Jag kan nästan garantera att antalet som verkligen skulle rösta på M! är riktigt lågt. Det är mer att folk gillar sidan för att 1. det är kul och 2. för att de ogillar F!

Men rent politiskt skulle detta parti aldrig komma långt. De olika förslag 15-åringarna i denna tråden för fram skulle ingen frisk rösträttsberättigad ta på allvar.

Sen förstår jag inte hela den här grejen med män vs kvinnor. Jag är ingen feminist, men lika lön för lika arbete är en självklarhet för mig. Sen kan det ju finnas variationer men det ska inte handla om vad man har mellan benen eller hudfärg, utan istället hur bra man är på att löneförhandla :P

Vita män är de som har makten i Sverige och i världen egentligen, med andra ord finns det verkligen inget M! kan komma med.
En liten klick vita män må ha makten men resten av oss blir trampade på dagligen av feminister antirasiter och annat skitnödigt pack. Vi måste också ha en egen grupp!
Citera
2014-05-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
En liten klick vita män må ha makten men resten av oss blir trampade på dagligen av feminister antirasiter och annat skitnödigt pack. Vi måste också ha en egen grupp!

Duger inte SD åt dig då?
Citera
2014-05-27, 21:48
Avslutad
Bästa gruppen på länge! Hoppas gruppen kämpar för att ta bort kvinnors rösträtt, att kvinnor max får tjäna 50 % av mannens lön för samma utförda arbete och att inga kvinnor får ingå i bolagsstyrelser.
Citera
2014-05-27, 21:48
Medlem
skoltjejs avatar
Vadå maskulint initiativ? Problemet som gett feminismen så stor framfart är att för många män tar initiativ till kvinnor som inte vill.
Citera
2014-05-27, 21:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joggerboy
Observera, en MINORITET av "elit-män", har makten ja. Inte din vanliga knegande snickare. Hos vanligt folk har kvinnan mycket mer makt i Sverige.
Glöm inte att snickarna våldtar och förtrycker kvinnor!
Citera
2014-05-27, 21:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Kina har väl den ekonomiska makten nu. Den politiska Obama, Merkel, IMF-chefen som är asiat, andrachefen där är en kvinna. Det var de mäktigaste jag just nu kommer på. Ingen vit man alls med där inte. Så kanske börjar bli aningen föråldrat detta med vita män.

Men såklart det är ett bra citat det där att köra med kränkta vita män. Även om det idag var kul att läsa så många kränkta kvinnor
Citera
2014-05-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos

Kanske ska bli det första partiet med ett inträdesprov som bevisar att man förstår ironi också, så inte Othfanaticos och andra får för sig att partiet vill skicka kvinnor på omskolningsläger när man skämtar på flashback.
Citera
2014-05-27, 21:55
Medlem
Äntligen. Feministerna har haft ensamrätt på denna fråga alltför länge.
Citera
2014-05-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppilong
Äntligen. Feministerna har haft ensamrätt på denna fråga alltför länge.

Vilken fråga?
Citera
2014-05-27, 21:57
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Glöm inte att snickarna våldtar och förtrycker kvinnor!
De mörka snickarna ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in