2014-05-27, 22:00
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Du kan ju redan bli utvisad trots uppehållstillstånd om du begår brott.

...och vad händer då? Inte ett skit.
Citera
2014-05-27, 22:05
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
...och vad händer då? Inte ett skit.
Tror du på fullaste allvar att folk som är utvisade har möjlighet att stanna kvar?
Citera
2014-05-27, 22:05
Medlem
Brutalochsnellhahas avatar
Citat:
Varför skulle mina barn skickas ut? De är födda och uppvuxna i Sverige. Nej jag syftar inte på Svenska medborgare utan på folk som befinner sig i landet med tillfälliga eller permanenta uppehållstillstånd. Det är ju så att säga, i mina ögon, en prövotid på om man verkligen bör bli Svensk medborgare.
Ja och som sagt så finns det redan. Personer utan medborgarskap kan bli utvisade om dom tex snattar. På vilket sätt skulle SD kunna göra något på detta området, antagligen göra det möjligt att även slänga ut invandrare med medborgarskap. När dom väl börjar gräva här så dyker det upp massa problem som kan få hela samhället att falla ihop. Hur ska man räkna andra, tredje eller fjärde generation, personer som har en etnisk svensk förälder och en utländsk/invandrare med medborgarskap? Man brukar ju säga att går man tillräckligt långt tillbaks så är alla invandrare, men vi behöver inte gå så långt tillbaks det räcker med 100 år så har vi en väldigt stor del av befolkningen som kan kickas ut. Det är detta som är problemet med etnicitet.
Citera
2014-05-27, 22:06
Medlem
Katzyns avatar
Spontant tror jag att detta gör att SDarna sympatiserar mer med sitt parti som utstötta som tillhör ett utstött parti. Därmed är det en kontraproduktiv aktion.
Citera
2014-05-27, 22:08
Medlem
Liiiinns avatar
Tråkigt att så många inte kan acceptera andras åsikter. Om man inte kan göra det, ja är det verkligen demokrati man står för då? I Sverige ska vi få tycka och tänka hur vi vill, men det börjar kännas som att så inte är fallet längre.

Dock så ska man få ifrågasätta de olika partierna, på ett sätt med sunt förnuft. Inte genom att idiotförklara folk som inte ens har en chans att kunna försvara sig. För en diskussion istället för att bara anta att alla som röstade på FI är manshatare och alla som röstade på SD rasister. Fråga VARFÖR de röstade på partierna och se vad de har för åsikt och tanke kring det.

Sedan om någon kommer och säger "Jag vet inte." Det är då, jag personligen tycker, att man kan vara kritisk.

Sedan kan jag ju undra varför det skulle bli som på 30-talet igen när vi har demokrati i landet där alla partier som sitter i riksdagen har en talan. SD eller FI måste få runt över 50% om de skulle kunna göra nästan precis som dom tycker. Annars har ju faktiskt alla sin rätt i riksdagen.

Jag röstade inte på SD, men jag har läst på deras hemsida om deras åsikter samt lyssnat på en hel del debatter just för att kunna diskutera mot folk som slänger ut sig saker utan någon särskild källa (förutom Aftonbladet och andra idiotiska källor då såklart).
Citera
2014-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Spontant tror jag att detta gör att SDarna sympatiserar mer med sitt parti som utstötta som tillhör ett utstött parti. Därmed är det en kontraproduktiv aktion.
Kontraproduktivt? Alltså bara deras existens i parlamentet har lett till polarisering och denna ökar med tiden och kommer till slut nå en punkt där vi har två olika världar som vägrar prata med varandra. Det som hänt nu på facebook tyder på det. Man kan varken skylla den ena eller den andra för att vara kontraproduktiv.
Citera
2014-05-27, 22:13
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Tråkigt att så många inte kan acceptera andras åsikter. Om man inte kan göra det, ja är det verkligen demokrati man står för då?
Jag står till 100% för din rätt att uttrycka dig. Men jag kommer aldrig att respekter t.ex. en rasist.
Citera
2014-05-27, 22:17
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Jag står till 100% för din rätt att uttrycka dig. Men jag kommer aldrig att respekter t.ex. en rasist.

Nej vem fan respekterar en rasist. Är väll bara rasister som gör
Citera
2014-05-27, 22:20
Medlem
retepm.s avatar
Måste kännas skönt att vara så god att man kan utesluta familjemedlemmar från sitt umgänge. Fan tänk inte själv om du vill behålla ditt umgänge. Känslomässig utpressning är en av strategierna för dessa psykotiska individer. Själv hade jag tagit det som en komplimang.
Citera
2014-05-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Tråkigt att så många inte kan acceptera andras åsikter. Om man inte kan göra det, ja är det verkligen demokrati man står för då? I Sverige ska vi få tycka och tänka hur vi vill, men det börjar kännas som att så inte är fallet längre.

Dock så ska man få ifrågasätta de olika partierna, på ett sätt med sunt förnuft. Inte genom att idiotförklara folk som inte ens har en chans att kunna försvara sig. För en diskussion istället för att bara anta att alla som röstade på FI är manshatare och alla som röstade på SD rasister. Fråga VARFÖR de röstade på partierna och se vad de har för åsikt och tanke kring det.

