2014-05-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du ska helt klart rösta på SD om du anser att människor som flyr ur fattigdom och krig bär skulden för att du saknar både utbildning, jobb och framtidsutsikter.

Det är inte att dom ska ta våra jobb vi är oroliga för. Har du någonsin varit i ett invandrartätt område?
Citera
2014-05-24, 21:54
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Det är inte att dom ska ta våra jobb vi är oroliga för. Har du någonsin varit i ett invandrartätt område?

Jorå, jag var och köpte grillspett i Rinkeby förra helgen. Har du? Vad är du rädd för?
Citera
2014-05-24, 21:55
Medlem
Citat:
Jorå, jag var och köpte grillspett i Rinkeby förra helgen. Har du? Vad är du rädd för?

Pröva att åka dit med en kippa på huvudet eller en davidsstjärna runt halsen. Får se hur rädd du är då
Citera
2014-05-24, 21:56
Medlem
Citat:
Det handlade inte om Sverige vs Australien utan att TS försökte stödja sina argument i ett falsarium kring att Australien stängt dörrarna för flyktingmottagande.

Nå skrev han aldri det. Han skrev at de er ikke interesert i å ta imot asylsøkere. Det betyr ikke at ingen asylsøkere vil komme til Australia, men at de er uønsket. Når de ønsker å sende asylsøkere til Cambodia så er det ingen tvil om at de er uønsket.

Citat:
Ursprungligen postat av tma-2
till skillnad från sverige, är endast intresserade av att ta emot unga och välutbildade människor som kunde bidra till landets välstånd under en lång tid.

Derimot du skrev flere ganger at Australia har et generøst flyktningpolitikk. Jeg viste at de ikke har det, de har faktisk en veldig restriktiv flyktningspolitikk. Hadde de hatt svensk politikk ville det ha kommet over 100K hvert år.

Citat:
'Kan du visa att Australien inte har en generös flyktingpolitik?

Citat:
Australien har ett generöst flyktingmottagande.
Senast redigerad av Camlon 2014-05-24 kl. 21:58.
Citera
2014-05-24, 22:07
Medlem
Citat:

Ja. Finns ett ställe i närheten jag har varit i några gånger, det är alltid nåt. Fönsterkrossningar, bråk och slagsmål. I vintras så var det ett snöbollskrig som urartade till ett slagsmål på 10 personer.
Jag gick i en skola med ganska många invandrare. Majoriteten av dom betedde sig som svin, slogs och saboterade på lektionerna. Jag bröt upp ett bråk och då kom det 9 st efter 30 min och skulle nita mig för att jag hade "förstört hans heder".
Jag tycker illa om deras kultur och människosyn, därför vill jag inte ha fler i vårat samhälle. Vi ska ju självklart ta emot några, men bara tillräckligt många så dom kan integreras i det svenska samhället.
Det var 3 araber i min klass, alla dom blev misshandlade av sina föräldrar. Tror du barnen lär sig att det inte är okej att bruka våld då? Vad tror du dom gjorde i skolan? Jo, dom slogs.
Citera
2014-05-24, 22:28
Medlem
Om vi talar om den mer extrema vänstern så vill de inte ha några stater över huvud taget. De anser att stater är i grunden rasistiska sociala konstruktioner för att exkludera och bevara rika människors privilegier över fattiga. Man anser att rika personer och rika länder är rika på fattigas bekostnad. Att det kommer gå åt pepparn för "Sverige" om man tillämpar fri invandring är alltså inget problem. Vänstern vill att det ska gå åt pepparn för "Sverige" eftersom "Sverige" är en orättfärdig politisk makt- och förtryckarmekanism som står i vägen för en mer jämlik och rättvis värld.
Citera
2014-05-24, 22:37
Medlem
Citat:
Det är han som har bevisbördan så visa mig officiell statistik på Australiens förändrade asylpolitik.

