2014-05-27, 18:38
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Terroristerna i Donetsk har idag offentligt avrättat två ukrainska poliser.

De fick påsar över huvudet och avrättades genom nackskott framför övriga personalen på polisstationen i staden Horlivka.

Roman Babiuk, chefen över kriminalpolisen.
Dmytro Krikunov, chefen för brottsutredning.

http://www.unian.info/politics/922562-dprs-terrorists-execute-heads-of-district-militia-department-of-horlivka-mass-media.html
Ett försök från rysk sida att provocera fram vedergällning, fortsätter man i den stilen så kommer separatisterna förlora stöd i Donbas fortare än kvickt.
2014-05-27, 18:42
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Här är några filmer som visar hur de ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=OPtV-sWG1SE
https://www.youtube.com/watch?v=un7Jdtqrfuk

Notera de muslimska hattarna och skäggen på vissa av soldaterna, och namnet "Vostok" står skrivet på stridsfordonen.

Du kan se när dessa blir intervjuade här.
http://www.youtube.com/watch?v=2ceDd-q86_k

Det är fö en del muslimer, japp.
2014-05-27, 18:43
Bannlyst
Håller alla tummar för att det bara är timmar kvar tills ryssarna skickar tillbaka fascisterna i Kiev tillbaka till stenåldern för deras massmord på den ukrainska befokningen. Tiden är snart ute för oligarken som tjänat sina pengar olagligt och njuter av att mörda sina landsmän. Trodde inte att det var möjligt 2014 att likt Idi Amin käka barn och mörda den egna befolkningen men tydligen kan man det med amerikansk och EU-hjälp.
2014-05-27, 18:49
Medlem
Cirka 1000 valobservatörer från OSSE har förklarat valet rättvist och därmed giltigt. Eftersom Ryssland är med i OSSE så kan ju inte organisationen beskyllas för "jäv" av något slag. Därtill är det oerhört allvarligt för den gruppering som ev. kidnappad OSSE-personal. Har tokarna till separatister utfört det så vill förhoppningsvis inte ens Ryssland ta i dom med en tång, utan det blir ännu en spik i den politiska kista separatisterna skall läggas trängas i. Att Ukraina nu snabbt, för att inte säga supersnabbt, söker samverkan med väst kan man nog tacka Kreml för. Ukraina har inget val om landet skall stabiliseras snabbt. Problemen med Rysslands aggression får man ta när Ukrainas egna akuta problem blir lösta eller hanterbara. Ukraina får undet tiden styra runt apterade minor med kyrilliska bokstäver.
2014-05-27, 18:49
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Här är några filmer som visar hur de ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=OPtV-sWG1SE
https://www.youtube.com/watch?v=un7Jdtqrfuk

Notera de muslimska hattarna och skäggen på vissa av soldaterna, och namnet "Vostok" står skrivet på stridsfordonen.
Jag ser ingen uppenbar muslim, möjligen en kosackmössa. Tveksamt till att det är en chechensk enhet.
Men om dom är ryska frivilliga kan dom ju vara ryssar, kosacker, tartarer eller några av rysslands 20 miljoner muslimer.
2014-05-27, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Cirka 1000 valobservatörer från OSSE har förklarat valet rättvist och därmed giltigt. Eftersom Ryssland är med i OSSE så kan ju inte organisationen beskyllas för "jäv" av något slag. Därtill är det oerhört allvarligt för den gruppering som ev. kidnappad OSSE-personal. Har tokarna till separatister utfört det så vill förhoppningsvis inte ens Ryssland ta i dom med en tång, utan det blir ännu en spik i den politiska kista separatisterna skall läggas trängas i. Att Ukraina nu snabbt, för att inte säga supersnabbt, söker samverkan med väst kan man nog tacka Kreml för. Ukraina har inget val om landet skall stabiliseras snabbt. Problemen med Rysslands aggression får man ta när Ukrainas egna akuta problem blir lösta eller hanterbara. Ukraina får undet tiden styra runt apterade minor med kyrilliska bokstäver.
Vilken skit du skriver! OSSE bevakar ju bara valet och lägger inte in något i hur rätt valet är och med en fascistisk junta arrangerat en val som passar dom själva har och kommer aldrig vara demokratiskt och riktigt.

