Citat:
Ursprungligen postat av
tma-2
Wow, ditt första svar till mig som inte är ett personangrepp! Var inte så svårt att skriva ihop eller hur?
När jag funderade på att flytta till australien för att jobba undersökte jag regelverket och blev imponerad över att de tydligt premierade unga och välutbildade, vilket helt klart bidrar till landets välstånd på kort som lång sikt. Men anledningen till att jag startade tråden är att
jag vill veta varför det är bättre för oss som individer och för sverige som nation att sympatisera med vänstern istället för SD i invandringsfrågan. Den som tar sig besväret att besvara detta kanske kan få mig och alla som läser denna tråd att inse att man inte ska rösta på SD trotts allt?
I Sverige har du inga problem att söka arbete som högutbildad Australiensare. Vart vill du komma med din jämförelse med Australien?
När det gäller din fråga kring invandrings- och asylpolitik så ska du veta att det inte är vänstern som skapat det samhälle vi ser resultatet av idag. Det är Allianspolitiken som suttit i regeringsposition de senaste 8 åren och det är dom som grävt en avgrund mellan medborgarna. Det är en medveten politik som grundar sig i att vi i Sverige ska skapa konkurrenskraft gentemot låglöneländer. Det är skälet till att vi har ett högt flyktingmottagande. Hade vänstern däremot regerat så hade säkert mängden flyktingar som beviljats stanna inte varit färre, men skälet till uppehälle hade varit ett annat och situationen för de vi tagit emot hade varit annorlunda.
SD däremot skuldbelägger flyktingarna för de missförhållanden som Alliansen skapat. De pekar finger på invandrare för att de är skälet till att de som lägger sin röst på SD saknar utbildning och arbete.