2014-05-27, 01:46
Medlem
revodnebs avatar
Vad är det för "vänner" som inte accepterar att man har en avvikande politisk åsikt? Är det verkligen "vänner" man vill ha? Vidrigt är det. Ännu har ingen vän sagt upp bekantskapen med mig trots att jag röstar på SD. Vad är det för "folk" ni umgås med?
Citera
2014-05-27, 01:47
Medlem
Aghartas avatar
Jag tycker det har spårat ur fullständigt. Man kan inte börja plocka bort vänner på grund av politiska sympatier, då står man där helt ensam till slut. Jag fick dock bara upp 8 vänner när jag klickade på länken, bland annat min bror och min brorson. Skulle jag plocka bort vänner blir det snarare de som saknar politisk uppfattning, de är betydligt tråkigare.
Citera
2014-05-27, 01:55
Medlem
Aghartas avatar
Jag fick nyss upp i mitt flöde att en vän som jag vet bor ihop med och har barn med en man från Mellanöstern gillar en sida som heter Sverige Demokraterna. Att det fortfarande finns folk som tror att SD är rasister är oerhört tramsigt.
Citera
2014-05-27, 01:55
Bannlyst
Skit bra grejj!!! Sån tur är har jag inga nazist-svin till vänner men nu vet jag det helt säkert iaf! Jävligt bra faktiskt.
Citera
2014-05-27, 02:03
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extr22
Att unfrienda på facebook kan alltså liknas med att sättas i koncentrationsläger och dö av svält, tortyr osv.? Varför skriver du nåt så efterblivet?

Precis som massmedias jämförelse att nutiden i Sverige påminner om 30-talets Tyskland
Citera
2014-05-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Vilka menar du ska skjutas?
Sverigedemokraterna såklart. Det är ju ett andra andra världskrig nu tydligen.
Citera
2014-05-27, 03:29
Medlem
Yugens avatar
Nej, tycker inte att det är förföljelse. Säkert är det så att dessa bara skäms och känner sig äcklade.

Man måste se helheten, att det handlar inte då bara om SD i sig i lilla Sverige men hela extremhögern är på uppgång i Europa.

Det är oerhört viktigt att "stå på samma sida" och kämpa för samma ideal.

Vissa kanske inte ser, att det kommer att bli anti-fascister vs. fascister som kämpar mot varandra mycket mer utbrett än vissa är vana vid.

Blir väl att vissa känner av klimatet som sprider sig för varje val.
Citera
2014-05-27, 03:32
Medlem
Tracemeifyoucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Nej, tycker inte att det är förföljelse. Säkert är det så att dessa bara skäms och känner sig äcklade.

Man måste se helheten, att det handlar inte då bara om SD i sig i lilla Sverige men hela extremhögern är på uppgång i Europa.

Det är oerhört viktigt att "stå på samma sida" och kämpa för samma ideal.

Vissa kanske inte ser, att det kommer att bli anti-fascister vs. fascister som kämpar mot varandra mycket mer utbrett än vissa är vana vid.

Blir väl att vissa känner av klimatet som sprider sig för varje val.

Fast fascismen står väl PK-sidan för när de försöker förlöjliga, frysa ute och terroriserar oliktänkande? Bara en tanke.
Citera
2014-05-27, 05:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polismannen
Ja, det är lite som ni säger. Häxjakt är vad det är.
Synd att man inte ens kan tycka till om sina åsikter på facebook längre. Först började det med att folk ger dig konstiga blickar när du nämner att du sympatiserar med SD, nu detta.
Jag menar, jag har 300 vänner på FB.
Varav endast 3(3!) gillar den sidan.
Själv så är jag ej SD-sympatisör, därav det faktum att jag själv inte gillar sidan. Men rätt ska såklart vara rätt, man ska få tycka och tänka hur man vill.

137 vänner och 6 gillar den sidan.
Jag gillade den nu också bara för att se om jag har någon sjuk i mina vänner som kommer tjafsa emot.

Enda anledningen att jag röstar på SD för att jag är TRÖTT på att yttrandefrihet inte finns!
Det är demokratiskt att rösta på vilket parti man än vill, men röstar man på SD så får man mothugg om att man är rasist och ett avskum.
Dettta är INTE demokrati! Detta är hemskt!
Jag skiter fullständigt i sd och deras politik, jag röstar på dom för att jag avskyr den vägen där Sverige är på väg samt för att se deras vaginor blöda.
Citera
2014-05-27, 05:11
Avslutad
Man får ju rösta på vilket parti man vill, nästan 10% av sveriges befolkning röstade SD i eu valet, kanske är detta ett uppvaknande för de partier som kommer att leda sverige i framtiden?

Häxjakten på SD är patetisk, jag skulle ta bort alla som är emot demokrati och fria val i stället.
Citera
2014-05-27, 05:16
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Många tar verkligen Facebook på tok för allvarligt.

Get your priorities straight.
Citera
2014-05-27, 07:02
Medlem
Haha ja, vad säger man. Komiskt? Vette fan. Ganska tragiskt.

Jag hade tydligen 21 vänner som gillat sidan. Tog faktiskt bort fyra av dessa då dom är rikspuckon. Hade ingen aning om att jag fortfarande var "vän" med dessa på Facebook. Resten behöll jag då dom är vettiga.

Hur kan jag kika på andra sidor? Vore intressant att se hur många som "öppet" röstar lika som mig bland min bekantskapskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in