Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-14, 11:57
  #18949
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja jag håller med om att det är svenskt. Men vilka högt uppsatta sosse och vänsterpatrask politiker åker ner till Israel/Palestina och börjar kriga för Israel mot palestinierna, och sedan ha ledande medlemmar från deras partier som hejar på dem på nätet? Det är viss skillnad här, tycker du inte? Men det är ungefär så det hade sett ut om sossar/vänstern gjorde som Skillt & co. Tror du inte då att många från vänsterblocket hade börjat klaga på att deras politiker och sympatiserar krigar för Israel?

Nej, självklart gör inga riktiga politiker så. Det finns många världsförbättrare inom de övriga politiska partierna som skulle kunna göra sådana dumheter (shit to gaza och annan skit) men de är inte direkt några framtidshopp inom sina respektive partier.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja det här är faktiskt jävligt svenskt

Tyvärr. Det är som om svenskar vill ha ett dåligt rykte utomlands.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Inget land lever i ett vakuum och man måste självklart förstå sig på annan politisk verksamhet utanför Sverige/Europa, och i många fall ta ställning (bra, positiv, rätt sådan) till olika frågor. Att köra med "så länge de inte befinner sig i Sverige så bryr jag mig inte" attityden som många svenska nationalister håller på, är ganska kontraproduktivt och inte särskilt genomtänkt. Förr eller senare drabbas du och ditt land också. GMO-frågan är ett bra exempel på sådan politik som kommer drabba Sverige hårt, även om GMO är förbjudet i Sverige och man inte bryr sig om det odlas GMO-mat utomlands. Neutralitet är för fegt.

Helt riktigt. Men det räcker inte heller med att "ta ställning".

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag minns det där, hade bland annat en svensk klasskamrat (han var rätt extremvänster) som åkte ner och agerade mänsklig sköld. Jag tyckte att det var rätt knäppt av honom då, men jag var ärligt talat ganska politiskt ointresserad och pro-USA på den tiden, vilket inte är fallet idag (USA är ett hot mot hela planeten!).

De gjorde givetvis ingen större skillnad sett till helhetsbilden; Irak är ändå rätt kaos idag, men det är bra hur som helst att vanligt folk överallt markerade deras missnöje med olika sorters protester mot Dubya's lögnaktiga krig.

Att protestera är alltid bra, men svensken är lite som alla korkade spån som tror att ett "gilla" på facebook betyder att man "stödjer kampen" för valfri sak. Vänner till mig som deltog i diverse demonstrationståg trodde verkligen att de påverkade, sådan hybris lider många svenskar av. De tror allt som oftast att folk utomlands bryr sig om vad svenskar gör eller inte gör.

Ska man ge sig in i en konflikt måste man noggrant analysera hur man kan påverka, vad man kan göra. Om man kommer fram till att de metoder man kan tänka sig använda ändå enbart har minimal påverkan finns det ingen anledning till att starta krig inbördes.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad tror du att Skillt och ett par andra SvP:are som har åkt ner till Ukraina för att kriga och riskera deras frihet/liv, kommer att göra för skillnad? Om Ryssland ger sig in i konflikten på riktigt så är det ju game over, och då har Skillt slösat ett antal månader och genomlidit brutal misshandel och kanske till och med dödat folk, för ingenting. Allt i nationalismens namn.

Möjligheten finns ju alltid att våra stora hjältar är riktiga superkommandosoldater som det kommer göras actionfilmer av i framtiden, men jag är tveksam. Hur stor påverkan de har på utgången i striden mot separatisterna? Ja, vem kan säga. Ingen aning, faktiskt. Däremot lurar de verkligen sig själva om de fortfarande tror på den "nationalistiska revolutionen" så länge som de själva inte är beredda att rikta sina vapen mot Kiev, och faktiskt vinna kampen.

Med allra största sannolikhet har Skillt slösat bort (ytterligare) ett antal månader av sitt liv på att leka hjälte i Ukraina, förutsatt att han överlever förstås.
Citera
2014-07-14, 12:16
  #18950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Håll käften, jude, du vet inte vad du snackar om Fullblodiga Ashkenazim är absolut inte ett genetiskt europeiskt folk.
Jag är inte Jude, jag har anmält dig, det är falsk ryktesspridning Elias Alucard. Hoppas du får en varning för det. Kanske har ditt haschrökande gjort att du inte har alla hästar hemma. Jag har själv gjort DNA test på 23andme så jag vet att jag är 0% Ashkenazi.

Judar har i varje fall delvis europeiskt ursprung och de har levt i polen och innan dess England, Frankrike och Tyskland och innan dess norr om alperna och pyreneerna (här snackar vi om 700 talet) så judarna har definitivt levt i Europa under en lång tid.

