2014-05-27, 22:28
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalochsnellhaha
Jo men kolla här jag har ingen lust att vara trevlig och höra vad SD röstare har att säga, det enda relevanta i sammanhanget för mig är att det finns ett parti som betraktar svenskar och invandrare på olika sätt. Dom är mer eller mindre en grupp som vill motverka mig, och det räcker för att jag ska ta beslut om saker och ting.

Sedan så har folk en ganska märklig uppfattning om saker och ting. Demokrati innebär bara att man kan rösta på vem man vill, det innebär inte att man ska hålla varenda människa i handen.

Jag har också läst på deras hemsida, men detta är bara en del av bilden. Du måste ju ta in alla deras politiker som gjort rasistiska uttalanden samt att deras väljare röstar bara på dom för deras invandringspolitik. Du tror väl inte att en skriven text är 100% sant.

Haha din jävla pajas grejen är att ni påstår er stå för medmänsklighet, empati och jämställdhet klingar det inte väldigt illa med hur ni beter er mot folk ni inte gillar?
Citera
2014-05-27, 22:31
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Haha din jävla pajas grejen är att ni påstår er stå för medmänsklighet, empati och jämställdhet klingar det inte väldigt illa med hur ni beter er mot folk ni inte gillar?
PRECIS det jag menar med det jag skrev innan!
Citera
2014-05-27, 22:34
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Hur beter vi oss? Vänsterpartister som vandaliserar, hetsar- och brukar våld är en minoritet och inte på något vis representativ av vänsterpolitiken.
Citera
2014-05-27, 22:38
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Hur beter vi oss? Vänsterpartister som vandaliserar, hetsar- och brukar våld är en minoritet och inte på något vis representativ av vänsterpolitiken.

Men det är dessa gökar folk ser och sen läser man nån hysterisk insändare i metro om att vi måste vara medmänskliga, toleranta och hjälpas åt. Det är ju inget annat än ett sanslöst hyckleri. Vilka är det ni försvarar då pedofiler, djurplågare och böghatare. Seriöst är ni på riktigt?
Citera
2014-05-27, 22:41
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:

Sant, men jag skulle samtidigt kunna säga att jag aldrig varit vittne till att frontfigurer inom vänsterpolitiken samt deras partier tar avstånd ifrån denna åsiktsmobbning. Det måste ju vara någorlunda acceptabelt?

Eller har detta skett, osäker?
Citera
2014-05-27, 22:45
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Sant, men jag skulle samtidigt kunna säga att jag aldrig varit vittne till att frontfigurer inom vänsterpolitiken samt deras partier tar avstånd ifrån denna åsiktsmobbning. Det måste ju vara någorlunda acceptabelt?

Precis. Exakt samma beteende man ser bland muslimer. Extremistdåd fördöms inte utan man sitter och håller käft.
Citera
2014-05-27, 22:49
Medlem
Brutalochsnellhahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Kan till viss del förstå dig, men något som också är lite ironiskt är just att dessa människor som skriker och bråkar på dessa ställen där Jimmie Åkesson har försökt tala, gör exakt det som de säger att Sverigedemokraterna INTE ska göra. Dessa människor säger att SD's tankar är: "UT MED INVANDRARNA, VI VILL INTE HA NÅGRA SOM ER HÄR, NI ÄR ANNORLUNDA OCH HAR ANDRA TANKESÄTT ÄN DET SOM VI I SVERIGE ÄR VANA VID." Men det är även just detta som dessa människor skriker i ansiktet på Jimmie Åkesson aka SD.

