2014-05-28, 09:24
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Fantastiskt roligt att man uppmanas att "dela" och "gilla".
"Wow, Mi fick si och så många tusen likes på facebook!" Haha, det gör säkert stor skillnad.
Säga vad man vill om Gudrun Schymans politik (jag är inte vänster, ej heller kvinna), men hon sliter i alla fall, är ute och håller föredrag, snackar med folk, organiserar folk osv.
Ser framför mig välbetalda, feta, övre medelålders män med importfru från Sydostasien & arbetslösa SD-röstande 25-åringar med Volvo-keps vars närmsta kvinnliga kontakt är deras älskade mamma som kommer och städar och lagar mat var tredje dag. Det är dessa personer som klickar "like" på maskulint initiativ. Grattis!!
Jag är inget av dem.
Citera
2014-05-28, 09:24
Medlem
Snart 25.000 likes.
Gott åt manshatarna - satsa på 50.000!
Citera
2014-05-28, 09:27
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Vad är tanken att detta parti ska göra då? Tvinga kvinnor att ha sex med dessa män?

Känns ju väldigt larvigt med ett parti för massa kränkta män som inte lyckas skaffa sig ett ligg. Kan de inte gå en raggningskurs istället? PUA eller liknande.

Man kan exempelvis tillåta sexköp i sverige, man kan börja försöka få upp acceptansen för manliga sexleksaker, till och med apoteket i sverige säljer kvinnliga sexleksaker men inte manliga. Det är en stor skillnad på synen på manliga resp kvinnliga sexleksaker. Det finns väl mycket man kan göra utan att tvinga någon.

Att ha just den synen män får väl skärpa sig är väldigt könsrollskonservativt och något som givetvis feminister vill, då det är genom könsroller och deras enorma övertag på köttmarknaden som ger kvinnor makten i samhället.
Citera
2014-05-28, 09:28
Medlem
RonPaul2008s avatar
Att det blivit så populärt att följa en stalinist/leninist=/marxist/alkoholist år 2014 är otroligt i mina ögon.

Sökte lite info och fann detta intressant:

Lyssna på denna intervjun med Erin Pizzey (kom upp 25:e Maj):
https://www.youtube.com/watch?v=_lxoStFBrjo

Finns en äldre dokumentär om Erin här också:
https://www.youtube.com/watch?v=mdsXG10wln8

Här får man höra klart och tydligt vad för typer som styr denna "rörelse", högutbildade på viktiga positioner i samhället och nyttiga idioter på botten.
Hon nämner även hur det startade, hur de bytte ordet kapitalism mot feminism osv osv, väldigt intressant. Denna rörelse har alltså INGET med jämställdhet att göra, detta är bara något de nyttiga idioterna skriker på radio och TV, denna rörelse är ren marxism och inget annat.
Citera
2014-05-28, 09:28
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
"Wow, Mi fick si och så många tusen likes på facebook!" Haha, det gör säkert stor skillnad.
Säga vad man vill om Gudrun Schymans politik (jag är inte vänster, ej heller kvinna), men hon sliter i alla fall, är ute och håller föredrag, snackar med folk, organiserar folk osv.
Ser framför mig välbetalda, feta, övre medelålders män med importfru från Sydostasien & arbetslösa SD-röstande 25-åringar med Volvo-keps vars närmsta kvinnliga kontakt är deras älskade mamma som kommer och städar och lagar mat var tredje dag. Det är dessa personer som klickar "like" på maskulint initiativ. Grattis!!

Kan ju bara tala för mig själv, men av mina vänner som "gillat" MI på facebook är 7/8 civilingenjörsstudenter som studerar vid etablerade läroverk.

Jag kommer aldrig sluta förvånas över hur sådana som du bara sitter och skjuter kulor rätt ut i mörkret med vilda gissningar. Var får du en idé om att alla som gillar MI är losers? Så sorgligt sätt att gruppera in människor baserat på noll fakta.
Citera
2014-05-28, 09:29
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Jag tryckte like på deras sida. Har inte sett någon som uppfyller din bild av personer som gillar sidan.

Jävla inskränkt skrivet av dig. Sträck ut huvudet genom fönstret och kolla in världen.
Citera
2014-05-28, 09:32
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
behövs verkligen maskulint perspektiv? samhället premierar redan det maskulint kodade. ingenting för mig.
.

Jag inte kollat upp dem, men hur premierar samhället män? Vems problem är det som får uppmärksamhet? Män behandlas som en andraklassens medborgare som bara ska vara till för att tjäna kvinnor.
Citera
2014-05-28, 09:37
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Säg att det skulle vara så, varför ska deras åsikt vara mindre värt? Detta är bara ett av feminismens könsrollskonservativa försök att kontrollera män, genom att anspela på att de inte är "riktiga män", och därmed spela på könsrollerna (som de lögnaktig påstår sig vara emot, utan könsrollerna skulle liksom inte feminismen ha den makten de har) för att behålla sin makt över män. Män tillåts inte gnälla.
Citera
2014-05-28, 09:37
Medlem
Vore fantastiskt kul om dom gick om F! i antalet likes
Citera
2014-05-28, 09:38
Medlem
Personligen tar inte detta på allvar då det låter dum, grejer som "bevara" patriarkatet? tex
Känns mer som ett skämt. Vilket jag tycker är synd då jag anser att ett motpart behövs, själv är jag väldigt vänster men har inte kunnat rösta på flera år och fått se min ideologi förfulas och smutsas ner av dessa små kvasifaschister till sessor och deras klänningar till män. Det behövs ett vänsteralternativ som kan den största delen av sd:s röster tillbaka från sossarna. En mer sanningsenlig och realistisk bild måste komma man komma fram till om ska diskutera saker identitets-politik tex. Det är bisarrt att behöva lyssna på någon 18-årig sessa lr kärring från övre och medelklassen prata om ens situation vilket dom inte ens gör, vi lever i ett helvete medans dom blir kränkta på nätet.
Citera
2014-05-28, 09:39
Medlem
Eftersom M! verkar påminna en del om SD så måste ju en röst på M! innebära en ickeröst på SD och därigenom ge SD mindre mandat. Kämpa M!
Citera
2014-05-28, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Eftersom M! verkar påminna en del om SD så måste ju en röst på M! innebära en ickeröst på SD och därigenom ge SD mindre mandat. Kämpa M!

Du har nog helt rätt. Gillar inte alls detta initiativ. Gillar däremot F! - de gör mer skada än nytta för sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in