2014-05-29, 07:30
Medlem
Oakenshields avatar
Det var ju frågan om vilket album man föredrog av de två som nämndes, inga låtar.
Citera
2014-05-29, 11:27
Medlem
Trumpeters avatar
Som Brian May konfirmerat nyligen är en ny skiva med gamla inspelningar av Freddie på gång att släppas. Intressant att det rör sig om tidigare oläckt material.

http://www.rollingstone.com/music/news/queen-to-release-new-album-with-unreleased-freddie-mercury-songs-20140527
Citera
2014-05-29, 12:58
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Som Brian May konfirmerat nyligen är en ny skiva med gamla inspelningar av Freddie på gång att släppas. Intressant att det rör sig om tidigare oläckt material.

http://www.rollingstone.com/music/news/queen-to-release-new-album-with-unreleased-freddie-mercury-songs-20140527

Ser fram emot skivan. Bara man inte har mixtrat för mycket med låtarna för att de bli "modernare".
Citera
2014-05-29, 23:17
Medlem
Trumpeters avatar
Nyss hemkommen från Queen Extravaganza på Tyrol. Tänkte mest gå för att det skulle vara en kul grej. Men jag blev ordentligt positivt överraskad. Kan givetvis inte jämföras med originalet, men det var faktiskt bra på riktigt. Marc sjunger inte bara likt Freddie utan är en duktig frontman. Om ni skulle befinna er i Helsingfors på lördag så kan verkligen rekommendera er att gå och kolla.
Citera
2014-05-30, 10:10
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Nyss hemkommen från Queen Extravaganza på Tyrol. Tänkte mest gå för att det skulle vara en kul grej. Men jag blev ordentligt positivt överraskad. Kan givetvis inte jämföras med originalet, men det var faktiskt bra på riktigt. Marc sjunger inte bara likt Freddie utan är en duktig frontman. Om ni skulle befinna er i Helsingfors på lördag så kan verkligen rekommendera er att gå och kolla.

Kul! Skulle inte haft något emot att vara där, men sommarens utbud med Metallica, Aerosmith, Stones, Scorpions, Iron Maiden, Robert Plant, Alice Cooper, Black Sabbath, P-Floyd, Pearl Jam m.m gör varje val svårare

Vad var bäst med konserten?
Citera
2014-05-30, 10:48
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad var bäst med konserten?

Jag har hållit mig borta från andra Queen coverband, mest för att jag tyckt att det varit lite patetsikt med folk som klär ut sig ut sig och härmar ett annat band. Även om Marc har en röst och delvis gester som påminner om Freddie så kändes det ändå som om det var naturligt. Även resten av bandet var duktiga.

Bäst, precis som med riktiga Queen, är nog ändå när publiken blir delaktig. Långtifrån Råsunda '86, men lite gåshud fick jag ändå under handklappningen på Radio GaGa.
Citera
2014-06-19, 17:48
Medlem
Trumpeters avatar
Inför den kommande tournen i USA/Canada gjorde Queen/Adam Lambert ett liveframträdande för Iheartradio. Hade naturligtvis varit så mycket bättre med Freddie Mercury och John Deacon men nu är det ju som det är. Många queenfans gillar det inte, men jag tycker det låter riktigt bra. Hoppas de tar tournen till Europa och kommer till Sverige under nästa år.

https://music.yahoo.com/blogs/live/queen-performs-freddie-mercury-solo-song--love-kills--for-first-time-ever-034144123.html
Citera
2014-06-19, 22:13
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Inför den kommande tournen i USA/Canada gjorde Queen/Adam Lambert ett liveframträdande för Iheartradio. Hade naturligtvis varit så mycket bättre med Freddie Mercury och John Deacon men nu är det ju som det är. Många queenfans gillar det inte, men jag tycker det låter riktigt bra. Hoppas de tar tournen till Europa och kommer till Sverige under nästa år.

https://music.yahoo.com/blogs/live/queen-performs-freddie-mercury-solo-song--love-kills--for-first-time-ever-034144123.html

Tycker det är så förbannat tråkigt att alla s.k. fans av olika band har så jäkla svårt för förändring. Freddie är död. Det finns miljoner med fans som aldrig sett de live. Det här är det närmsta man kan komma 2014. Precis som Paul Rodgers var för ett handfull år sedan. Tack för artikeln. Har länkat den till de Queen-fans jag känner. Ett besök till Sverige skulle inte vara fel!

Dagens Queen:
"Dear Friends"
Citera
2014-06-19, 23:23
Bannlyst
Citat:

Det där var onekligen riktigt bra! Hela låten finns på Youtube. Fascinerande hur extremt mycket Queen det låter just när han sjunger "Love kills" andra gången - melodivändningen precis där måste vara en typisk Freddie-grej! Lambert har en riktigt bra röst. Skulle inte ha något emot att se detta live, men visst hade det varit ännu roligare om Deacon varit kvar.
Citera
2014-07-15, 15:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Tycker det är så förbannat tråkigt att alla s.k. fans av olika band har så jäkla svårt för förändring. Freddie är död. Det finns miljoner med fans som aldrig sett de live. Det här är det närmsta man kan komma 2014. Precis som Paul Rodgers var för ett handfull år sedan. Tack för artikeln. Har länkat den till de Queen-fans jag känner. Ett besök till Sverige skulle inte vara fel!

Dagens Queen:
"Dear Friends"
Bumpar in lite...Exakt. Dessutom var det ju Brian och Roger som startade Queen (Smile), så de har väl all rätt i världen att fortsätta driva bandet vidare.

Även om jag personligen har oerhört svårt för Adam Lambert. Tycker han inte gör Queens katalog direkt rättvisa...
Senast redigerad av Karman 2014-07-15 kl. 15:18.
Citera
2014-07-24, 10:16
Medlem
Geomeisters avatar
Jag vill slå ett slag för Brian Mays soloalbum Another World ifrån 1998.

Queen under 80-talet var rätt begränsat med gitarrspel. Visst var gitarren med, men med alla olika påhitt och pop-dängor tycker jag de ofta glömde bort hur bra gitarrist Briam May verkligen är/var. Solon som i "I Want It All" skulle vara välkomna både här och där genom albumen. På detta album är dock gitarren i fokus. Cozy Powell, Neil Murray, Jeff Beck och andra är med på något hörn också vilket kryddar upp. Låtskrivandet är klart godkänt och Brian är en bra sångare i sin egen rätt.. Även om jag föredrar rösten i lugna låtar och ballader framför det hårdare stuket.

Jag tycker allt att Another World är starkare än föregångaren "Back To The Light". Hade han däremot fått ihop bästa spåren ifrån båda albumen till ett hade man fått en riktig pärla!
Citera
2014-08-01, 19:43
Medlem
Trumpeters avatar
För den som händelsevis inte sett dokumentären Freddie Mercury - The great pretender så SVT den i kväll med start 21:50. Jag tyckte den var riktigt bra.

Queens historia har berättats många gånger. Dokumentären fokuserar på Freddie Mercurys soloprojekt. Porträttet visar en personlighet som inte helt överensstämmer med scenpersonen Freddie Mercury.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in