Ja igår var de extrema radikalfeminister och idag är det en folkrörelse.
Orsaker till framgångar:
- En tydlig motpol till SD och "brun" politik.
- Medias nya älskling. Det är nästan genant hur media kryper och bugar för det här lilla extremistpartiet, kritiskt granskning av partiets politik existerar inte.
- Feminism är ett politiskt korrekt ledord som faller väl i jord i fjollträsket. Jag kan starta "Homopartiet", "antirasistpartiet" och kanske "ej etnisk svensk partiet" och med ovanstående punkter kan det gå ganska snabbt in i finrummen hos etablissemanget och i något val.
Jag är feminist men skulle aldrig tänka mig att rösta på F!.
F! Är är oseriöst vänsterextremt flummparti utan en vettig politik på egentligen något område. Tycker man feminism är den viktigtaste valfrågan finns det partier på både högerkanten (fp) och vänsterkanten (v) som jobbar för en ökad jämställdhet.
Jag mår fysiskt illa av tanken på att min flickvän och mina kvinnliga studiekamrater har en större uppförsbacke än mig i karriären bara pga sitt kön (Har sett med egna ögon gång på gång hur mkt enklare killar har att få bra jobb etc trots lägre ambitioner).
Kan du utveckla det där? Hur har du med egna ögon sett att killar har mycket enklare att få bra jobb än tjejer?
Haha japp, rätt komiskt faktiskt. Deras slogan "Ut med rasisterna in med feministerna" är vad som gjort att de lyckats skrapa ihop 5% från idiotiska väljare
Att man kan dra såna paralleler mellan klimatutsläpp och jämställdhet är för mig helt otroligt.. När ska männen få betala högre i skatt/moms på olika produkter?
Och det partiet skulle stå för alla likas värde. Skrattretande
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Förmodligen är det rätt sköna människor som röstar på Fi i jämförelse med SD. SD är ju kvalificerade mongon med en intelligens som en frukostflinga.
IQ som en frukostflinga har man inte hört förut
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Jag röstade F!
Vit Man
född 89
Bor i stockholms innerstad, Läser till ingenjör på KTH. Dessutom läst 90hp ekonomi, marknadsföring, projekledning. 45hp geologi och 15hp filosofi.
Har flickvän och är hetrosexuell, aldrig upplevt någon typ av attraktion av killar alls.
(Har aldrig haft svårt att få tjejer heller bara för att döda den fördomen också).
Uppvuxen arbetarklass. Farsan e snickare, morsan gick handels på gymnasiet och är idag ekonom.
Röstade på F! då jag e less på värdelösa könsroller som får oss att fokusera mer på kön än på individer. Jag skiter i eventuella skillnader (borträknat fysiska) mellan könen då avvikelserna inom samma kön också är enormt stora. Folk är inte stöpta i mallar och bör inte heller vara det.
Jag mår fysiskt illa av tanken på att min flickvän och mina kvinnliga studiekamrater har en större uppförsbacke än mig i karriären bara pga sitt kön (Har sett med egna ögon gång på gång hur mkt enklare killar har att få bra jobb etc trots lägre ambitioner).
Jag delar inte alla åsikter med F! men såg de också som en bra motpol mot den högerkonservativa sörja som sitter i EU idag.
Har flera vänner på KTH som röstade F! och helt ärligt är det en minoritet som inte anse sig vara feminister av dom jag umgås med.
Edit:
Dessutom ogillar jag extremt starkt den könsnormen som får unga män att bete sig som primater.
Vi lever i en alldeles för utvecklad värld för att hålla på och bruka våld mot varandra i vardagen.
Jag tror och hoppas att gemene man är smartare än så egentligen.
Ett annat tillägg (som känns löjligt men lär vara nödvändigt): Nej jag är inte en lattesippande "fjolla" eller vad ni nu skulle vilja kalla det. Utåt sett skulle ni aldrig kunna gissa vilka jag röstade på baserat på mitt utseende eller mina intressen, bortäknat filosofi eventuellt.
Du tycker inte f! förstärker könsrollerna ännu mer när man enbart fokuserar på kvinnor?
Röstade också på FI, vit heterosexuell man. Finns vissa saker jag inte håller med om i partiet men i det stora hela anser jag det vara en mycket vettigare parti i jämförelse med annat.
Varför är det så konstigt för vissa att vara feminist? Varför ska inte kvinnor få ha samma rättigheter som män och slippa bli särbehandlade? Ja justja, det är ju flashback där 95% av alla medlemmar är lågutbildade rasistgubbar.
Vad menar du det är för rättigheter män har som inte kvinnor har?
Tror även att ju mer F! får ta plats i debatter med SD, kommer nog en del inse hur paradoxal deras politik och värderingar är när det kommer till förhållandet med jämnställdhet och islam.
Eftersom deras ansikten utåt än så länge inte visat sig varken besitta begåvning eller argument, så blir de nog omkullsnackade med råge.
Jo det är ju sant. Men det återstår och se hur demoniserade dessa lågstående varelser som kallar sig feminister är. Det verkar ju räcka med en enda fråga, kvinnofrågan! Kvinnor är för dumma för o inse att de förs av ett dåligt ljus...
3. Hon är en yngre kvinna, utan barn och familj, som läst ett antal kurser på folkhögskola, alternativt humanistiska fakulteten. Hon tror sig därför vara mer bildad än majoriteten, att hon har förstått vissa samband som en vanlig Svensson inte riktigt begriper sig på. Hon ser sig därför som en pionjär. Hon är en arg kvinna, arg p.g.a. något misslyckande i sitt liv eller en ofullkomlighet i sin person, och denna ofullkomlighet är bekvämast att förskjuta på någon annan: patriarkatet. Förskjutning och projektion, klassisk psykologi.
Det låter som en träffande beskrivning. Frågan är om inte kärnan i denna ofullkomlighet bottnar i simpla utseendekomplex. Det är vad man med största sannoliket finner om man skrapar lite på ytan.
Kan du utveckla det där? Hur har du med egna ögon sett att killar har mycket enklare att få bra jobb än tjejer?
Ja män/killar i min omgivning har betydligt lättare fått jobb efter avlagd examen och dessutom oftast bättre jobb rakt av. Majoriteten har haft markant sämre betyg än sina kvinnliga studiekamrater och ofta varit mer "slöa".
Jag utgår från att alla ni har läst deras partiprogram. När ni läser detta så kommer ni plötsligt känna hur kallt det blir inombords i kroppen. Det dem vill införa är rent skrämmande och skadligt för välfärden.
De tror jag verkligen inte. 181 cm 85kg relativt rippad. Skulle hävda att jag har en rätt bra testoproduktion faktiskt. Är betydligt mer vältränad än gemene man och träffar och attraherar nog garanterat fler tjejer än vad du någon sin gjort (för att sjunka till samma nivå som du)
Har alltid upplevt bland kvinnliga feminister att ha ett sjukligt behov av att hävda sig (intellekt, utbildning, utseende, mm)