2014-05-27, 08:20
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Jag tror du ljuger / inte vet hur länge du spelat. Du kan inte få sådana saker på 40h. Men du kan få t.ex ditt vapen på en annan char för att sedan använda på din wd. Du har förmodligen har svintur+tagit hälften från andra gubbar.

Sen skaffa Mask of Jerem och t&t gloves för petbuild, den där legendariska hjälmen och full jade för den builden.

Går utmärkt. En i min klan fick fem delar tal rasha på en dag, sinnessjukt. Du får tro mig om du vill men jag såg det själv.

Jag har spelat många, många timmar på min DH sedan expansionen kom men aldrig fått någon del av Marauder. Bytte till min crusader och fick tre delar Akhan på två dagar (var efter buffen nu).

Random is random
Citera
2014-05-27, 14:07
Medlem
http://eu.battle.net/d3/en/profile/S...1/hero/2834605

börjar få svårt att fixa till mitt gear, vissa saker kan förståss rolla bättre men annars tar jag emot tips hur jag ska uppgradera mig?

Mina stats:
860k dps
+128% fire skill dmg
+41% elite dmg
+14% lashing tail kick
stackar fire med OWE så har +908 all res
9k armor
ungefär 9-10k healing

klarar torment 3 utan några större problem, men vill förstås upp i torment 4-5 och till slut torment 6
Citera
2014-05-27, 15:09
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Jag tror du ljuger / inte vet hur länge du spelat. Du kan inte få sådana saker på 40h.

RNG, hela spelet är RNG..
Vissa konton har mer chans än andra att få vissa delar, finns inte en chans att alla konton har samma RNG.

Jag har alltid varit negativ emot denna diskussion om loot, kommer nog alltid vara
RNG är konto-favoriserat i mitt tycke, skulle jag köpa ett nytt konto, så tror jag till 100% att på 100 timmars speltid, så skulle jag bergis få ruskigt bra gear för 1 gubbe.
Köpa ytterligare ett konto, så skulle den gubben få helt världelös gear/loot..
Citera
2014-05-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
http://eu.battle.net/d3/en/profile/S...1/hero/2834605

börjar få svårt att fixa till mitt gear, vissa saker kan förståss rolla bättre men annars tar jag emot tips hur jag ska uppgradera mig?

Mina stats:
860k dps
+128% fire skill dmg
+41% elite dmg
+14% lashing tail kick
stackar fire med OWE så har +908 all res
9k armor
ungefär 9-10k healing

klarar torment 3 utan några större problem, men vill förstås upp i torment 4-5 och till slut torment 6

Får inte länken att fungera, men vilken spec kör du med?
Citera
2014-05-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikadoll
Får inte länken att fungera, men vilken spec kör du med?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Stolten-2571/hero/2834605
Citera
2014-05-27, 16:05
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Vissa konton har mer chans än andra att få vissa delar, finns inte en chans att alla konton har samma RNG.

Jag har alltid varit negativ emot denna diskussion om loot, kommer nog alltid vara
RNG är konto-favoriserat i mitt tycke, skulle jag köpa ett nytt konto, så tror jag till 100% att på 100 timmars speltid, så skulle jag bergis få ruskigt bra gear för 1 gubbe.

Okej om vi tar på foliehatten och låtsas att det du säger stämmer.

Vilken motivation skulle Blizzard ha för att göra detta? Vad tjänar de på att vissa får "värdelösa konton"?
Citera
2014-05-27, 16:33
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:

Tror du inte riktigt har förstått vad RNG är. Menar du med om att alla skulle ha "samma RNG" så skulle folk ungefär ha likadant gear eller lika bra?

För så är det ju inte om spelet skulle vara "random". Vissa kommer hitta mindre och vissa kommer hitta mer. Men för den delen så betyder det inte att vissa personer har bättre eller sämre konton utan det rör sig bara om att visa har lite mer tur.

Skulle du sätta en miljon människor och kasta tärning flera timmar om dagen så kommer inte ALLA få exakt samma summerade antal. De allra flesta kommer ligga kring snittet men vissa kommer få mer och andra mindre.

Jag förstår varför du är negativ till "loot diskussionen", du förstår den ju inte.
Citera
2014-05-27, 17:16
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Nej. Alla har samma chans. Precis som Lotto. Alla deltagare som spelar samma antal rutor har samma chans.
Alla konton har samma RNG. Det handlar bara om tur och speltid. Har du ett liv kommer du kanske aldrig kunna segla runt på T6 men du kan vara lycklig ändå. Spelet är inte ett dugg roligare på T6 än på T3.
Citera
2014-05-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds

Du har haft helt stört me tur om du fått ihop den gearen på den tiden. Jag har inte ens i närheten av dom set delarna på min och inte vapnet heller. Kan inte lova till 100% att det är cold men jag är tillräckligt säker på det för att jag själv sparar cold skill gear
Kanske blev lite osammanhängande, är väldigt trött och skall sova, bara o fråga om nått är otydligt, eller om någon annan här har bättre koll än mig kanske

Gonatt!

Nja skulle inte säga tur, jag har lirat witch doctor i två dagar och har redan detta http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/34140514
samt ~5 zunnimassa, ~10 helltooths, några jade i stash.

Game is broken
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-27 kl. 17:22.
Citera
2014-05-27, 17:25
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Nja skulle inte säga tur, jag har lirat witch doctor i två dagar och har redan detta http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/34140514
samt ~5 zunnimassa, ~10 helltooths, några jade i stash.

Game is broken
Hur fick du råd att enchanta allt det på två dagar? Boostad av kompis som gav dig allt loot hela tiden eller?
Citera
2014-05-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Hur fick du råd att enchanta allt det på två dagar? Boostad av kompis som gav dig allt loot hela tiden eller?

Guld sparas på accountet, och allt som är equippat är droppat utav mig, så icke boost :>
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-27 kl. 17:40.
Citera
2014-05-27, 18:41
Medlem
Darre08s avatar
Citat:

Vad är RNG? (A)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in