2014-05-28, 15:05
  #8773
Medlem
tverskoys avatar
Hundratals mördade bland civilbefolkning. Jag förstår inte hur man kan stödja Kievs regim som mördar civila och bombar civilbefolkning.
2014-05-28, 15:07
  #8774
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Donetsk flygplats är åter under DPRs skydd. Chokladbaronen börjar bli desperat då han inte vinner. Han skall sända nationens unga att dö med blodspengar och ger usd83/dag för de som ansluter sig till folkmordet i öster.

http://www.kyivpost.com/content/politics/poroshenko-promises-to-raise-ukrainian-army-pay-to-83-a-day-349713.html

Du har inte besvarat varför du ljuger som en häst travar än: (FB) Situationen i Ukraina just nu.
och nu kommer du med nya lögner att terroristerna tagit flyplatsen igen? Hur var det, Bagdad-Bob? Det är inte lättlurade ryssar i den här tråden, iaf inte bland oss som ogillar terroristerna så lögnerna skadar bara din sak. Folkmord? Terroristerna torterar och mördar medborgare i värsta psycho-stil, helt i linje med Dzerzhinskys bravader som använde källare som tortyrkamrar. Är det därför de nu kidnappat OSSE, en våt dröm om att få tortera rättvisans övervakare?
2014-05-28, 15:09
  #8775
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Tyvärr är vice-news alltför mycket knutet till pengar från USA och det märks i rapporteringen då Ostrovsky vid intervju med Maidan-folk på krigsuppdrag i öster, gör snyftreportage om vilka hjältar de är då han följer med dem i frontlinjen, utan att ha förmågan att ställa en enda kritisk fråga om deras anknytning till nazism, högerradikalism och Right Sector.

Jag förstår alltmer varför han hölls fången för förhör under en tid av Folkrepublikens män. Han har reducerats till en propagandist.

Den största frågan som jag tror allt fler ställer sig är varför du inte själv ställer frågan om vissa seperatistledares anknytningar till högerradikalism och nazism?

Ex:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Gubarev

Hört begreppet "kasta sten i glashus"?
2014-05-28, 15:10
  #8776
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Hundratals mördade bland civilbefolkning. Jag förstår inte hur man kan stödja Kievs regim som mördar civila och bombar civilbefolkning.

Det finns inga hundratals mördade bland civilbefolkningen, har de lokaliserat en av terroristernas massgravar med mördade oliktänkande? I så fall får du länka till denna nyhet. Bombar civilbefolkningen? Om du med "civil" menar de som springer runt med ak47 och balaklava så är de rätt bombade, det är sant men ingen begråter dom.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-28 kl. 15:17.
2014-05-28, 15:17
  #8777
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Apropå tjetjener låter Kamrat Kadyrov idag meddela, att han inte har förmåga eller tillåtelse att lägga sig i vad folk gör med sina liv och att 2/3 av tjetjenerna lever utanför den republik som han är ledare för.

Vi kan således lita på att den tjetjenske befrielsehjälten Kadyrov kommer att låta tjetjenska anti-fascistiska hjältar med internationellt hjärta, få fortsätta vara fria medborgare och ansluta sig till den heroiska kampen mot den nazistiska ockupationsmakten i Folkrepubliken Donetsk.



1. Kadyrov har inte befriat något, han har hjälpt Putin trycka ner Tjetjenerna. Vem skulle han ha befriat????
2. De vill våldta ukrainska kvinnor eftersom de tröttnat på de tjetjenska. Låtsasrepubliken har själva sagt att deras egna trupper plundrar och våldtar och har dömt skyldiga till döden men det har såklart inte verkställts, nu vill tjetjenerna vara med i terroristernas lek.
3. "få fortsätta vara fria medborgare", är det sssnurrigt nu?
4. Det finns ingen sådan "folkrepublik". Dessa fantasifoster har gått ihop men 0+0 blir fortfarande 0.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-28 kl. 15:42.
2014-05-28, 15:23
  #8778
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har inte besvarat varför du ljuger som en häst travar än: (FB) Situationen i Ukraina just nu.
och nu kommer du med nya lögner att terroristerna tagit flyplatsen igen?

Det finns journalister på plats som rapporterar från Donetsk och den senaste informationen är att DPR återtagit flygplatsen - vilket kanske inte är så konstigt då Ukraina knappast har speciellt mycket trupper på marken, utan sköt raketer och begick folkmord i samband med att ockupationsmakten tog kontroll över den.

Så du kanske kan tagga ned i ditt spammande om att alla som inte tycker som du ljuger.
2014-05-28, 15:32
  #8779
Medlem
Dumans talesman menar att Ukrainas statskupp påminner om kupperna i den arabiska våren och skriver att EUs expansionsprojekt har initierat inbördeskriget som pågår, i ett brev till Europarådets talesman.