Apropå att skämmas så borde du tänka dig för innan du begår hatbrott.
Australien 1 flykting per 1010 infödda, Sverige 1 flykting per 107 infödda. Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_refugee_population som i sin tur hämtar sina siffror från: http://www.unhcr.org/4fd9e6266.html

Sveriges flyktingpolitik är alltså 900% mer generös än Australiens. Någon mer fakta du tänker dra ur röven?

Bevisbördan låg dock på dig iochmed att du påstod att Australien hade ett generöst flyktingmottagande:
Citat:
Självklart inte eftersom det du refererar till inte har någon bäring på verkligheten. Australien har ett generöst flyktingmottagande.
Men det är alltid lättare att bara göra det själv när det kommer till er sort.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-05-24 kl. 22:40.
Citera
2014-05-24, 22:41
Medlem
Citat:
Du ska helt klart rösta på SD om du anser att människor som flyr ur fattigdom och krig bär skulden för att du saknar både utbildning, jobb och framtidsutsikter.

Så många som flyr från krig tar vi faktiskt inte emot. däremot tar vi emot ett stort antal bidragsflyktingar. Naturligtvis spelar inte ett fåtal någon större roll för varken arbete eller utbildning. Men i dagsläget ser verkligheten ut som sådan att vi har ung 1.6 miljoner invandrare i Sverige. Med den volymen så påverkas naturligtvis arbetsmarknaden rejält. Sedan år 2000 har antalet människor med utländsk bakgrund ökat med dryga 781 000 personer. Etniska svenskar har minskat med nästan 109 000 st. Det handlar inte om invandring, det handlar om ett befolkningsutbyte av ett aldrig tidigare skådat slag.
Citera
2014-05-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma-2
Men vem ska stå för notan? Hur ska sverige som nation försörja alla dessa flyktingar, tiggare och bidragstagare? Som utvecklingen har gått så kommer sverige vara ett ghetto inom en inte alltför avlägsen framtid där kriminalitet, fattigdom och "tuffa tag" blir en del av de flestas vardag, till slut även för de som idag bor i fina villaområden.

Så, har jag missförstått något eller är det helt enkelt sverigedemokraterna man ska rösta på?

Värdpopulationen betalar parasiternas nota. Du kommer att tvingas arbeta hårdare för mindre pengar och betala högre skatt samtidigt som vård och annat blir allt dyrare. Slutresultatet är att Sverige blir ett stort ghetto under sharialag, möjligtvis med gated communities ifall eliten ens vill vara kvar.

SD alternativt Svp är enda alternativen till minskad invandring.
Citera
2014-05-24, 23:37
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Eftersom att jag i allmänhet inte stödjer bidragspolitik så är jag benägen att hålla med om att vi inte kan försörja hela världens befolkning. Jag anser dock att vi borde begränsa bidragen och öppna gränserna ytterligare.

Nu är det förståeligt om fascister som SD inte anser att det är en önskvärd utveckling, men men...
Förstår inte för mitt liv hur liberaler tänker när det kommer till sådant som att avveckla välfärden och öppna gränserna. Förstår ni vilket extremt klassamhälle som kommer att uppstå? Vad tror du alla som väller in här ifrån krigsdrabbade stater i tredje världen kommer att försörja sig på? Visst en del kommer att hitta arbete som dagens invandrare, men många lever på välfärdssystemet i Sverige. Om ett sådant inte finns i framtiden, förstår du inte att kriminaliteten kommer att skjuta i höjden? Det är som upplagt för en total katastrof.

Om vi implementerar totalt öppna gränser så kommer varje husägare få bygga taggtrådsstängsel och skyttevärn runt sina hem.
Citera
2014-05-25, 00:02
Medlem
Jag kan försöka svara TS. Kan börja med att säga att jag inte vet om jag är 'vänster' i alla frågor, men i varje fall är jag för en liberal invandringspolitik.

