Citat:
Ursprungligen postat av
ImWorthless
Jag har inte den blekaste vad dom ska tjäna på detta.
Skriver bara vad jag har för uppfattning och tro till spelet, alla ser det olika, precis som ett EU val där alla får rösta som dom vill sålänge alla håller med PK-eliten.
Ja, 3 timmar är ingenting jag vet det

Men då man läser allas inlägg här senaste 1-2 veckorna så får varenda en som spelar 4+ legs/planer per rift om man ska tro deras inlägg

Fast det funkar ju åt andra hållet också. De flesta/alla känner väl för att dela med sig av sina erfarenheter när man har något att säga. Antingen kanske du haft skittur och hittat hur mycket som helst på någon dag, eller så kanske du haft väldigt otur väldigt länge. Ingen pallar väl komma hit för att rapportera att "ja det har ju varit ganska medel ett tag tror jag, får nog ungefär så mycket som är rimligt överlag"
Allt du hör är ju i princip extremer. Det i kombination med att du just nu inte verkar ha speciellt tur förstärker ju dina teorier om att något måste vara fel.
Våra hjärnor är inte byggda för att hantera sannolikhetslära på ett vettigt sätt, vi letar automatiskt efter mönster i allt vi gör, även om vi inte tänker på det. Vi är också selektiva, vi har lätt för att minnas när något går fel, men glömmer snabbt bort ljusglimtarna.
Sedan tror jag också att det är så att man kan bli lite blind själv. Börja skriv ner alla legendary/plan/set saker som droppar. Jag lovar att du efter ett tag märker att du får betydligt mer än du egentligen tror, bara att vi inte tänker på det eftersom det mesta är dåligt.
Tror som sagt du kommer ha roligare om du ger upp teorin om att du skulle vara personligt utvald för att alltid ha "otur" och istället bar att tänka att random är random, kanske kommer det regna grejer över dig snart, kanske inte. Det finns mycket att säga om det här, framförallt nu när trading inte finns längre, men om den här grundmekaniken inte är något du gillar så kanske du skulle ha roligare att spela något annat där du kan ha lite tydligare mål och vara säker på att tiden du investerar så småningom ger dig något tillbaka, för det spelet är (tyvärr) inte Diablo 3.