2014-05-26, 23:33
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag röstar på F! och kan väl ungefär köra samma grej som valprofiler:
Kön: Man
Född: 1992
Etnicitet: svensk
Utbildning: Filosofie kandidatexamen i historia och juridik (kommer till hösten börja plugga en utbildning som ger jobb)
Sysselsättning: Anställning inom vården
Bor: I korridorrum ett stenkast från Lunds centrum
Klassbakgrund: Övre medelklass (föräldrarna professorer vid LU, kommer från en professorssläkt)

Dom flesta i min bekantskrets röstar F! eller V men väldigt många har ungefär samma bakgrund som mig. Det rör sig om uteslutande vita akademiker från den övre medelklassen, de allra flesta är mellan 20-26 men det kan å andra sidan bero på att det är där min umgängskrets ligger åldersmässigt också. För min egen del så straffröstade jag på F! eftersom att jag tröttnat på V (trots att jag själv är aktiv i V) som har en något gubbigare framtoning. I riksdagsvalet kommer jag dock att rösta på V igen.

Jag kommer från en liknande bakgrund och kan verifiera att du tillhör en grupp som i hög grad sympatiserar med FI. Det är inget fel på er egentligen eftersom ni vanligen är godhjärtade och trevliga (och de flesta av er är så illa tvungna att acceptera mig och mina dödsknarkarnazistiska åsikter också för vi gick i samma skola som barn/bodde grannar i villakvarteret). Det behöver inte sägas att jag är av uppfattningen att du stödjer en sinnessjuk ideologi som går emot den naturliga ordningen, representerar otrygghet och dekadens samt hotar vår säregna genetiska sammansättnings fortlevnad, men för dig är sekundära och icke-existerande problem som "jämställdhet" och motsvarane viktigare. Det är dessutom väldigt bekvämt för regimen att ha välartade och duktiga ungdomar som radikaliseras in i något så harmlöst (mot regimen) som feminism... Du och alla dina likasinnade engagerar er så passionerat i något så fruktansvärt jävla meningslöst och destruktivt. Grädden på moset är att ni tillhör en grupp med mycket låg nativitet, så framtiden tillhör i alla fall inte er och er familjefientliga ideologi. Det blir radikala muslimer och Sverigedemokrater på landsbygden som står för barntillverkningen, men det är lite tråkigt att ni spiller bort er potential på något som är så djupt människofientligt som feminism.
Citera
Medlem
Personer som röstar på FI är i regel högutbildade stadsbor med hög empatisk förmåga och stort kulturellt kapital. Personer som förstår orsak och verkan, kan relatera till mer än bara sig själva, och vill förändra världen till det bättre.

Den typ av personer en bitter, egocentrerad och obildad grottmänniska skulle kalla "idioter" i ett utfall av avundsjuka och frustration över att själv vara påväg att bli eliminerad av evolutionsprincipen.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
De tror jag verkligen inte. 181 cm 85kg relativt rippad. Skulle hävda att jag har en rätt bra testoproduktion faktiskt. Är betydligt mer vältränad än gemene man och träffar och attraherar nog garanterat fler tjejer än vad du någon sin gjort (för att sjunka till samma nivå som du)
Hej Arnold.

Många frågor nu. Tycker du att vi i världens mest jämställda land behöver ett radikalt feministiskt alternativ? När bestämde du dig för Fi? Tror du att du blev påverkad av hypen? Har du förtroende för Gudrun Schyman (är hennes gamla skattefusk helt plötsligt förlåtet?), inger Soraya Post något seriöst intryck och tror du på allvar att hon kan uträtta något i Bryssel? Vad tycker du om Fi smått absurda ideprogram som att HBT rörelsen ska få lösa konflikter, eller att papperslösa ska ha rätt till socialbidrag. Förstår du konsekvenserna av detta? Som man upplever jag ett agg och skuldbeläggning mot män i allmänhet och tycker inte de företräder jämlikhet då de knappt har någon man i partiledningen.
Citera
2014-05-26, 23:35
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor

Du tycker inte f! förstärker könsrollerna ännu mer när man enbart fokuserar på kvinnor?