Sedan om någon kommer och säger "Jag vet inte." Det är då, jag personligen tycker, att man kan vara kritisk.

Sedan kan jag ju undra varför det skulle bli som på 30-talet igen när vi har demokrati i landet där alla partier som sitter i riksdagen har en talan. SD eller FI måste få runt över 50% om de skulle kunna göra nästan precis som dom tycker. Annars har ju faktiskt alla sin rätt i riksdagen.

Jag röstade inte på SD, men jag har läst på deras hemsida om deras åsikter samt lyssnat på en hel del debatter just för att kunna diskutera mot folk som slänger ut sig saker utan någon särskild källa (förutom Aftonbladet och andra idiotiska källor då såklart).
Jo men kolla här jag har ingen lust att vara trevlig och höra vad SD röstare har att säga, det enda relevanta i sammanhanget för mig är att det finns ett parti som betraktar svenskar och invandrare på olika sätt. Dom är mer eller mindre en grupp som vill motverka mig, och det räcker för att jag ska ta beslut om saker och ting.

Sedan så har folk en ganska märklig uppfattning om saker och ting. Demokrati innebär bara att man kan rösta på vem man vill, det innebär inte att man ska hålla varenda människa i handen.

Jag har också läst på deras hemsida, men detta är bara en del av bilden. Du måste ju ta in alla deras politiker som gjort rasistiska uttalanden samt att deras väljare röstar bara på dom för deras invandringspolitik. Du tror väl inte att en skriven text är 100% sant.
Citera
2014-05-27, 22:22
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:

Citat:
Nej vem fan respekterar en rasist. Är väll bara rasister som gör
Nej, men nu tycker inte jag att SD är ett rasistiskt parti. Många säger att man ska se på deras historia, men om vi tar en titt på Socialdemokraternas historia då?

Luciabeslutet 1989, då S bestämde att det var stopp för asylsökande som inte var konventionsflyktingar. Eller att dom grundade statens institut för rasbiologi. Se även de tvångssteriliseringar som utfördes i Sverige mellan 1934-1976.

Det jag funderar på är om dessa människor som så ivrigt vill ta bort vänner på Facebook (t.om. sett folk som varit vänner i 10 år blivit osams pga detta) är om de läst om SD och lyssnat på deras åsikter?

Detta är t.ex. taget från SD's invadrarpolitik:
* ''Ökat stöd till kvinnor som lever under religiöst och hedersrelaterat förtryck i Sverige.''
* "En extra miljard kronor till flyktinghjälp i närområdena."
Citera
2014-05-27, 22:25
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalochsnellhaha
Jo men kolla här jag har ingen lust att vara trevlig och höra vad SD röstare har att säga, det enda relevanta i sammanhanget för mig är att det finns ett parti som betraktar svenskar och invandrare på olika sätt. Dom är mer eller mindre en grupp som vill motverka mig, och det räcker för att jag ska ta beslut om saker och ting.

Sedan så har folk en ganska märklig uppfattning om saker och ting. Demokrati innebär bara att man kan rösta på vem man vill, det innebär inte att man ska hålla varenda människa i handen.

Jag har också läst på deras hemsida, men detta är bara en del av bilden. Du måste ju ta in alla deras politiker som gjort rasistiska uttalanden samt att deras väljare röstar bara på dom för deras invandringspolitik. Du tror väl inte att en skriven text är 100% sant.

Kan till viss del förstå dig, men något som också är lite ironiskt är just att dessa människor som skriker och bråkar på dessa ställen där Jimmie Åkesson har försökt tala, gör exakt det som de säger att Sverigedemokraterna INTE ska göra. Dessa människor säger att SD's tankar är: "UT MED INVANDRARNA, VI VILL INTE HA NÅGRA SOM ER HÄR, NI ÄR ANNORLUNDA OCH HAR ANDRA TANKESÄTT ÄN DET SOM VI I SVERIGE ÄR VANA VID." Men det är även just detta som dessa människor skriker i ansiktet på Jimmie Åkesson aka SD.

Nu är det ju också såhär, vi (och med VI så menar jag såklart SVERIGE) är med i EU. Detta innebär att vi måste följa den lag runt invandringen som EU har. Vi måste då ta in en viss procent invandrare i landet, alltså en viss kvot varje år, inte mindre än detta, men det är okej att ta in mer. Sverige tar nästan mer än dubbelt så mycket än denna kvot som EU har satt. Vilket är lite konstigt då vi ungdomar knappt kan få jobb och boende. Är det då inte lättare att ENDAST ta in kvoten som EU begär, hjälpa den kvoten med att få BRA jobb, BRA utbildning och BRA boende, samtidigt som vi sedan ser till att vi ungdomar får jobb och boende. Det skulle alltså minska arbetslösheten, boendeproblemen och de olika "packade" förorterna som de väljer att placera dessa invandrare i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in