Nu är det ju också såhär, vi (och med VI så menar jag såklart SVERIGE) är med i EU. Detta innebär att vi måste följa den lag runt invandringen som EU har. Vi måste då ta in en viss procent invandrare i landet, alltså en viss kvot varje år, inte mindre än detta, men det är okej att ta in mer. Sverige tar nästan mer än dubbelt så mycket än denna kvot som EU har satt. Vilket är lite konstigt då vi ungdomar knappt kan få jobb och boende. Är det då inte lättare att ENDAST ta in kvoten som EU begär, hjälpa den kvoten med att få BRA jobb, BRA utbildning och BRA boende, samtidigt som vi sedan ser till att vi ungdomar får jobb och boende. Det skulle alltså minska arbetslösheten, boendeproblemen och de olika "packade" förorterna som de väljer att placera dessa invandrare i.
Jag har lite svårt att se sambandet mellan detta inlägget och mitt. Jag har tidigare nämnt att jag inte är speciellt nöjd med invandringspolitiken, men detta hör inte hit. Min poäng är att SD är en grupp som vill motverka mig och andra invandrare. Det är på grund av detta som jag är emot dom. Ska jag inte kunna dumpa en person på facebook för att jag då enligt dig är odemokratisk? Det är som att säga så här: Vi har en person här som vill döda dig, men du måste gosa med honom för annars har du ingen förståelse för oliktänkande individer. Och du anser att du är duktigt för att du gör så här.
Citera
2014-05-27, 22:52
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount

Sjöstedt tog avstånd från reaktionerna till Sverigedemokraterna någon gång innan EU valet. Men principen är ju den att vänsterpolitiker är mer jordnära i att fokuserar på verkliga problem.

Personligen tycker jag att det är viktigare att uppmärksamma att tio miljader svenska kronor gick åt till att rädda internationella storbanker från dåliga valutaspekulationer än att Åkesson kan ha fått en vattenflaska i huvudet vid något tal.
Senast redigerad av Jackdawcrest 2014-05-27 kl. 23:32.
Citera
2014-05-27, 22:54
Medlem
RockAndOllons avatar
Jag har rensat bort 3 SDare och 5 F! I dag och fan vad skönt att veta vad folk är för idioter.
Tänker inte ens titta på dessa människor om jag ser dom på gatan.
Citera
2014-05-27, 22:54
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalochsnellhaha
Jag har lite svårt att se sambandet mellan detta inlägget och mitt. Jag har tidigare nämnt att jag inte är speciellt nöjd med invandringspolitiken, men detta hör inte hit. Min poäng är att SD är en grupp som vill motverka mig och andra invandrare. Det är på grund av detta som jag är emot dom. Ska jag inte kunna dumpa en person på facebook för att jag då enligt dig är odemokratisk? Det är som att säga så här: Vi har en person här som vill döda dig, men du måste gosa med honom för annars har du ingen förståelse för oliktänkande individer. Och du anser att du är duktigt för att du gör så här.
Det är ju inte riktigt så det fungerar. Du måste inte "gosa" med folk som har andra åsikter, men folk verkar inte riktigt förstå vad yttrandefrihet innebär. Jag anser att det är lite av 'dagisnivå' att inte kunna lyssna/vara vän med människor som röstat på SD. Du kan ju inte direkt utgå från att dessa människor vill "döda dig".
Citera
2014-05-27, 22:55
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Sjöstedt tog avstånd från reaktionerna till Sverigedemokraterna, någon gång innan EU valet. Men principen är ju den att vänsterpolitiker är mer jordnära i att fokuserar på verkliga problem.

Personligen tycker jag att det är viktigare att uppmärksamma att tio miljader svenska gick åt till att rädda internationella storbanker från dåliga valutaspekulationer än att Åkesson kan ha fått en vattenflaska i huvudet vid något tal.

Jo, självklart behöver man prioritera. Det jag dock förväntar mig är väl en motreaktion från partier med vänsterorientering på i alla fall någon nivå. Kommunalt, till exempel. Självklart har inte frontfigurer tid med mindre Facebook-aktioner, även om dessa är osmakliga ur ett demokratiskt perspektiv.
Citera
2014-05-27, 22:55
Medlem
Brutalochsnellhahas avatar
Citat:
Vadå ni? Ja jag tycker inte om rasister som vill motverka mig, det räcker med att man är en ärthjärna för att begripa detta. En fråga bara: varför ska varenda SD/rasist på forumet ha en tecknad figur som avatar? Har lagt märke till sambandet på senare tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in