Jag tycker inte att man bara fokuserar på kvinnor. Jag tycker att man ofta belyser problemen med könsrollerna för båda könen. Däremot är det ju så att kvinnor tjänar sämre, har svårare att göra karriär, oftare tar ut föräldrarledigheten osv. Är väl inte jättekonstigt att man fokuserar på mer "vardagliga och allmänna frågor"

Jag tror att majoriteten av dom problem män upplever idag skulle lösas om vi slapp bli intvingade i en roll som många inte klarar av att hantera där man ska vara en alphahane, familjeförsörjare, aldrig vara svag, aldrig må dåligt, aldrig visa känslor osv osv. i all evighet
Citera
2014-05-26, 23:37
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Har alltid upplevt bland kvinnliga feminister att ha ett sjukligt behov av att hävda sig (intellekt, utbildning, utseende, mm)

Kul att se att även männen verkar likadana

Men snälla du, det var ju "din sida" som började med påhopp om mitt utseende. Jag skrev ju själv att det kändes löjligt att hålla på men vill ni sjunka till den nivån blir jag ju tvungen att bemöta er på den nivån.
Citera
2014-05-26, 23:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Förmodligen är det rätt sköna människor som röstar på Fi i jämförelse med SD. SD är ju kvalificerade mongon med en intelligens som en frukostflinga.
Oj vad cool du är som kommer in här o fetdissar sdare.
Citera
2014-05-26, 23:38
Medlem
BenQuls avatar
Är nog en hel del ungdomar, och media och utbildningsväsendet har lyckats bra på senare år att propagera för F! och feministiska åsikter. Är nog inte många unga som känner till de mer galna uttalanden F! har fört fram.

Var även jag mer åt vänsterhållet när jag växte upp, men mycket på grund av speciellt feminismen så har jag istället dragits mer mot liberala åsikter.

Citat:
Jag röstade F!

Vit Man
född 89
Bor i stockholms innerstad, Läser till ingenjör på KTH. Dessutom läst 90hp ekonomi, marknadsföring, projekledning. 45hp geologi och 15hp filosofi.

Har flickvän och är hetrosexuell, aldrig upplevt någon typ av attraktion av killar alls.
(Har aldrig haft svårt att få tjejer heller bara för att döda den fördomen också).

Uppvuxen arbetarklass. Farsan e snickare, morsan gick handels på gymnasiet och är idag ekonom.

Röstade på F! då jag e less på värdelösa könsroller som får oss att fokusera mer på kön än på individer. Jag skiter i eventuella skillnader (borträknat fysiska) mellan könen då avvikelserna inom samma kön också är enormt stora. Folk är inte stöpta i mallar och bör inte heller vara det.

Jag mår fysiskt illa av tanken på att min flickvän och mina kvinnliga studiekamrater har en större uppförsbacke än mig i karriären bara pga sitt kön (Har sett med egna ögon gång på gång hur mkt enklare killar har att få bra jobb etc trots lägre ambitioner).

Jag delar inte alla åsikter med F! men såg de också som en bra motpol mot den högerkonservativa sörja som sitter i EU idag.

Har flera vänner på KTH som röstade F! och helt ärligt är det en minoritet som inte anse sig vara feminister av dom jag umgås med.

Edit:

Dessutom ogillar jag extremt starkt den könsnormen som får unga män att bete sig som primater.
Vi lever i en alldeles för utvecklad värld för att hålla på och bruka våld mot varandra i vardagen.
Jag tror och hoppas att gemene man är smartare än så egentligen.

Ett annat tillägg (som känns löjligt men lär vara nödvändigt): Nej jag är inte en lattesippande "fjolla" eller vad ni nu skulle vilja kalla det. Utåt sett skulle ni aldrig kunna gissa vilka jag röstade på baserat på mitt utseende eller mina intressen, bortäknat filosofi eventuellt.

Har du skrivit här sen du var endast 16 bast alltså?
Citera
2014-05-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag röstar på F! och kan väl ungefär köra samma grej som valprofiler:
Kön: Man
Född: 1992
Etnicitet: svensk
Utbildning: Filosofie kandidatexamen i historia och juridik (kommer till hösten börja plugga en utbildning som ger jobb)
Sysselsättning: Anställning inom vården
Bor: I korridorrum ett stenkast från Lunds centrum
Klassbakgrund: Övre medelklass (föräldrarna professorer vid LU, kommer från en professorssläkt)

