Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 00:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xant
Resultatet i EU valet.

Källa?
Citera
2014-05-28, 00:32
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SvP satsar sitt krut på riksdagsvalet i september, det får du leva med oavsett vilka som kom in i EU-parlamentet.

Eftersom valet är över så finns det inget att göra. Tycker det här var en missräkning och ett svaghetstecken. Är man ett politiskt parti är man valbar och ställer upp i val annars kan man skita i alltihop.
Citera
2014-05-28, 00:36
Medlem
Citat:
Källa?

SVP plockar 16,5% av "övriga - utan beställda valsedlar", det kommer resultera i ganska exakt 960 röster, förmodligen lite mer eftersom SD missgynnades i de redovisade distrikten. Så minst 950 röster, förmodligen lite mer skulle tippa på 1-1200 röster eller 0,03%.

Citat:
Ursprungligen postat av felia
Eftersom valet är över så finns det inget att göra. Tycker det här var en missräkning och ett svaghetstecken. Är man ett politiskt parti är man valbar och ställer upp i val annars kan man skita i alltihop.

De fick 0,01% i RI, i EU valet minst 0,025%. Vilket iofs är jävligt lite, men några 42 röster blir det inte.
Citera
2014-05-28, 00:43
Medlem
felias avatar
Citat:
De fick 0,01% i RI, i EU valet minst 0,025%. Vilket iofs är jävligt lite, men några 42 röster blir det inte.

Jaha?

Jag tillägnade valet 15 minuter. Jag gick dit, stavade partinamnet rätt och gick hem. Jag kunde lika gärna ha suttit i solen och släckt en bira. De jag talade med innan valet, bad om röstsedlar men jag hade inga.
Citera
2014-05-28, 00:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
SVP plockar 16,5% av "övriga - utan beställda valsedlar", det kommer resultera i ganska exakt 960 röster, förmodligen lite mer eftersom SD missgynnades i de redovisade distrikten. Så minst 950 röster, förmodligen lite mer skulle tippa på 1-1200 röster eller 0,03%.

Det är ju spekulationer, räkningen är ju inte klar ännu.
Citera
2014-05-28, 00:52
Medlem
Citat:
Det är ju spekulationer, räkningen är ju inte klar ännu.

Vi vet exakt hur 500.000 pers röstade, en person med hyffsade matematiska kunskaper räknar fort ut resultatet.
Citera
2014-05-28, 00:52
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Där de inte heller kommer vara i närheten av att komma in
Riksdagsvalet är fortfarande viktigt för att skicka ut signaler om att det finns ett växande alternativ. Nästa val igen får man förhoppningsvis tryckta valsedlar och om åtta år så kanske man nosar vid 4%. Men just höstens val sätter ribban och visar hur stora man faktiskt är. Det är väldigt viktigt även om man så klart inte har en chans att komma in, ingen tror det heller. Sen har vi även kommunerna där chanserna är mycket stora att plocka mandat.
Citera
2014-05-28, 00:58
Medlem
Superlistigs avatar
Jag själv röstade SD i EU-val, men kommer nog rösta Svp i riks. Kam vi göra en uppskattning av min kattegori+ de Svpröstare som inte röstade alla i EU-val?

Kanske en poll?
Citera
2014-05-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag bryr mig för jag gick dit och röstade. Jag hade säkert fått med mig fler om jag hade haft röstsedlar att dela ut till ej skrivkunniga. Nu sitter det en lipjudinna som ska pusha zigenarfrågor i EU för Sveriges räkning. Den parasiten valdes säkert in för att ingen orkade trycka valsedlar för det "spelade ju ingen roll iaf". Jävla loserattityd. Hur fan jävla slappt kan man sänka sig. Nu är det fem jävla år till nästa val.

SvP har väl sagt att man kan tänka sig att ställa upp i framtida val men pga budget osv väljer man att satsa allt på de nationella valen i dagsläget då det kostar att bedriva valrörelse och man hellre gör en bra än två halvdana
Citera
2014-05-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Där de inte heller kommer vara i närheten av att komma in

Nej men man kan ju hoppas på lite kommunala mandat och starta upp på samma sätt som SD gjorde en gång dvs ute i småkommunerna
Citera
2014-05-28, 07:06
Medlem
Citat:
Jag tror inte att Svenska Dagbladet vill slänga ut dig. Däremot får du inte ha ett svenskt medborgarskap om du inte anses assimilerbar i det svenska folket enligt Svenskarnas partis vision, en högst rimlig vision från ett nationalistiskt perspektiv.

Stämmer inte. Jag lyssnade på nån intervju med SvP. Det var ganska tydligt att är man inte Svensk så är man inte. Och är man inte svensk så ska man ut.

Jag undrar dock vart gränsen går? 3dje generation? 4e? Vad är det som bestämmer det? Rationellt tänkande?
Citera
2014-05-28, 08:18
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
SvP har väl sagt att man kan tänka sig att ställa upp i framtida val men pga budget osv väljer man att satsa allt på de nationella valen i dagsläget då det kostar att bedriva valrörelse och man hellre gör en bra än två halvdana

Jag har inte efterfrågat någon valrörelse eller aktivt kampanjande. Jag ville ha tryckta valsedlar att dela ut i ett val med lågt deltagande där det fanns goda möjligheter att få röster. Vad hade det kostat att få valsedlar upptryckta? Jag hade gärna köpt dem till och med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in