Citat:
All told, more than 80 percent of the maternal lineages of Ashkenazi Jews could be traced to Europe, with only a few lineages originating in the Near East.

Citat:
Past research found that 50 percent to 80 percent of DNA from the Ashkenazi Y chromosome, which is used to trace the male lineage, originated in the Near East, Richards said.

Citat:
"The simplest explanation was that it was mainly women who converted and they married with men who'd come from the Near East," Richards told LiveScience.

http://www.livescience.com/40247-ashkenazi-jews-have-european-genes.html

Det sista citatet från artikeln är intressant. Det skulle i princip innebära att Judarna är gjorda av kärleken mellan europeiska kvinnor och Mellanöstern män. Det finns en ironi i det hela om man tänker på vad vi ser idag.
Citera
2014-07-14, 12:29
  #18951
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, självklart gör inga riktiga politiker så. Det finns många världsförbättrare inom de övriga politiska partierna som skulle kunna göra sådana dumheter (shit to gaza och annan skit) men de är inte direkt några framtidshopp inom sina respektive partier.
Vad säger det då om SvP och är inte kritiken befogad? Tror du att svenska riksdagspartier hade tolererat att deras medlemmar går och krigar utomlands? Tror du inte att vanliga sosseväljare hade klagat och kritiserat partiet för en sådan sak?

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Tyvärr. Det är som om svenskar vill ha ett dåligt rykte utomlands.
Fast Sverige har ju ändå relativt bra rykte världen över, sedan om det är bra eller dåligt går ju att diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Att protestera är alltid bra, men svensken är lite som alla korkade spån som tror att ett "gilla" på facebook betyder att man "stödjer kampen" för valfri sak. Vänner till mig som deltog i diverse demonstrationståg trodde verkligen att de påverkade, sådan hybris lider många svenskar av. De tror allt som oftast att folk utomlands bryr sig om vad svenskar gör eller inte gör.
Det är så det funkar idag. Vanligt folk kan inte göra så mycket, då blir det Facebook-likes och skriva inlägg på olika forum och så vidare. De flesta människor (även du och jag) är helt enkelt för bekväma för att riskera deras liv över en sak de sympatiserar med. Muslimerna har inga problem med det dels eftersom de är fanatiska och dels eftersom de lever skitliv.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ska man ge sig in i en konflikt måste man noggrant analysera hur man kan påverka, vad man kan göra. Om man kommer fram till att de metoder man kan tänka sig använda ändå enbart har minimal påverkan finns det ingen anledning till att starta krig inbördes.
Jag tror att det här inbördestjafset är bra för SvP. Dissent is the highest form of patriotism, som någon amerikansk president sa Att som SvP-sympatisör bara instämma i allt vad SvP säger och gör hade ju varit sektmentalitet om något.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Möjligheten finns ju alltid att våra stora hjältar är riktiga superkommandosoldater som det kommer göras actionfilmer av i framtiden, men jag är tveksam. Hur stor påverkan de har på utgången i striden mot separatisterna? Ja, vem kan säga. Ingen aning, faktiskt. Däremot lurar de verkligen sig själva om de fortfarande tror på den "nationalistiska revolutionen" så länge som de själva inte är beredda att rikta sina vapen mot Kiev, och faktiskt vinna kampen.

Med allra största sannolikhet har Skillt slösat bort (ytterligare) ett antal månader av sitt liv på att leka hjälte i Ukraina, förutsatt att han överlever förstås.
Säga vad man vill om Skillt men han är faktiskt lite av en man of action som även har tänkt strida i Syrien för Bashar, det är hederligt av honom. Sedan att han verkar ha valt fel sida i Ukraina och politiskt korrekt klagar på Putin, är ju beklagligt, men men.

Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Jag är inte Jude, jag har anmält dig, det är falsk ryktesspridning Elias Alucard. Hoppas du får en varning för det.
Okej, du är en svennetönt. Bara svennar tål inte lite skämt och går och skvallrar till skolfröken Jag självcensurerade bort min kommentar till dig så att du förhoppningsvis slutar lipa nu.

Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Kanske har ditt haschrökande gjort att du inte har alla hästar hemma.
Om det vore så väl! Jag har inte rökt något på ett halvår nu.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-07-14 kl. 13:04.
Citera
2014-07-14, 12:38
  #18952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
MacDonald och de Benoist är, med all respekt, mest ett par fisförnäma kammarfilosofer. De skriver mycket bra, men politiskt sett är de rätt så töntiga och "konservativa". Åtminstone MacDonald har väl egentligen inte uttryckt någon åsikt alls utan beskrivit hur situationen ser ut.