Dom flesta i min bekantskrets röstar F! eller V men väldigt många har ungefär samma bakgrund som mig. Det rör sig om uteslutande vita akademiker från den övre medelklassen, de allra flesta är mellan 20-26 men det kan å andra sidan bero på att det är där min umgängskrets ligger åldersmässigt också. För min egen del så straffröstade jag på F! eftersom att jag tröttnat på V (trots att jag själv är aktiv i V) som har en något gubbigare framtoning. I riksdagsvalet kommer jag dock att rösta på V igen.
Du kanske ska göra en djupare analys över erat beteende. Det har blivit inne igen att vara vänster. Människor är trots allt gruppdjur. Jag tycker du lurar dig själv, det genomsyras i din text. När man är ung kille vet man bäst, man är verkligen bäst i världen. Mellan raderna beskriver du dig som en hjälte. Anledning till dina åsikter är förmodligen för att du växt upp i en miljö långt från verkligheten. Du har varit skyddad hela ditt liv och blivit intalad massor av lögner. Du är även en trygghetsnarkoman, mentaliteten att Sverige aldrig kan falla verkar ha blivit inpräglad. Det var århundraden sedan vi hade krig. Det har skett snabba samhällsförändringar och många har svårt att tro att folk svalt i Sverige för inte speciellt länge sedan. En dag kommer du inse att världen inte är svartvit.
Citera
2014-05-26, 23:39
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Men snälla du, det var ju "din sida" som började med påhopp om mitt utseende. Jag skrev ju själv att det kändes löjligt att hålla på men vill ni sjunka till den nivån blir jag ju tvungen att bemöta er på den nivån.

Blir du tvungen till det?

Av vem?
Citera
2014-05-26, 23:42
Medlem
Alla vet att det bara är smutsiga horor och förtryckta män som röstar Fi.
Citera
2014-05-26, 23:42
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag blir mörkrädd när det finns folk som röstar på FI. Soraya Post är så dum i huvudet att man blir helt matt:

https://www.youtube.com/watch?v=UgOC1g-A0d8

Höjdpunkten är runt 13:30. FI vill ju avskaffa försvaret och Soraya Post har lösningen på alla krig:

"Jag tror att om man får bort nationalismen och får bort gränserna så är det inte så mycket att bråka om, eller hur? Är det inte oftast så krig uppstår? Att man håller kvar strukturerna, nationalismen och gränser. Vi ska öppna upp för en mer humanitär värld"

Citera
2014-05-26, 23:43
Medlem
NasiBoois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProMatriark
Personer som röstar på FI är i regel högutbildade stadsbor med hög empatisk förmåga och stort kulturellt kapital. Personer som förstår orsak och verkan, kan relatera till mer än bara sig själva, och vill förändra världen till det bättre.

Den typ av personer en bitter, egocentrerad och obildad grottmänniska skulle kalla "idioter" i ett utfall av avundsjuka och frustration över att själv vara påväg att bli eliminerad av evolutionsprincipen.

Tvärtom talar allting för att det är de lågutbildade och/eller de traditionella (exempelvis abortmotståndare) som säkrar sin plats i det framtida Sverige genom att ha betydligt högre nativitet än de "högutbildade" från Södertörn, feministerna mfl. som skaffar få eller inga barn (bl.a genom höga abortantal). Det blir extra festligt att du indirekt utger dig för att tillhöra en bättre bildad grupp när du inte ens begripit innebörden av evolution. Spännande artikel för dig:

Citat:
In a more modest way, the same is true elsewhere. In the Muslim world, women most in favor of sharia law have twice the birthrates of Muslim women who are most opposed. Religious Arabs have the numbers to reap the electoral rewards from the Arab Spring. Meanwhile, Europeans and Americans who report “no religion” are leading the shift to below-replacement fertility. In most of Europe, the nonreligious average around one child per woman. In the United States, they manage 1.5, considerably lower than the national 2.1. This disadvantage is not enough to prevent religious decline in much of Europe and America today, but secularism must run to stand still. Since the history of religious decline in Europe suggests that secularization rates tend to drop over time, this portends the end of secularization. Projections I recently published with Skirbekk and Goujon in the journal Sociology of Religion show secularism losing momentum and beginning to decline in both Europe and America by 2050, largely because of low fertility and religious immigration.
http://www.american.com/archive/2012/may/why-the-future-will-be-more-religious-and-more-conservative-than-you-think
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in