I efterhand visade det sig att denna gång gick de ju halvt värre än uppe i Norrland
Måste varit för de var här i Stockholm såklart
uschusch Blev anmäld av en polisman haha Long story short så ledde alltså detta till en RÄTTEGÅNG för inte så länge sedan!
Min första någonsin..
Då sitter alltså den hår muskulösa polisen i vittnesförhör och säger dramatiskt "under mina 8 år i kåren har jag aldrig varit med om liknande och jag kände att det var enbart personligt mot mig"
(OBS ha i åtanke att jag hade tydligen sparkat honom på handleden i bilen på väg till fyllecellen vilket jag inte har något minne av alls)
Hahaha fy fan vilken människa alltså! Vem vid sina sinnes fulla bruk omhändertar någon då den är för full för att sedan ta det Så HIMLA Personligt när man råka få en spark?
Så går de när man ligger över en berusad människa i försvarsmode och tar strypgrepp bl.a...
Han hade även anmält mig för "kränkning" haha och säger att jag skrek massa "okvädesord"...
Dock kunde han ju naturligtvis inte minnas något jag sagt..?
Det slutade med Dagsböter, ersättning (för hans kära klocka som hade råkat gå sönder.. Kina grejer förmodligen) samt brottsofferfond & en tusing till advokaten allt som allt ca. 4500 :- så det sved rejält samt villkorlig dom..
Orkar ej berätta hela historien men ni skulle bli chockade hur de egentligen låg till , och ändå är det JAG som måste betala och skämmas och blir the bad guy.
Lärt mig åtminstone att rättssystemet inte är för människan samt att de har en helt egen värld, språk & sfär som vi "vanliga dödliga" inte har någon aning om..
Kändes som ett spel bland dom om vem som kunde hitta bäst kryphål och/eller formuleringar samt karisma,
inte att det faktiskt handlade om människor liv & framtid.
Håll er borta från både vakter & snutar då dessa kan anmäla DIG trots att de använt övervåld och det är alltid till deras fördel om de ej finns videobevis!!
SPECIELLT om de har en kollega som de 9 av 10 fall har kommer ALLTID ta deras parti vad de än sett!!