2014-05-28, 11:38
Bannlyst
När man spelar hardcore och märker att public games är 0 inser man att spelet är dött
general chat 2-3 spelare fint blizzard
Citera
2014-05-28, 11:49
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Efter att varit borta från spelet i nästan 3 veckor och komma tillbaka så känner jag 1 skillnad.

Spelet är lättare, svårigheten på mobs måste blivit drastiskt sänkt..

Sen att Loot-buffen varade 1 vecka för att sedan finnas kvar?
Det är trams
1 legend på 3 timmars riftande i T4.

Du inser att tre timmar är en piss i havet och inget du kan grunda en teori på? Men med tanke på hur du brukar resonera vet jag inte om jag ska vara förvånad, du svarade heller inte på frågan jag ställde förut.

Tror du har roligare i det här spelet om du slutar tro på dina egna påhittade teorier.
Citera
2014-05-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Stolten-2571/hero/2834605

börjar få svårt att fixa till mitt gear, vissa saker kan förståss rolla bättre men annars tar jag emot tips hur jag ska uppgradera mig?

Mina stats:
860k dps
+128% fire skill dmg
+41% elite dmg
+14% lashing tail kick
stackar fire med OWE så har +908 all res
9k armor
ungefär 9-10k healing

klarar torment 3 utan några större problem, men vill förstås upp i torment 4-5 och till slut torment 6
BUMP Help a brother out
Citera
2014-05-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
När man spelar hardcore och märker att public games är 0 inser man att spelet är dött
general chat 2-3 spelare fint blizzard
Jag tycker mig märka av att fler och fler spelare undviker den vanliga chatten för att istället gå med i olika communities för specifika aktiviteter och chatta via dem. Till exempel en community för crusaders som letar efter Akkhans set-delar, eller en community för de som vill göra bountys.
Citera
2014-05-28, 12:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Jag tycker mig märka av att fler och fler spelare undviker den vanliga chatten för att istället gå med i olika communities för specifika aktiviteter och chatta via dem. Till exempel en community för crusaders som letar efter Akkhans set-delar, eller en community för de som vill göra bountys.

Jo, vanliga general totalvägrar jag.

Har heller ALDRIG mina spel "open for public" då det kan dra in vilka idioter som helst (läs de som står i stan och slackar för gratis exp).
Citera
2014-05-28, 13:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vilken motivation skulle Blizzard ha för att göra detta? Vad tjänar de på att vissa får "värdelösa konton"?

Jag har inte den blekaste vad dom ska tjäna på detta.
Skriver bara vad jag har för uppfattning och tro till spelet, alla ser det olika, precis som ett EU val där alla får rösta som dom vill sålänge alla håller med PK-eliten.

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Du inser att tre timmar är en piss i havet och inget du kan grunda en teori på? Men med tanke på hur du brukar resonera vet jag inte om jag ska vara förvånad, du svarade heller inte på frågan jag ställde förut.

Tror du har roligare i det här spelet om du slutar tro på dina egna påhittade teorier.

Ja, 3 timmar är ingenting jag vet det
Men då man läser allas inlägg här senaste 1-2 veckorna så får varenda en som spelar 4+ legs/planer per rift om man ska tro deras inlägg
Citera
2014-05-28, 13:21
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När jag soloar kör jag T3 och i grupp blir det ofta T3-4 , är det stor skillnad på T2 och T3 i guld? (Kanske därför jag drar in såpass?)

Edit:

Det är fortfarande random, bara för att lootchansen är större betyder inte att loot är garanterat.

Igår hade jag ~1 leg per rift, fram till sista riften med Flashbackgruppen där det helt plötsligt droppade 4 legs i en rift.