Den fascistiska juntan ska och kommer att få betala för sina övergrepp på den egna befolkningen.
2014-05-27, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Bara liten tanke.
Angreppet på sjuktransporten tycks det, följer ett kraftigt brutaliserat mönster (för ett land i fred så att säga) från Odessa och Mariuopol och ev helikopterattacken på sina egna. Kanske den ordinarie värnpliktige inte är så intresserad av att döda medborgare, eller att bli en hatad ockupant? Utan man använder sig av extremister av SS typ.
När flyttade Ryssland sina trupper?
Oftast dödar regeringsidan i ett inbördeskrig många i början, sen blir det segare. Att tro att allt är över fort, är mycket naivt, trror jag.
Glöm inte heller att strategiska bakhåll och överfall är en rysk specialitet, om dom nu vill gå in.
Putin beordrade trupperna vid den Ukrainska gränsen att ta sig till sina baser och en del har gjort det.

Med rasande takt menar jag att få in USA och NATO, knyta kontakter och kontrakt med väst samt allt mer bryta med Ryssland.

Jag tror ingen här vet eller kan uppskatta hur många beväpnade separatister det finns i östra Ukraina så det är svårt att säga något om hur långvarig denna konflikt kan bli. Jag vet inte om strategiska bakhåll och överfall är en rysk specialitet men jag vet att drönarattacker på "terrorister" är en amerikansk specialitet och vi kanske få se det här med.
2014-05-27, 18:53
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du är duktig på att hitta på sagor, det är irreguljära trupper och de kan eg. plockas på det sätt man önskar, några krigets lagar behöver inte följas.

Därav morden i Odessa, polis massakern i Mariuopol, attacken på sjuktransporten, avstängning av vatten till Krim osv?
2014-05-27, 18:53
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
...Och med facit i hand så har väl enbart pro-ryska separatister kidnappat OSSE-observatörer tidigare, så det ligger ju inte långt till hands att gissa att det är dom igen.

Ja, varför inte spekulera?

Kanske har de vildsinta galningarna i Nationalgardet, som ju består av nazistiska grupper från Right Sector och som skjuter på allt som rör sig, sett nån transport och tyckt att den skulle stoppas med en lämplig granat.
2014-05-27, 18:55
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Putin beordrade trupperna vid den Ukrainska gränsen att ta sig till sina baser och en del har gjort det.

Med rasande takt menar jag att få in USA och NATO, knyta kontakter och kontrakt med väst samt allt mer bryta med Ryssland.

Jag tror ingen här vet eller kan uppskatta hur många beväpnade separatister det finns i östra Ukraina så det är svårt att säga något om hur långvarig denna konflikt kan bli. Jag vet inte om strategiska bakhåll och överfall är en rysk specialitet men jag vet att drönarattacker på "terrorister" är en amerikansk specialitet och vi kanske få se det här med.

Mycket möjligt, men mycket farlig upptrappning, speciellt för Ukraina som då får minst 2 luft flottor att oroa sig för..
2014-05-27, 19:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Håller alla tummar för att det bara är timmar kvar tills ryssarna skickar tillbaka fascisterna i Kiev tillbaka till stenåldern för deras massmord på den ukrainska befokningen. Tiden är snart ute för oligarken som tjänat sina pengar olagligt och njuter av att mörda sina landsmän. Trodde inte att det var möjligt 2014 att likt Idi Amin käka barn och mörda den egna befolkningen men tydligen kan man det med amerikansk och EU-hjälp.

Håller med. För en gångs skull så hoppas jag på en invasion.
2014-05-27, 19:11
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Jag ser ingen uppenbar muslim, möjligen en kosackmössa. Tveksamt till att det är en chechensk enhet.
Men om dom är ryska frivilliga kan dom ju vara ryssar, kosacker, tartarer eller några av rysslands 20 miljoner muslimer.

Jo det är en del tjetjenska muslimer, kolla länken jag länkade på förra sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in