2014-05-25, 20:06
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tycker att kineserna är bland de roligare, fick nyss min andra Ace Tanker på IS-2. En riktigt bra heavy även i tier 8 . Gillade även Type 58, nog den mest balanserade vagn jag kört i spelet.

Haha! Hittade en bild på google
http://i.imgur.com/j45Bqfc.jpg

Precis, antingen har man vunnit 15-0 eller tvärtom. Även antalet knallröda tomater är obegripligt många, såg en hetzer nyss med 14 wn7
Har ingen aning om E50:n är bra när den är fullt uppgraderad, får ju hoppas det när modulerna kostar sådär mycket. Angående bössan; har märkt samma sak med t ex VK 30.02 M (strax innan Panther) och med Cromwell. Går aldrig i mitten trots relativt bra accuracy

polaren använder sin e50 för att ramma med, 700 ram och sedan pang eller pang just innan rammen
e50m har ju liknande kanon som leoparden, grym pipa och med vinkling så får ju upper plate över 300 i armor, fast då får dom inte skjuta på din lower plate eller ditt torn :P
Citera
2014-05-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Du vet att C laddar om magasinet?
Om lägre kostnad per skott är en faktor för dig, så behöver du lära dig sikta bättre.
Högre pen + alfa är det som gör att man alltid tar 100 mm kanonen där du gör 1800 per klipp, vilket är tillräckligt för att klippa alla tier8 tanks samt det mesta annat.
När bössans ammo kostar 255 och andra 1030 per skott så är det en ganska stor skillnad när det kommer till att tjäna credits utan ett premiumkonto, vare sig du kan sikta bra eller inte.

Ifall vi antar 15 skott per match, och liknande skada (ja, du gör liknande skada ifall du kan spela ordentligt då den snabbare reloaden gör mer skillnad i längden—ofta tillåts du inte stå ute i det öppna och unloada hela clippet, och då vill du gärna ladda om så du har ett fullt klipp till nästa gång du kan skjuta på folk) så blir ammokostnaden 3825 resp. 15450 credits. Det är hela 11625 skillnad i credits efter en match. Ifall din tank förstörs så går du oftast back ifall du använder 100mm och skjuter mer än 10 gånger, fastän du gör mycket skada. I längden så utklassar DCA45 den större bössan ifall man endast ser på ens möjlighet att tjäna credits i en 50 100 (jag kan inte tala för hur det är med premium då jag inte spelar med det).

Jag skulle argumentera att 16 sekunder snabbare reload gör dig mer nytta än lite mer pen och högre alfa (som är trevligt, kan erkännas) då man sällan får möjligheten att sitta och unloada ett helt klipp—bra motståndare låter dig inte göra det. Kör jag 100mm något game så känns det oftast som om att man får sina bra chanser att skjuta folk när man laddar om.

Personligen så upplever jag (och session statistics verkar hålla med mig) att 50 100 presterar bättre med den kortare reloaden, men det kan ju bara vara så att det passar min spelstil mer. Såklart går det bra med 100mm också, men då tjänar jag på snitt 10-25k mindre per match pga den dyrare ammokostnaden och beroende på hur mycket jag skjuter.

(Såklart föredrar jag 100m i T10-matcher, men det är en annan sak då det inte händer hela tiden.)
Senast redigerad av randomfniss 2014-05-25 kl. 21:25.
Citera
2014-05-25, 21:27
Medlem
RNG och MM kan totalt suga penis ikväll. Ingenting funkar, skott efter skott tar antingen i banden eller dyker ner i backen. och lagen då...Fyfan.
Citera
2014-05-25, 21:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
RNG och MM kan totalt suga penis ikväll. Ingenting funkar, skott efter skott tar antingen i banden eller dyker ner i backen. och lagen då...Fyfan.
Haha! Hade en match innan där jag var ensam i min IS-2 mot en KV-3, båda hade ca 150hp kvar. Tog en minut eller så innan jag fick läge att skjuta - "pang" så träffar jag bandet. Laddar om igen och väntar på ett läge - "pang" så går den rakt ner i gräset... Darrade som fan i händerna
Laddade om till HE och tänkte att jag skulle kunna få honom så skotten inte får för sig att studsa mot alla odds, efter en stund får jag ett läge och skjuter - kvar står KV-3:an med 10hp . Hur som helst så fick jag kol på honom efter en 5-6min lång fight runt en mindre byggnad.

