2014-05-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Kan du länka till där Amelia sagt att hon ska ha barn?

( Min edit var att jag la till ett frågetecken. )

http://www.familjeliv.se/hem/amelia85/presentation.php
Citera
2014-05-26, 14:17
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Nytt långt inlägg om Milo. Suck. Sjuka människa.

Snyggt också att hon tolkar Theus lungnade signaler till mötande hundar som att han försöker distrahera HENNE.
Citera
2014-05-26, 16:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Snyggt också att hon tolkar Theus lungnade signaler till mötande hundar som att han försöker distrahera HENNE.

Såg det nu. Där är så mycket felaktigheter i hennes jävla "tolkningar" att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hon är som ett barn som väljer att se vad hon vill se och applicerar mänskliga värderingar och tankemönster på hans beteende.

Citat:
Han pratar mycket och skäller när han är sur.

Hundar skäller för att de är osäkra, inte "sura".

Citat:
Han brukar distrahera mig genom att nosa runt, låtsatskissa och annat när vi är ute och någon intressant hund är långt borta, han distraherar mig så att hunden ska komma nära och hälsa och varje gång jag kommer på honom är jag full av skratt.

Detta är så efterblivet att jag inte vet var jag ska ta vägen. Hundar har inte den intellektuella kapacitet hon tillskriver Theus. Att han skulle ha ett abstrakt tänkande och "låtsaskissa" för att "distrahera" henne... I don't even. Jävla mongo alltså.
Citera
2014-05-26, 17:49
Medlem
Någon som vet hur det ligger till med Milo egentligen? Känner mig lite skeptisk till att någon skulle stjäla honom bara sådär...?
Citera
2014-05-26, 18:44
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Någon som vet hur det ligger till med Milo egentligen? Känner mig lite skeptisk till att någon skulle stjäla honom bara sådär...?

Hon GAV bort honom till damen som sen inte ville lämna tillbaks honom till Berny.
Citera
2014-05-26, 22:17
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Hon GAV bort honom till damen som sen inte ville lämna tillbaks honom till Berny.

Nja, det är väl inte hela sanningen? Hon lämnade väl honom på ett hundpensionat tills vidare eftersom hon och Nicklas inte kunde ta hand om honom just då pga hemlösheten, drogerna osv. Sen när hon skulle hämta ut honom från pensionatet så sa kvinnan som tagit emot honom att han fått ett nytt hem och att det inte var Bernys hund längre. Helt rätt gjort imo. Hade antagligen gjort samma sak själv om ett hemlöst heroinistpar lämnat in sin hund tillfälligt. Hade aldrig gett dem hunden tillbaka.
Citera
2014-05-26, 22:35
Medlem
Tänkte på en sak.... Hur ser lagen på att man ringer och påstår att man tillhör en myndighet? Tänkte på hennes ljug om att hon ringde från länsstyrelsen.

Hon blir fan knäppare för varje dag som går -
Citera
2014-05-26, 22:43
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Tänkte på en sak.... Hur ser lagen på att man ringer och påstår att man tillhör en myndighet? Tänkte på hennes ljug om att hon ringde från länsstyrelsen.

Hon blir fan knäppare för varje dag som går -

Eftersom man utger sig för någonting man inte är och bedrar personen så borde det ju inte vara lagligt.
Men vad vet jag, Berny hittar alltid ett kryphål.
Citera
2014-05-27, 00:39
Medlem
Denosynliges avatar
Den här kommentaren under senaste inlägget asså...

"WhatsThePoint, Idag, 20:56
Sluta hata, och stalka henne då om ni inte har något vettigt att säga, hon kanske är en myttoman, det vet inte jag då jag inte känner henne. men hon är en ung flicka som har delat med sig om sina svårigheter. många unga tjejer vill vara som henne vilket är fel. hon vill bara uppmärksamma bristerna som fins innom vården. och dom som säger till henne att bara sluta knarka, det är inte så lätt. och visst hon kanske varit dålig matte ibland men hon kan säga det och be om hjälp. det krävs styrka. jag tror inte ni gör hennes liv enklare genom allt hat."

Ursäkta inget vettigt att säga? Tala för dig själv. Mytomani är bara ett av alla hennes problem. En ung flicka var hon när hon gav ut första boken. Berny blir 31 bast i sommar, you sure you wanna go with "ung flicka"? Sen ser jag inget med Berny som är något att eftersträva. "Hon vill bara uppmärksamma bristerna inom vården" yeah keep telling yourself that. Sen är det ingen som någonsin påstått att det är lätt att sluta missbruka, men det ursäktar inte att hon tar återfall efter återfall och beter sig som hon gör. Dålig matte ibland? Prova för det mesta så kommer vi närmare sanningen. Ber hon verkligen om hjälp? Hon skriver om det på sin blogg men för det så betyder det inte att det stämmer överens med verkligheten. Och oavsett om hon får hjälp eller inte så finner hon alltid nya sätt och nya anledningar till att fucka upp allt. Hennes liv är vad hon gjort det till, svårare än så är det inte.

Sen var det inte så längesedan någon kommenterade hennes blogg om att Milo blev avlivad. Men enligt Berny är han vid liv men inte längre reggad, how convenient. Men om nu Berny fortfarande står som ägare hur kommer det sig då att han inte finns kvar i skk? Antingen är det hon själv som avreggat honom (är väl ändå ingen annan än ägaren som kan avregga en hund) eller så är han död och finns inte längre reggad av den anledningen.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-05-27 kl. 00:43. Anledning: felstavning
Citera
2014-05-27, 15:22
Medlem
sinfons avatar
Jaha, undrar hur det går med graviditeten. Inser hon verkligen inte hur bråttom det faktiskt är? Jag börjar också undra om hon har hittat på det här, av någon outgrundlig sjuk anledning. Isåfall får vi antingen höra om ett missfall snart eller så blir det som med "R", att hon plötsligt bara vägrar prata om det.
Citera
2014-05-27, 15:40
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jaha, undrar hur det går med graviditeten. Inser hon verkligen inte hur bråttom det faktiskt är? Jag börjar också undra om hon har hittat på det här, av någon outgrundlig sjuk anledning. Isåfall får vi antingen höra om ett missfall snart eller så blir det som med "R", att hon plötsligt bara vägrar prata om det.

Och om ett halvår hittar hon på nån absurd historia om ett missfall av ett ovanligt hemskt slag, och att hon är så sanslöst stark som tog sig igenom det ensam.

Vad är förresten grejen med att hon ska attackpussa allt hela tiden?
Citera
2014-05-27, 15:56
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Vad är förresten grejen med att hon ska attackpussa allt hela tiden?

Hon tycker det låter gulligt tror jag. Som när hon skriver "Oooh", eller pratar om jordgubbste och tända ljus. Maskera misären med vad hon tror är normalt och lyckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in