Citat:
Jag röstar på F! och kan väl ungefär köra samma grej som valprofiler:
Kön: Man
Född: 1992
Etnicitet: svensk
Utbildning: Filosofie kandidatexamen i historia och juridik (kommer till hösten börja plugga en utbildning som ger jobb)
Sysselsättning: Anställning inom vården
Bor: I korridorrum ett stenkast från Lunds centrum
Klassbakgrund: Övre medelklass (föräldrarna professorer vid LU, kommer från en professorssläkt)
Dom flesta i min bekantskrets röstar F! eller V men väldigt många har ungefär samma bakgrund som mig. Det rör sig om uteslutande vita akademiker från den övre medelklassen, de allra flesta är mellan 20-26 men det kan å andra sidan bero på att det är där min umgängskrets ligger åldersmässigt också. För min egen del så straffröstade jag på F! eftersom att jag tröttnat på V (trots att jag själv är aktiv i V) som har en något gubbigare framtoning. I riksdagsvalet kommer jag dock att rösta på V igen.
Kön: Man
Född: 1992
Etnicitet: svensk
Utbildning: Filosofie kandidatexamen i historia och juridik (kommer till hösten börja plugga en utbildning som ger jobb)
Sysselsättning: Anställning inom vården
Bor: I korridorrum ett stenkast från Lunds centrum
Klassbakgrund: Övre medelklass (föräldrarna professorer vid LU, kommer från en professorssläkt)
Dom flesta i min bekantskrets röstar F! eller V men väldigt många har ungefär samma bakgrund som mig. Det rör sig om uteslutande vita akademiker från den övre medelklassen, de allra flesta är mellan 20-26 men det kan å andra sidan bero på att det är där min umgängskrets ligger åldersmässigt också. För min egen del så straffröstade jag på F! eftersom att jag tröttnat på V (trots att jag själv är aktiv i V) som har en något gubbigare framtoning. I riksdagsvalet kommer jag dock att rösta på V igen.
Jag kommer från en liknande bakgrund och kan verifiera att du tillhör en grupp som i hög grad sympatiserar med FI. Det är inget fel på er egentligen eftersom ni vanligen är godhjärtade och trevliga (och de flesta av er är så illa tvungna att acceptera mig och mina dödsknarkarnazistiska åsikter också för vi gick i samma skola som barn/bodde grannar i villakvarteret). Det behöver inte sägas att jag är av uppfattningen att du stödjer en sinnessjuk ideologi som går emot den naturliga ordningen, representerar otrygghet och dekadens samt hotar vår säregna genetiska sammansättnings fortlevnad, men för dig är sekundära och icke-existerande problem som "jämställdhet" och motsvarane viktigare. Det är dessutom väldigt bekvämt för regimen att ha välartade och duktiga ungdomar som radikaliseras in i något så harmlöst (mot regimen) som feminism... Du och alla dina likasinnade engagerar er så passionerat i något så fruktansvärt jävla meningslöst och destruktivt. Grädden på moset är att ni tillhör en grupp med mycket låg nativitet, så framtiden tillhör i alla fall inte er och er familjefientliga ideologi. Det blir radikala muslimer och Sverigedemokrater på landsbygden som står för barntillverkningen, men det är lite tråkigt att ni spiller bort er potential på något som är så djupt människofientligt som feminism.