Jag spelar på T6 och efter senaste patchen då dom fixade till Gold Find så märker jag en stor skillnad på Torments. Jag har dragit in ~160m sedan patchen.
Citera
2014-05-28, 13:32
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Jag har inte den blekaste vad dom ska tjäna på detta.
Skriver bara vad jag har för uppfattning och tro till spelet, alla ser det olika, precis som ett EU val där alla får rösta som dom vill sålänge alla håller med PK-eliten.

Men då man läser allas inlägg här senaste 1-2 veckorna så får varenda en som spelar 4+ legs/planer per rift om man ska tro deras inlägg

Fast det funkar ju åt andra hållet också. De flesta/alla känner väl för att dela med sig av sina erfarenheter när man har något att säga. Antingen kanske du haft skittur och hittat hur mycket som helst på någon dag, eller så kanske du haft väldigt otur väldigt länge. Ingen pallar väl komma hit för att rapportera att "ja det har ju varit ganska medel ett tag tror jag, får nog ungefär så mycket som är rimligt överlag"

Allt du hör är ju i princip extremer. Det i kombination med att du just nu inte verkar ha speciellt tur förstärker ju dina teorier om att något måste vara fel.

Våra hjärnor är inte byggda för att hantera sannolikhetslära på ett vettigt sätt, vi letar automatiskt efter mönster i allt vi gör, även om vi inte tänker på det. Vi är också selektiva, vi har lätt för att minnas när något går fel, men glömmer snabbt bort ljusglimtarna.

Sedan tror jag också att det är så att man kan bli lite blind själv. Börja skriv ner alla legendary/plan/set saker som droppar. Jag lovar att du efter ett tag märker att du får betydligt mer än du egentligen tror, bara att vi inte tänker på det eftersom det mesta är dåligt.

Tror som sagt du kommer ha roligare om du ger upp teorin om att du skulle vara personligt utvald för att alltid ha "otur" och istället bar att tänka att random är random, kanske kommer det regna grejer över dig snart, kanske inte. Det finns mycket att säga om det här, framförallt nu när trading inte finns längre, men om den här grundmekaniken inte är något du gillar så kanske du skulle ha roligare att spela något annat där du kan ha lite tydligare mål och vara säker på att tiden du investerar så småningom ger dig något tillbaka, för det spelet är (tyvärr) inte Diablo 3.
Citera
2014-05-28, 13:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Jo, men fan alla vi som fått dessa 4+ legs i en rift, har också haft dry spells, i förrgår soloade jag 3-4 T3 rifts utan en enda leg.

Fördelen nu när de behöll buffen är att när man har en dry spell så känns det inte hopplöst, utan man vet att snart lossnar det.

Lite som jag skrev tidigare i tråden om just buffen (när det fortfarande var en buff): Förrut fick man en legendary och tänkte "meh, den är säkert skit iaf ", nu identifierar man 10st legendaries och tänker "de flesta är nog skit, men vem vet, en kanske är riktigt nice "

På samma sätt känns det nu när man inte får legendary på någon timme, man vet att nästa drop är just runt hörnet.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Jag spelar på T6 och efter senaste patchen då dom fixade till Gold Find så märker jag en stor skillnad på Torments. Jag har dragit in ~160m sedan patchen.

Nice nice, ska dra upp till T4-5 idag då jag facerollar igenom T3 solo nu.
Citera
2014-05-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
BUMP Help a brother out

Känns svårt att få bra gear för att soloa med en munk.
Jag tänkte köra en pullpalm-support munk på T6 så snart jag har min andra munk på 70, tror den är 66 nu och har sparat lite tank-gear till honom.
Verkar vara väldigt efterfrågade i Rift-communityn i alla fall.

Satsa på toughness och CDR helt enkelt istället för dmg
Citera
2014-05-28, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
vart hittar man dessa chattar
Citera
2014-05-28, 15:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
vart hittar man dessa chattar

Tryck på knappen nere till höger och sök på Communities.

Edit:http://us.battle.net/d3/en/blog/12891941/reaper-of-souls%E2%84%A2-first-look-clans-and-communities-2-19-2014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in