2014-05-27, 07:14
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftershaveigroggen
Haha ja, vad säger man. Komiskt? Vette fan. Ganska tragiskt.

Jag hade tydligen 21 vänner som gillat sidan. Tog faktiskt bort fyra av dessa då dom är rikspuckon. Hade ingen aning om att jag fortfarande var "vän" med dessa på Facebook. Resten behöll jag då dom är vettiga.

Hur kan man vara vettig om man börjar grina över att folk har andra åsikter än en själv? "Jag har känt dig i 24år, men du kan dra åt helvete nu för du gillar SD din lilla nassejävel". Vettigt.
Citera
2014-05-27, 07:18
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Hur kan man vara vettig om man börjar grina över att folk har andra åsikter än en själv? "Jag har känt dig i 24år, men du kan dra åt helvete nu för du gillar SD din lilla nassejävel". Vettigt.

Han tog bort dessa för de var idioter, att de röstade på SD var av mindre vikt. Han skrev ju uttryckligen att han ej visste om att han hade dessa i sin vänlista.
Citera
2014-05-27, 07:33
Medlem
Hur var det nu med att "ställa folk emot varandra", "vi och dom tänk", "ta debatten"
Citera
2014-05-27, 07:52
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Hur var det nu med att "ställa folk emot varandra", "vi och dom tänk", "ta debatten"

Men det gäller ju enbart på PKismens villkor...
Citera
2014-05-27, 08:08
Bannlyst
Låter väldigt vettigt, väldigt befogat men om än ganska meckigt men släng in så den där appen hittar FI sympatisörer också så vore den det bästa som hänt landet.
Citera
2014-05-27, 08:16
Medlem
TheElizas avatar
"Problemet" är inte aktuellt för mig, har inga fb-vänner som sympatiserar med SD - såvitt jag vet. Skulle dock inte ta bort någon som vän enbart pga politisk åsikt (jag har massor av V och FI--sympatisörer som vänner, vilka ofta har rätt extrema åsikter), däremot om de basunerar ut rasistiska eller på andra sätt rent människofientliga åsikter.

Har bara haft en SD-vän i hela mitt liv och jag var på väg att säga upp bekantskapen med honom redan innan jag kände till hans sympatier, oga hans ruttna människosyn och konservativa åsikter om könsroller. Har aldrig varit fb-vän med honom men om jag hade det så skulle jag ha tagit bort honom eftersom han helt enkelt var outhärdlig att ha att göra med, inte pga av politisk inriktning.
Citera
2014-05-27, 08:22
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
"Problemet" är inte aktuellt för mig, har inga fb-vänner som sympatiserar med SD - såvitt jag vet. Skulle dock inte ta bort någon som vän enbart pga politisk åsikt (jag har massor av V och FI--sympatisörer som vänner, vilka ofta har rätt extrema åsikter), däremot om de basunerar ut rasistiska eller på andra sätt rent människofientliga åsikter.

Har bara haft en SD-vän i hela mitt liv och jag var på väg att säga upp bekantskapen med honom redan innan jag kände till hans sympatier, oga hans ruttna människosyn och konservativa åsikter om könsroller. Har aldrig varit fb-vän med honom men om jag hade det så skulle jag ha tagit bort honom eftersom han helt enkelt var outhärdlig att ha att göra med, inte pga av politisk inriktning.

Vad är "rutten människosyn" enligt dig?
Citera
2014-05-27, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Låter väldigt vettigt, väldigt befogat men om än ganska meckigt men släng in så den där appen hittar FI sympatisörer också så vore den det bästa som hänt landet.

Här är samma sak fast för F!.

Däremot tycker jag inte att man ska ta bort vänner pga deras åsikter, det känns väldigt intolerant om något. Dessutom vet jag att det finns personer som följer vissa sidor som de inte alls delar åsikt med (tvärtom), för att ta del av sidans nyhetsutskick och inlägg. Lite know your enemy.
Citera
2014-05-27, 08:47
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

[/i].

Bäst! Har nu unfriendat alla 7
Citera
2014-05-27, 08:52
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker

Däremot tycker jag inte att man ska ta bort vänner pga deras åsikter, det känns väldigt intolerant om något. Dessutom vet jag att det finns personer som följer vissa sidor som de inte alls delar åsikt med (tvärtom), för att ta del av sidans nyhetsutskick och inlägg. Lite know your enemy.

Hade inga.

Kollade precis F!-gruppen och det är som att man vill kräkas

Jesper är för äcklig. http://i.imgur.com/XiyIk2E.png
Senast redigerad av Tracemeifyoucan 2014-05-27 kl. 08:56.
Citera
2014-05-27, 08:56
Medlem
Hade visst en, som jag tog bort. Tack så mycket.
Citera
2014-05-27, 08:57
Medlem
Anton171s avatar
Ja detta är ju en bra grej för att fortsätta att bygga på det odemokratiska och splittrade samhället....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in