Så kan man säkert se på dem även om jag skulle vilja använda ordet "försiktiga" istället för "töntiga" och konservativa". Oavsett detta så hade säkert dessa och flera andra "försiktiga" herrar säkert varit kvickare att ta ställning i konflikten om allting hade varit glasklart från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Greg Johnson har dock spårat ur:

Greg Johnson har i mina ögon dömt ut sig totalt i den här frågan.

Hade faktiskt missat detta men jag brukar också vara för lat för att läsa kommentarer. Vet inte om jag håller med om allt som han säger men onekligen finns det en poäng i det han skriver. Oavsett detta så tycker jag att det krävs ganska mycket för att jag helt ska döma ut någons förmåga i en fråga. Jag läser ex mycket på fria tider trots att de har en väldigt prorysk inställning men jag dömer inte ut dem för detta utan tycker att det är positivt att det finns flera perspektiv så att en debatt kan föras. Tror att en sådan mer ödmjuk inställning till andra personers åsikter hade varit positiv även för svenska nationalister och SvP sympatisörer på det här forat.
Citera
2014-07-14, 13:07
  #18953
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Judar har i varje fall delvis europeiskt ursprung och de har levt i polen och innan dess England, Frankrike och Tyskland och innan dess norr om alperna och pyreneerna (här snackar vi om 700 talet) så judarna har definitivt levt i Europa under en lång tid.

http://www.livescience.com/40247-ashkenazi-jews-have-european-genes.html

Det sista citatet från artikeln är intressant. Det skulle i princip innebära att Judarna är gjorda av kärleken mellan europeiska kvinnor och Mellanöstern män. Det finns en ironi i det hela om man tänker på vad vi ser idag.
Jaha, så vissa judar har europeiskt påbrå, och detta trollar du om till att judar som grupp är 100% européer och därför inräknande som potentiella svenskar i SvPs punktprogram?
Citera
2014-07-14, 13:44
  #18954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jaha, så vissa judar har europeiskt påbrå, och detta trollar du om till att judar som grupp är 100% européer och därför inräknande som potentiella svenskar i SvPs punktprogram?
Fan va du snackar skit din jävla ninjutsuidiot. Är du efterbliven eller ? Det står ju helt klart att 80% av de moderliga arvsanlagen är från européer.
Citera
2014-07-14, 14:10
  #18955
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Fan va du snackar skit din jävla ninjutsuidiot. Är du efterbliven eller ? Det står ju helt klart att 80% av de moderliga arvsanlagen är från européer.
Mh, och 80% av de faderliga arvslagen är från Mellanöstern..
Citera
2014-07-14, 14:43
  #18956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Mh, och 80% av de faderliga arvslagen är från Mellanöstern..
Klarar du aldrig av att citera någonting korrekt Ninjutsu. Det står 50-80% inte 80%. Medan mängden moderligt arvsanlag från europa är cirka 80%, faktiskt 81% som du kan se på grafen i bilden nedan. Så det är mer europeiskt DNA i Ashkenazi juden än mellanöstern DNA.

Här är från en annan artickel.

http://www.nature.com/ncomms/2013/131008/ncomms3543/full/ncomms3543.html

Citat:
Thus the great majority of Ashkenazi maternal lineages were not brought from the Levant, as commonly supposed, nor recruited in the Caucasus, as sometimes suggested, but assimilated within Europe.

Här är en bild på ashkenazi moderarvsanlag:
http://www.nature.com/ncomms/2013/131008/ncomms3543/images_article/ncomms3543-f10.jpg

Här är en till artickel:

http://www.nytimes.com/2013/10/09/science/ashkenazi-origins-may-be-with-european-women-study-finds.html?_r=0

http://www.geneticliteracyproject.org/2013/10/08/ashkenazi-jewish-women-descended-mostly-from-italian-converts-new-study-asserts/

Citat:
Richards and his team claim that maternal lineages did not originate in the Near or Middle East or the Khazarian Caucasus but rather, for the most part, within Mediterranean Europe. Another twist in the findings: Jewish women may have been assimilated in Europe as far back as 2,000 years ago—earlier than most other studies have projected. The researchers believe the DNA could trace back to the early Roman Empire, when as much as 10 percent of the population practiced Judaism, many of them converts. Overall, they claim, at least 80 percent of Ashkenazi maternal ancestry comes from women indigenous to Europe while 8 percent originated in the Near East, with the rest uncertain.

Hur som helst det verkar som om majoriteten av ashkenazi Y-DNA kommer från Mellanöstern och majoriteten av ashkenazi mt-DNA kommer från Europa. Detta kan förklaras av att de tar sin maka i värdlandet så att säga. Kvinnor har ju trots allt något att erbjuda för ett invaderade folk även om männen inte har det. Samma sak hände förresten med Kelterna som tog H1 DNA som fruar.

