2014-05-26, 23:24
Medlem
elinoelins avatar
Tänker mig att de män som röstat är den här typen:

https://www.youtube.com/watch?v=yPlrfgz_WJM
Citera
2014-05-26, 23:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ja igår var de extrema radikalfeminister och idag är det en folkrörelse.

Orsaker till framgångar:

- En tydlig motpol till SD och "brun" politik.
- Medias nya älskling. Det är nästan genant hur media kryper och bugar för det här lilla extremistpartiet, kritiskt granskning av partiets politik existerar inte.
- Feminism är ett politiskt korrekt ledord som faller väl i jord i fjollträsket. Jag kan starta "Homopartiet", "antirasistpartiet" och kanske "ej etnisk svensk partiet" och med ovanstående punkter kan det gå ganska snabbt in i finrummen hos etablissemanget och i något val.
Citera
2014-05-26, 23:25
Medlem
Jag är feminist men skulle aldrig tänka mig att rösta på F!.

F! Är är oseriöst vänsterextremt flummparti utan en vettig politik på egentligen något område. Tycker man feminism är den viktigtaste valfrågan finns det partier på både högerkanten (fp) och vänsterkanten (v) som jobbar för en ökad jämställdhet.
Citera
2014-05-26, 23:25
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Jag mår fysiskt illa av tanken på att min flickvän och mina kvinnliga studiekamrater har en större uppförsbacke än mig i karriären bara pga sitt kön (Har sett med egna ögon gång på gång hur mkt enklare killar har att få bra jobb etc trots lägre ambitioner).

Kan du utveckla det där? Hur har du med egna ögon sett att killar har mycket enklare att få bra jobb än tjejer?
Citera
2014-05-26, 23:26
Medlem
LouizCyphers avatar
Förmodligen är det rätt sköna människor som röstar på Fi i jämförelse med SD. SD är ju kvalificerade mongon med en intelligens som en frukostflinga.
Citera
2014-05-26, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Haha japp, rätt komiskt faktiskt. Deras slogan "Ut med rasisterna in med feministerna" är vad som gjort att de lyckats skrapa ihop 5% från idiotiska väljare

ca 4:45 http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2638617
Att man kan dra såna paralleler mellan klimatutsläpp och jämställdhet är för mig helt otroligt.. När ska männen få betala högre i skatt/moms på olika produkter?
Och det partiet skulle stå för alla likas värde. Skrattretande

Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Förmodligen är det rätt sköna människor som röstar på Fi i jämförelse med SD. SD är ju kvalificerade mongon med en intelligens som en frukostflinga.
IQ som en frukostflinga har man inte hört förut

Citat:
Du tycker inte f! förstärker könsrollerna ännu mer när man enbart fokuserar på kvinnor?
Citera
2014-05-26, 23:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Röstade också på FI, vit heterosexuell man. Finns vissa saker jag inte håller med om i partiet men i det stora hela anser jag det vara en mycket vettigare parti i jämförelse med annat.

Varför är det så konstigt för vissa att vara feminist? Varför ska inte kvinnor få ha samma rättigheter som män och slippa bli särbehandlade? Ja justja, det är ju flashback där 95% av alla medlemmar är lågutbildade rasistgubbar.

Vad menar du det är för rättigheter män har som inte kvinnor har?
Citera
2014-05-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Tror även att ju mer F! får ta plats i debatter med SD, kommer nog en del inse hur paradoxal deras politik och värderingar är när det kommer till förhållandet med jämnställdhet och islam.
Eftersom deras ansikten utåt än så länge inte visat sig varken besitta begåvning eller argument, så blir de nog omkullsnackade med råge.

Jo det är ju sant. Men det återstår och se hur demoniserade dessa lågstående varelser som kallar sig feminister är. Det verkar ju räcka med en enda fråga, kvinnofrågan! Kvinnor är för dumma för o inse att de förs av ett dåligt ljus...
Citera
2014-05-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
3. Hon är en yngre kvinna, utan barn och familj, som läst ett antal kurser på folkhögskola, alternativt humanistiska fakulteten. Hon tror sig därför vara mer bildad än majoriteten, att hon har förstått vissa samband som en vanlig Svensson inte riktigt begriper sig på. Hon ser sig därför som en pionjär. Hon är en arg kvinna, arg p.g.a. något misslyckande i sitt liv eller en ofullkomlighet i sin person, och denna ofullkomlighet är bekvämast att förskjuta på någon annan: patriarkatet. Förskjutning och projektion, klassisk psykologi.

Det låter som en träffande beskrivning. Frågan är om inte kärnan i denna ofullkomlighet bottnar i simpla utseendekomplex. Det är vad man med största sannoliket finner om man skrapar lite på ytan.
Citera
2014-05-26, 23:30
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Kan du utveckla det där? Hur har du med egna ögon sett att killar har mycket enklare att få bra jobb än tjejer?

Ja män/killar i min omgivning har betydligt lättare fått jobb efter avlagd examen och dessutom oftast bättre jobb rakt av. Majoriteten har haft markant sämre betyg än sina kvinnliga studiekamrater och ofta varit mer "slöa".
Citera
Medlem
vaneriss avatar
Jag utgår från att alla ni har läst deras partiprogram. När ni läser detta så kommer ni plötsligt känna hur kallt det blir inombords i kroppen. Det dem vill införa är rent skrämmande och skadligt för välfärden.
Citera
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
De tror jag verkligen inte. 181 cm 85kg relativt rippad. Skulle hävda att jag har en rätt bra testoproduktion faktiskt. Är betydligt mer vältränad än gemene man och träffar och attraherar nog garanterat fler tjejer än vad du någon sin gjort (för att sjunka till samma nivå som du)

Har alltid upplevt bland kvinnliga feminister att ha ett sjukligt behov av att hävda sig (intellekt, utbildning, utseende, mm)

Kul att se att även männen verkar likadana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in