Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskMuslimah
Bara liten tanke.
Angreppet på sjuktransporten tycks det, följer ett kraftigt brutaliserat mönster (för ett land i fred så att säga) från Odessa och Mariuopol och ev helikopterattacken på sina egna. Kanske den ordinarie värnpliktige inte är så intresserad av att döda medborgare, eller att bli en hatad ockupant? Utan man använder sig av extremister av SS typ.
När flyttade Ryssland sina trupper?
Oftast dödar regeringsidan i ett inbördeskrig många i början, sen blir det segare. Att tro att allt är över fort, är mycket naivt, trror jag.
Glöm inte heller att strategiska bakhåll och överfall är en rysk specialitet, om dom nu vill gå in.
Putin beordrade trupperna vid den Ukrainska gränsen att ta sig till sina baser och en del har gjort det.
Med rasande takt menar jag att få in USA och NATO, knyta kontakter och kontrakt med väst samt allt mer bryta med Ryssland.
Jag tror ingen här vet eller kan uppskatta hur många beväpnade separatister det finns i östra Ukraina så det är svårt att säga något om hur långvarig denna konflikt kan bli. Jag vet inte om strategiska bakhåll och överfall är en rysk specialitet men jag vet att drönarattacker på "terrorister" är en amerikansk specialitet och vi kanske få se det här med.