Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 08:33
Medlem
Nordkamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Stämmer inte. Jag lyssnade på nån intervju med SvP. Det var ganska tydligt att är man inte Svensk så är man inte. Och är man inte svensk så ska man ut.

Jag undrar dock vart gränsen går? 3dje generation? 4e? Vad är det som bestämmer det? Rationellt tänkande?

Svaren finner du här.
Citera
2014-05-28, 09:12
Medlem
FlamingBacons avatar
Bara jag som börjar bli lite misstänksam mot Svenkarnas parti? Att 6 figurer skulle skriva fel eller skoja är ju tänkbart, men att närmare 40 personer skulle göra detta fel känns ju lite suspekt, det är ju nästan lika många som har röstat på Svenskarnas Parti. Det finns ju inte heller några andra felstavningar som exempelvis Sveskarnas parti eller Senskarnas parti. Det borde väl dessutom åtminstone finnas några lirare som röstat Svenkarnas Parti, men dessa verkar ju saknas. Det känns ju lite lustigt att närmare en tredjedel har missat att ordet parti i Svenskarnas parti ska sakna versaler, men personer som skriver Svenkarnas parti har inga problem med detta.
Citera
2014-05-28, 10:24
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Bara jag som börjar bli lite misstänksam mot Svenkarnas parti? Att 6 figurer skulle skriva fel eller skoja är ju tänkbart, men att närmare 40 personer skulle göra detta fel känns ju lite suspekt, det är ju nästan lika många som har röstat på Svenskarnas Parti. Det finns ju inte heller några andra felstavningar som exempelvis Sveskarnas parti eller Senskarnas parti. Det borde väl dessutom åtminstone finnas några lirare som röstat Svenkarnas Parti, men dessa verkar ju saknas. Det känns ju lite lustigt att närmare en tredjedel har missat att ordet parti i Svenskarnas parti ska sakna versaler, men personer som skriver Svenkarnas parti har inga problem med detta.
Om någons handstil är lite plottrig tvivlar jag inte på att rösträknarna gärna feltolkar kråkorna en aning.
Citera
2014-05-28, 10:34
Medlem
SvP har nu 139 röster i EU-valet, vilket kan jämföras med med att en grupp som Enhet har över 500 röster.
Citera
2014-05-28, 11:17
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Om någons handstil är lite plottrig tvivlar jag inte på att rösträknarna gärna feltolkar kråkorna en aning.
Jag glömde sänka ner6 p:et vilket kan ha resulteras i att rösten räknades som Svenskarnas Parti, dock spelar det mindre roll i detta valet, deg kan t.o.m vara en fördel att svenskarnas parti syns många gånger i listan.
Citera
2014-05-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
6 av 67 röstande. Det är faktiskt ganska kul.

Jag tror det är sannolikare att de 6 rösterna härstammar från samma valkrets och att de drabbats av en och samma rösträknare som inte kan läsa ordentligt.

En person har enligt sammanställningen för handskrivna röster röstat på "EH självständigt Sverige". Ganska uppenbart att personen skrivit "Ett självständigt Sverige" men att rösträknaren har läs- och språksvårigheter.
Citera
2014-05-28, 11:56
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Jag tror det är sannolikare att de 6 rösterna härstammar från samma valkrets och att de drabbats av en och samma rösträknare som inte kan läsa ordentligt.

En person har enligt sammanställningen för handskrivna röster röstat på "EH självständigt Sverige". Ganska uppenbart att personen skrivit "Ett självständigt Sverige" men att rösträknaren har läs- och språksvårigheter.
Fast det är betydligt fler, de har ju inte räknat klart ännu. Just nu är det:

3279 av 6227 valdistrikt räknade
Röster på partier som ej beställt valsedlar 2014 2925

Svenskarnas parti 139
Svenskarnas Parti 55
Svenkarnas parti 39

Och dessa röster är från olika distrikt.
http://www.val.se/val/ep2014/handskrivna/handskrivna.skv

Hur skulle det kunna vara möjligt? Helt otroligt. Jag har ärligt talat svårt att tro att det faktiskt är så, utan att detta bara är på ren jävelskap från rösträknarna eller något, för vi hittar ju ingen av dessa felstavade röster med någon som har ett stort "P" eller annan liknande annorlunda kombination av versaler, som vi hittar på alla andra rättstavade röster. Samma sak med "kristina värdepartiet", där vi endast finner denna felstavning med gemener.

kristina värdepartiet 28

Skrattade åt denna röst dock: "Goldman Sachs m.m."

Edit:

Finns ju också dessa kombinationer registrerade:

SVENSKARNAS PARTI
Svenskarnas Parti (SVP)
svenskarnas parti
http://www.val.se/val/ep2014/slutresultat/E/rike/index.html

Alla de är ju rättstavade, dock med versaler och gemener i olika kombinationer, och tydligen räknas det separat om det läggs till SvP.
Senast redigerad av Deliberately 2014-05-28 kl. 12:03.
Citera
2014-05-28, 12:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Tänkte också på det nu. Det vore också lika konstigt om det missade s:et var så vanligt som omedvetet slarvfel bland de som registrerar röster. Luktar fulspel.
Citera
2014-05-28, 12:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Samma sak med "kristina värdepartiet", där vi endast finner denna felstavning med gemener.

kristina värdepartiet 28
Det är uppenbart att något är ruttet med röstregistreringen. Det är helt osannolikt att 28 personer skulle göra en sådan felstavning utan att någon av dem använt nån typ av versalisering.

Om det inte är medvetet av röstregistrerarna så är det nån sorts kampanj av folk som gått samman och bestämt sig för samma felstavning för att kunna skapa "kolla vad korkade nazister/kristna är"-artiklar i Metro.
Senast redigerad av baggebo1 2014-05-28 kl. 12:45.
Citera
2014-05-28, 12:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
SvP har nu 139 röster i EU-valet, vilket kan jämföras med med att en grupp som Enhet har över 500 röster.

Oväntat att du skulle räkna ihop alla röster som olika skrivningar av Enhet fått men inte göra samma sak gällande SvP, din bittra stackare.
Citera
2014-05-28, 13:25
Bannlyst
Nu är det iaf bekräftat att Valmyndigheten själva har ändrat stavningen i sin räkning och räknat ett litet p som ett stort P i åtminstone två fall. Frågan är om det är de som ligger bakom även andra felstavningar.

Att 39 personer skulle skriva "Svenkarnas parti" på precis samma felaktiga sätt känns väldigt konstigt. Men vi får väl se.
Citera
2014-05-28, 13:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Nu är det iaf bekräftat att Valmyndigheten själva har ändrat stavningen i sin räkning och räknat ett litet p som ett stort P i åtminstone två fall.
Hur är det bekräftat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in