Citat:
H1 and H3 lineages would have been some of the most prevalent mt-haplogroups among the Megalithic cultures of Western Europe, which spanned the whole Neolithic and Chalcolithic periods, from the 5th millennium BCE until the arrival of the Proto-Celts (Y-DNA R1b) from 2200 BCE to 1800 BCE (or up to 1200 BCE in parts of Iberia). Megalithic people would have belonged essentially to Y-haplogroups I2, G2a and E1b1b, with the possible addition of J2 lineages during the Chalcolithic. From the Bronze Age, R1b male lineages replaced a large percentage of Megalithic Y-haplogroups, but female Megalithic lineages survived almost unchanged in frequency. Celtic culture was born from the fusion of Indo-European paternal lineages (R1b) with native Central and Western European maternal lineages (including H1, H3, H10, J1c, K1a, T2, U5 and X2).
__________________
Senast redigerad av matterik 2014-07-14 kl. 14:50.
Citera
2014-07-14, 15:07
  #18957
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Klarar du aldrig av att citera någonting korrekt Ninjutsu. Det står 50-80% inte 80%. Medan mängden moderligt arvsanlag från europa är cirka 80%, faktiskt 81% som du kan se på grafen i bilden nedan. Så det är mer europeiskt DNA i Ashkenazi juden än mellanöstern DNA.

Här är från en annan artickel.

http://www.nature.com/ncomms/2013/131008/ncomms3543/full/ncomms3543.html


Här är en bild på ashkenazi moderarvsanlag:
http://www.nature.com/ncomms/2013/131008/ncomms3543/images_article/ncomms3543-f10.jpg

Här är en till artickel:

http://www.nytimes.com/2013/10/09/science/ashkenazi-origins-may-be-with-european-women-study-finds.html?_r=0

http://www.geneticliteracyproject.org/2013/10/08/ashkenazi-jewish-women-descended-mostly-from-italian-converts-new-study-asserts/


Hur som helst det verkar som om majoriteten av ashkenazi Y-DNA kommer från Mellanöstern och majoriteten av ashkenazi mt-DNA kommer från Europa. Detta kan förklaras av att de tar sin maka i värdlandet så att säga. Kvinnor har ju trots allt något att erbjuda för ett invaderade folk även om männen inte har det. Samma sak hände förresten med Kelterna som tog H1 DNA som fruar.
Vad är ditt problem då? Klustrar man med svenskar och andra västerlänningar på ett DNA-test så spelar det väl ingen roll om man har en klick judeblod i sig sedan flertalet generationer bakåt. På vilket sätt utgör det ett hot mot svenskarna?

Du kommer in i tråden och börjar jiddra om att varken norrmän, danskar eller tyskar borde kunna bli svenskar då de är genetiskt avlägsna. Efter det länkar du till satirartiklar om den "svenska genen" för att styrka att svenskarna är speciella, för att sedan göra en totalvändning och mena att svenskarna inte ens är en egen homogen grupp utan bara indoeuropéer. Nu målar du fan på väggen och lägger fram det som om alla judar kan bli svenskar bara för att många judar har hög andel europeiskt DNA..

Dina länkar säger inte ett skit om huruvida judar som grupp kan bli svenska eller inte. Och även om man är tillräckligt västerländsk rent genetiskt som ju många judar säkerligen är så ska man också tillhöra det kulturella arvet. Agendajudar som gör allt i sin makt för att underminera västerländska samhällen kan knappast vara att betrakta som västerlänningar då de anammat sin judiska sida som de uppenbarligen identifierar sig med.
Citera
2014-07-14, 15:13
  #18958
Bannlyst
Är juggar vita européer? Eller är dem "slaver" som ska underordna sig germanerna? Samma gäller ryssar och andra östeuropeiska folk.
Citera
2014-07-14, 15:16
  #18959
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Är juggar vita européer? Eller är dem "slaver" som ska underordna sig germanerna? Samma gäller ryssar och andra östeuropeiska folk.

Ingen ska underordna sig för någon. Vart tusan har du fått det ifrån?
Citera
2014-07-14, 15:17
  #18960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Är juggar vita européer? Eller är dem "slaver" som ska underordna sig germanerna? Samma gäller ryssar och andra östeuropeiska folk.
Tydligen enligt GrekSvinFull så är de inte en del av det västerländska genetiska arvet utan snarare en del av det österländska genetiska arvet. Det är ju det som är avgörande för svenskt medborgarskap enligt Svp:

Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Tror dock att Svp tummar på dessa regler. Stefan Jacobsson har ju till exempel sagt att alla som är födda i sverige är svenska medborgare och att hudfärg spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in