Så jag kan inte annat än säga att jag håller med dig
Citera
2014-05-25, 21:51
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Att skaffa torsion bars brukar vara ett bra sätt att kunna ha bästa kanonen och turret direkt utan att behöva skaffa tracks.
Nuförtiden spelar jag aldrig tier 7+ tanks med stock gun, det är inte värt bekymret.

Brukar jag med, tyvärr spenderade jag all min free xp på E75 för bara ett par dar sen. Hade inte löningen kommit den 27:e så hade kortet åkt fram illa kvickt, till WG:s stora nöje och mitt förtret. Är ju högst troligt att det är gjort på det sättet för att tjäna stålar helt enkelt.

Citat:
Haha! Hittade en bild på google
http://i.imgur.com/j45Bqfc.jpg

Ok, den var faktiskt fulare.

Citat:
Precis, antingen har man vunnit 15-0 eller tvärtom. Även antalet knallröda tomater är obegripligt många, såg en hetzer nyss med 14 wn7
Har ingen aning om E50:n är bra när den är fullt uppgraderad, får ju hoppas det när modulerna kostar sådär mycket. Angående bössan; har märkt samma sak med t ex VK 30.02 M (strax innan Panther) och med Cromwell. Går aldrig i mitten trots relativt bra accuracy

Går väldigt upp och ner tycker jag, få matcher som faktiskt är så jämna och roliga man önskar. Men när ena laget har massvis med bra spelare och plutoner samtidigt som du sitter med två helröda plutoner, varav en består av en lågtier tank för matchen, samt två stycken T3 tanks vill man bara gråta, eller kasta saker i väggen.

Just träffsäkerheten ska ju tyskarna vara bra på, men skotten går aldrig riktigt dit jag vill, som de av någon anledning alltid gör med ryssarnas 122r när man siktar fullt. De träffar alltid mitt i prick, trots usel träffsäkerhet, långa sikt-tider och rätt taskig pen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
polaren använder sin e50 för att ramma med, 700 ram och sedan pang eller pang just innan rammen
e50m har ju liknande kanon som leoparden, grym pipa och med vinkling så får ju upper plate över 300 i armor, fast då får dom inte skjuta på din lower plate eller ditt torn :P

Ja, ramning är den grym på och E50 kan studsa rätt friskt vid vinkling har jag märkt. E50M verkar ju vara en klart mycket bättre och roligare tank på alla sätt och vis, den här blir nog bara att grinda klart så fort som möjligt och sälja.
Citera
2014-05-25, 22:12
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Haha! Hade en match innan där jag var ensam i min IS-2 mot en KV-3, båda hade ca 150hp kvar. Tog en minut eller så innan jag fick läge att skjuta - "pang" så träffar jag bandet. Laddar om igen och väntar på ett läge - "pang" så går den rakt ner i gräset... Darrade som fan i händerna
Laddade om till HE och tänkte att jag skulle kunna få honom så skotten inte får för sig att studsa mot alla odds, efter en stund får jag ett läge och skjuter - kvar står KV-3:an med 10hp . Hur som helst så fick jag kol på honom efter en 5-6min lång fight runt en mindre byggnad.

