Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Nej, jag ger mig inte. Hunden indikerade att bagageutrymmet har något med död människa att göra, med den utgångspunkten letar tekniker efter tekniska fynd som tillsammans kan förklara varför det luktar lik i utrymmet. Man söker indicier som i en kontext(strukturalt) förklarar vad som rimligen kan ha hänt.
Nej, varför skall man ta in ny information och erkänna när man har fel. Bättre att envist hålla fast vid sina åsikter
Att Uno markerar i bagaget nämns ju fler gånger i domen. Bland annat på sidan 14 "Förhållandena att hennes blod påträffats på flera ställen i Kristoffer Johanssons bil och att hunden där markerat för liklukt, är i stället sådana att det får anses visat att Vatchareeya Bangsuan döda kropp legat i bagageutrymmet i hans bil och att kroppen transporterats med denna bil." Jag är med på att du inte gillar det men det är ju fakta att Unos markering används som del av bevis i domen.
Om hunden som du påstår bara hade använts för att teknikerna skulle veta var de skall leta efter fynd så finns det ju ingen anledning att nämna markeringen i domen.
Jag tror din felaktiga uppfattning beror på att denna verksamhet är helt ny. Tidigare var det enda syftet med sökhundarna att hitta spår. Men så är det inte med försöket som startats med renodlade likhundar. Om det sen är rätt att använda resultaten från ett pågående försök som bevis i en domstol kan man naturligtvis diskutera. Men att så har skett i det här fallet är fakta som jag tycker att det borde vara svårt att förneka.