Citat:
he stated that the clumsily executed "European integration" had led to an unprecedented civil confrontation in Ukraine....The speaker of the State Duma expressed surprise that the assembly did not notice similarities between EuroMaidan and the scenarios of the so-called "Arab springs." In his opinion, the analogy is clear, and only a person who is deaf and blind may not draw from it. Naryshkin highlighted that "Maidan" means "square" in Arabic, and asks Brasseur, how many more European squares could be assigned "training grounds for ideological sabotage of external forces.

"Or do you consider Kiev a European city?" he said ironically. Naryshkin called on PACE not to warm up passions on the very EU border, using only " "convenient" facts and disinformation. According to the Chairman of the State Duma, instead of these dangerous games, members of the assembly should have dispersed the Maidan activists in Kiev already at the beginning of the year, and instead of meeting with the self-proclaimed Kiev authorities, they should have visited the cities of Donbass in March. "Not to mention personal presence during the referendum in Crimea," he added.

http://voiceofrussia.com/news/2014_05_28/Europe-is-behind-civil-war-in-Ukraine-PACE-must-help-to-resolve-it-Russias-State-Duma-chairman-6578/
2014-05-28, 15:33
  #8780
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Verkar som att Ukraina på tisdag får problem med gasen då Gazprom kommer att strypa leveransen om ingen betalning kommer in.

http://en.itar-tass.com/economy/733742
2014-05-28, 15:40
  #8781
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det finns journalister på plats som rapporterar från Donetsk och den senaste informationen är att DPR återtagit flygplatsen - vilket kanske inte är så konstigt då Ukraina knappast har speciellt mycket trupper på marken, utan sköt raketer och begick folkmord i samband med att ockupationsmakten tog kontroll över den.

Så du kanske kan tagga ned i ditt spammande om att alla som inte tycker som du ljuger.

Du kan inte besvara frågorna om dina lögner och därmed bekräftar att det jag säger stämmer och så kommer nya lögner, nu om att flygplatsen ska vara intagen, igen.

Terroristerna skjuter med artilleri mot civila bostadsområden för att försöka få stöd:
https://news.pn/en/incidents/105192
2014-05-28, 15:44
  #8782
Medlem
Det skall finnas gaskontrakt med multinationella bolag om de områden där separatisterna i östra Ukraina bor. Lär inte sluta vackert detta ifall man sätter gasresurser ovan allt annat, som självbestämmanderätt och dylika saker.

Ser ju mer och mer ut som ett nytt Irak. Fast kortare lär det bli.

Citat:
One of the potential shale gas fields for which development rights were given to Burisma Holdings is the Yuzivska shale field. Besides Slavyansk and part of neighboring Kramatorsk, with a population of 160,000 people, the tract given to Shell includes the cities of Krasny Luch and Svyatogorsk in the Donetsk region, as well as Balakeya and Izyum in the neighboring Kharkov region. And the shale gas extraction contract is written such that the Ukrainian government is obligated to forcibly take property away from its lawful owners if Shell states that it plans to drill on those lands. The vicinity of Slavyansk has been selected as the location for the drilling of the first gas wells...

The place where the Ukrainian army is concentrated, supported by the Right Sector, the private punitive battalions of fascist oligarch Igor Kolomoisky and mercenaries from American and Polish PMCs, points directly to one of the main reasons for the punitive operation: that the Kiev regime is serving the business interests of the commanding elite of the U.S. and Poland. It is around Slavyansk and Kramatorsk that the most violent clashes between the punitive forces and the people of the Donets Basin have taken place, while Izyum is the main base for Ukrainian forces participating in the punitive operation.

http://www.strategic-culture.org/news/2014/05/28/what-are-polish-death-squads-fighting-for-in-ukraine.html
2014-05-28, 15:50
  #8783
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Det skall finnas gaskontrakt med multinationella bolag om de områden där separatisterna i östra Ukraina bor. Lär inte sluta vackert detta ifall man sätter gasresurser ovan allt annat, som självbestämmanderätt och dylika saker.

Ser ju mer och mer ut som ett nytt Irak. Fast kortare lär det bli.

http://www.strategic-culture.org/news/2014/05/28/what-are-polish-death-squads-fighting-for-in-ukraine.html

I grunden handlar alltid USAs aggressioner om ekonomi. Bidens son hamnade ju direkt i toppen på ett ukrainskt bolag inom olje- och gasbranschen.

Så därför kommer de utländska imperialisterna och deras lydiga hundar i Kiev att göra allt för att beslagta folkets rikedomar i Folkrepublikerna och hindra en utveckling av unionen Novorossiya. Men det kommer tydligen inte att lyckas då folkets beväpnade gren nu slår tillbaks chokladkungens överfall.
2014-05-28, 15:54
  #8784
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Ukraine Elects A New President: Russian Roulette (Dispatch 43)

http://www.youtube.com/watch?v=pO6p0eZV17Y
En dag gammal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in