Så jag kan inte annat än säga att jag håller med dig
hahaha älskar min KV-3
men har laddat 14st apcr nu för RNG
spelade en match där mitt lag blev stompade som fan, hittade en bra plats att snipa mot tier 10 kanonerna och vi dustar 3 fiender förlorar en och jag ser på kartan att en t30 och en waffen tier 9 är på väg och hjälpa dessa men han inte i tid, våra tre överlevande rushar mot dom döda tanksen medans jag försöker komma bakom och skjuta waffen t9 och t30 i röven, dom är så klart snabbare än mig

närmar mig, kommer runt hörnan och dom är nu framme där deras kompisar dog, och där tar dom för e75 och sedan vå is8 och sedan den sista jag inte kommer ihåg, just när dom dödat den kommer jag äntligen upp bakom dom

så nu är det jag i en kv3 med 1000hp mot en full hp waffen t9 och en t30
idioterna såg inte jag var på väg upp bakom dom och höll inte bort dom utan rusha dom för att få skada(idioter)

så nu är där 6 döda tankchassin, jag kör in i mitten av dom(var som ett upp och ner vänt U) och den första som jag kan skjuta på är så klart T30 och jag hade laddat HE för waffen t9, fan tänkte jag och tryckte ett skott i rumpan på han, 505 i skada lol, han siktar på mig och ding av mitt torn, waffen t9 är kill kåt och kommer fram, blam! 500 i hans huvud, han sköt inte så jag antar att jag fucka hans kanon och han inte hade repair, t30 skjuter igen och lyckas träffa mitt chassi, ding ! haha, waffen t9 får ett 500 till

och så höll det på tills båda var döda, HE gjorde fan grym skada även på T30, i röven och fronten så gjorde jag ca 500 med varje skott och samma med waffen t9

men sedan kom ju hans andra lag, dvs icke CZ eller PL som jag hade i mitt lag och skjuter mig i den öppna delen av mitt försvar

men najs att bounca t30 top gun och waffens top gun så många gånger med en tier 7 :P
Citera
2014-05-25, 22:55
Medlem
nu pratar de om nån "embrionic journiey" som döpte om sig till "sverige demokraterna2014" ...

lol, klanen håller på med för mycket skvaller
Citera
2014-05-25, 23:24
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
nu pratar de om nån "embrionic journiey" som döpte om sig till "sverige demokraterna2014" ...

lol, klanen håller på med för mycket skvaller
ess lund nämde det i tråden här för några månader sedan
Citera
2014-05-26, 00:20
Medlem
Bearforceones avatar
Tog en paus på ett par timmar för att lugna mina nerver lite efter pärsen tidigare idag. Och min rättfärdiga internetnerdrage hjälpte susen. 14-1-5, som kan jämföras med hur det gick tidigare, 27-0-42. Nästan uppe på 50%.

Kunde låsa upp första kanonen på E50, som om möjligt blev ännu fulare med en 8 meter lång skitsmal kanon monterad på det minimala tornet på den gigantiska plattformen. Kul kul, nu jävla sitter skotten där de ska, med tillräcklig fart och pen. Bara 50k till att grinda för motor och torn för att få en habil och fungerande medium då.
Citera
2014-05-26, 03:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Böterna för att tk en t18 är 1072 krediter
Citera
2014-05-26, 04:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
3 vagnar i bredd, jag känner mig lite...elak så jag svänger höger samtidigt svänger snubben på andra sidan vänster, stackars obj416 blir klämd i mitten och har ingenstans att ta vägen än uppåt
http://picasion.com/pic77/1c44e3739b85462e9868b90a68f064f9.gif
Citera
2014-05-26, 04:54
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
3 vagnar i bredd, jag känner mig lite...elak så jag svänger höger samtidigt svänger snubben på andra sidan vänster, stackars obj416 blir klämd i mitten och har ingenstans att ta vägen än uppåt
http://picasion.com/pic77/1c44e3739b85462e9868b90a68f064f9.gif

Hahaha! För jävla synd att vagnarna inte kan hamna uppochner och inte kunna röra sig likt en sköldpadda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in