2014-05-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
A Day At The Races eller A Night At The Opera

vilken tycker ni är bäst?
Bohemian och we will rock you London 1985
Citera
2014-05-21, 01:14
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Bohemian och we will rock you London 1985

Vad pratar du om?
Citera
2014-05-21, 11:10
Bannlyst
Citat:

Tveklöst A Night at the Opera. Har inte lyssnat på Races så många gånger dock, men har inte fått något riktigt grepp om den. Känns lite lösryckt med många korta, ofullständiga låtar.
Citera
2014-05-21, 12:28
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

A Night At The Opera. Gillar lekfullheten. Kvalitetsmässigt ur musikalisk synpunkt är det inte lika självklart dock. A Day At The Races är en värdig efterföljare med några av bandets bästa låtar.. Tie Your Mother Down, The Millionaire Waltz och Somebody To Love. Övriga låtar innehåller in hög lägsta nivå också
Citera
2014-05-22, 14:23
Medlem
Trumpeters avatar
För den intresserade visade ITV helt nyligen en dokumentär om Freddie Mercury. En hel del nya intervjuer, bland annat med hans mamma Jer och syster och Brian May. Intressant, i mitt tycke.

Freddie Mercury saved my life with Alfie Boe heter den.
Citera
2014-05-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
För den intresserade visade ITV helt nyligen en dokumentär om Freddie Mercury. En hel del nya intervjuer, bland annat med hans mamma Jer och syster och Brian May. Intressant, i mitt tycke.

Freddie Mercury saved my life with Alfie Boe heter den.

Tack för tipset!!! Tittar lite på den just nu. Riktigt häftigt att se gamla super-8 filmer på en 17-årig Freddie. Känns verkligen surrealistiskt på något sätt.

Bästa albumet? Hmm. A Night at the Opera, Queen II eller Innuendo. Svårt att välja.
Citera
2014-05-27, 17:20
Medlem
Chenews avatar
Hoppas att någon Queen-fantast kan hjälpa mig här i min jakt på nya Queenlåtar. Letar efter "hårda" låtar med ett rytmiskt gitarrspel (ungefär som i One Vision, Tie your mother down och Hammer to fall), och INTE lite mer "grötiga" kompositioner som Great King Rat (som dock även den är bra). Någon som har några tips?
Citera
2014-05-27, 17:25
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenew
Hoppas att någon Queen-fantast kan hjälpa mig här i min jakt på nya Queenlåtar. Letar efter "hårda" låtar med ett rytmiskt gitarrspel (ungefär som i One Vision, Tie your mother down och Hammer to fall), och INTE lite mer "grötiga" kompositioner som Great King Rat (som dock även den är bra). Någon som har några tips?

Headlong http://www.youtube.com/watch?v=gI-bPZQhBLk
Citera
2014-05-27, 20:56
Medlem
Chenews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Headlong http://www.youtube.com/watch?v=gI-bPZQhBLk
Precis såna låtar jag är ute efter. Har nog faktiskt hört den någon gång förut men glömt bort den. Vass är den i alla fall, tack så mycket
Citera
2014-05-27, 21:04
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Now I'm Here
If You Can't Beat Them
Rock It (Prime Jive)
Princes of the Universe
I Want It All
Ride The Wild Wind

Queen har faktiskt gjort överaskande få klassiska "rock"-låtar när jag letade runt. Det här är det jag tror skulle vara i smaken. I Want It All finns i två versioner. En mer radio-anpassad och en mer gitarr-inriktad. Jag föredrog den mer radio-anpassade först, men gillar den mer råa gitarr-inriktade mera nu
Citera
2014-05-28, 23:04
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

Tear It Up
Put out the Fire
Gimme the prize
Death on two legs
Brighton Rock*
Flick of the wrist**

*Både albumversionen ifrån Sheer Heart Attack-skivan samt liveversionen
ifrån Live Killers-skivan.

**Ska väl egentligen lyssnas i ett svep och i rätt ordning tillsammans med
Tenement Funster följt av Flick of the wrist samt avslutas med Lilly of the Valley.
Detta eftersom de är skrivna/mixade på det viset.

till viss del även The prophet song även om den låten är väldigt speciell då den
likt BoRap, består av flera delar med bl.a. stämsång i mitten och kanske inte
riktigt är vad du letar efter.

Sedan har du även Sheer Heart Attack och Stone Cold crazy även om de är mera
av punklåtar en renodlade rocklåtar.

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Now I'm Here

Queen har faktiskt gjort överaskande få klassiska "rock"-låtar när jag letade runt.
Det här är det jag tror skulle vara i smaken. I Want It All finns i två versioner.
En mer radio-anpassad och en mer gitarr-inriktad. Jag föredrog den
mer radio-anpassade först, men gillar den mer råa gitarr-inriktade mera nu

De har gjort en hel del remixer på många av låtarna.
Bl.a. så har du Hammer to fall headbangers mix från the 12" collection:
https://www.youtube.com/watch?v=X-gCctCln6Q

Om jag kommer ihåg rätt så är den mer gitarrinriktade versionen av
I want it all remixad till Queen Rocks-skivan.
Senast redigerad av BleAivano 2014-05-28 kl. 23:24.
Citera
2014-05-29, 00:51
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?
Om låtar de spelat vad trodde du? Bohemian rapsody antar jag att du vet vad det är?
We will rock you 1985 live var väl höjdpunkten? Live aid galan. Samma år
Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in