Personligen har jag inga dåliga erfarenheter av invandringen, trott att jag bott i både invandrartäta och ej invandrartäta områden under min uppväxt. I min erfarenhet har det främst varit killar med rasistiska åsikter som i grupp aktivt sökt bråk genom provokation, som åkt på stryk av invandrare.

Vad gäller den ekonomiska aspekten så tillhör jag inte skaran som tror att invandringen har en nettopositiv effekt, i varje fall inte kortsiktigt. Möjligen långsiktigt, det vet jag inte tillräckligt för att säga. För mig spelar det egentligen ingen roll. Jag bryr mig mer om det globala välståndet än välståndet inom några arbiträrt uppritade landgränser. Jag tror inte på nationalstaten eller någon geografisk grundad identitet. Om 'Sverige' går förlust på invandringen, så får dessa invandrare samtidigt ett drägligare liv än vad de hade haft i sina ursprungsland. Det sker en global utjämning av välståndet, vilket jag ser som väldigt positiv. Jag tror att det är den främsta skiljelinjen mellan en Sverigedemokrat och en liberal\vänsterperson som jag. SD stirrar sig blind på nationens välstånd, medan jag ser till människors välstånd oavsett land.

Ytterligare en stor skillnad är att jag inte ser något värde i att bevara någon kulturell homogenitet. Jag VILL bryta upp den. Framtiden är att alla jordens människor kommunicerar med varandra med ett gemensamt språk, i en gemensam kultur. Nationalstaten tillhör historien. Den hör samman med krig, fördom och missär. Det är när vi handlar, kommunicerar och inspirerar varandra över kulturgränser som vi kan göra framsteg på alla plan.
Citera
2014-05-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Jag kan försöka svara TS. Kan börja med att säga att jag inte vet om jag är 'vänster' i alla frågor, men i varje fall är jag för en liberal invandringspolitik.

Personligen har jag inga dåliga erfarenheter av invandringen, trott att jag bott i både invandrartäta och ej invandrartäta områden under min uppväxt. I min erfarenhet har det främst varit killar med rasistiska åsikter som i grupp aktivt sökt bråk genom provokation, som åkt på stryk av invandrare.

Vad gäller den ekonomiska aspekten så tillhör jag inte skaran som tror att invandringen har en nettopositiv effekt, i varje fall inte kortsiktigt. Möjligen långsiktigt, det vet jag inte tillräckligt för att säga. För mig spelar det egentligen ingen roll. Jag bryr mig mer om det globala välståndet än välståndet inom några arbiträrt uppritade landgränser. Jag tror inte på nationalstaten eller någon geografisk grundad identitet. Om 'Sverige' går förlust på invandringen, så får dessa invandrare samtidigt ett drägligare liv än vad de hade haft i sina ursprungsland. Det sker en global utjämning av välståndet, vilket jag ser som väldigt positiv. Jag tror att det är den främsta skiljelinjen mellan en Sverigedemokrat och en liberal\vänsterperson som jag. SD stirrar sig blind på nationens välstånd, medan jag ser till människors välstånd oavsett land.

Ytterligare en stor skillnad är att jag inte ser något värde i att bevara någon kulturell homogenitet. Jag VILL bryta upp den. Framtiden är att alla jordens människor kommunicerar med varandra med ett gemensamt språk, i en gemensam kultur. Nationalstaten tillhör historien. Den hör samman med krig, fördom och missär. Det är när vi handlar, kommunicerar och inspirerar varandra över kulturgränser som vi kan göra framsteg på alla plan.

Goda nyheter, du kommer att få som du önskar.
Men det kommer inte att vara fluffigt med runda hörn i den globala bankdiktaturen.
I övrigt tycker jag att det är lite trist att du vill utrota alla de kulturer, språk och människor som finns på planeten.
Dock kommer det inte att fungera i praktiken då människan är en revirpinkare som gärna vill att saker ska vara som de varit mest hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in