Citat:
Ursprungligen postat av
joggerboy
Ja, med demokrati kan även de största idioterna komma in i EU/riksdagen, vilket bevisats ett antal gånger.
Bör tilläggas att FI funnits hur många år då? Jämför detta med M! som startades IDAG och redan har 17.000 gillningar på deras sida. Hur många år tror du det tog för FI att få ens hälften så många gillningar?
Detta kan mycket väl vara startspurten på den maskulina samrörelsen i samhället, feminismen har tramsat runt tillräckligt nu med sina blodiga tamponger, aspackade Schymans och SCUM manifest, folk börjar tycka det är dags att sätta ner foten

Jag kan nästan garantera att antalet som verkligen skulle rösta på M! är riktigt lågt. Det är mer att folk gillar sidan för att 1. det är kul och 2. för att de ogillar F!
Men rent politiskt skulle detta parti aldrig komma långt. De olika förslag 15-åringarna i denna tråden för fram skulle ingen frisk rösträttsberättigad ta på allvar.
Sen förstår jag inte hela den här grejen med män vs kvinnor. Jag är ingen feminist, men lika lön för lika arbete är en självklarhet för mig. Sen kan det ju finnas variationer men det ska inte handla om vad man har mellan benen eller hudfärg, utan istället hur bra man är på att löneförhandla :P
Vita män är de som har makten i Sverige och i världen egentligen, med andra ord finns det verkligen inget M! kan komma med.