2014-04-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Nej man får inte ens dela cell med sin egen BH, än mindre än annan människa haha..

De inte en telefon utan en interfon som går ut till vakterna tror jag..

Dela cell kan man visst få göra. Själv har jag aldrig delat med någon men en nära vän har fått göra det. Även hört från en del andra som delat. Detta gäller ju självklart bara om det inte finns några lediga celler kvar.

Angående den där intefonen så har jag aldrig upptäckt någon, däremot har det alltid funnits en larmknapp som tjuter så in i helvete när man trycker på den vilket givetvis är jätteroligt
Citera
2014-04-19, 16:08
Medlem
theodor.busses avatar
Kanske inte så roligt..

Jag blev intagen trots att jag befann mig i mitt eget hem. Det hade med en tråkig sak att göra, nämligen att anhöriga förstått att jag var en fara för mig själv (ingen annan). Jag blev hämtad av ytterst trevliga, sympatiska och förstående poliser (EJ IRONI!!), men jag var redigt onykter. Först skulle jag få sova i något som såg ut som ett rätt bekvämt (men ganska litet) studentrum. Säng, toa etc (vette fan om det inte fanns ett litet skrivbord där också?). När vakten frågade mig hur jag mådde, så svarade jag ärligt att jag inte hade särskilt stort intresse av att leva mer. Då blev jag flyttad till ett annat "rum", med madrass på golvet och en "landstingsfilt" som täcke. Men det gick bra det också! En gång knackade jag på dörren, och sa att jag var lite hungrig (jag hade försummat mat/sömn etc under flera dygn). Inga problem, jag fick två mackor och ett glas mjölk direkt. Det var ju inte direkt lax-toast med ett glas champagne - men å andra sidan var det inte det som jag behövde heller. Sedan somnade jag, och vaknade nykter. Inga konstigheter. Kort förhör och sedan hem.

Som man bemöter andra, så blir man själv bemött. Vill man ha bråk så får man det. Om man är resonabel, pratar lugnt, och är beredd att acceptera ett "nej" utan att hetsa upp sig - då går det hur bra som helst...

Det är inte konstigare än att "prata med kundtjänst" på vilket företag som helst! Börjar man gapa, skrika och hota så blir man bortkopplad. Om man däremot lugnt kan förklara vad problemet gäller (och kanske "smöra" lite också, det kostar inget) så löser sig det sig oftast. Att köra "heders-stuket", slå sig för bröstet (gorilla style) och bli otrevlig - nää... Ingen gillar en jihadist.
Senast redigerad av theodor.busse 2014-04-19 kl. 16:16.
Citera
2014-04-19, 18:31
Medlem
attackhamsters avatar
Kompisen ringer 03.15 ca

Jag: ööö.. hallå?
kompisen: Tjena FAAAANNNN ( jätte ful )
Kompisen: jag är fylle cellen.. snuten tyckte jag var skit full.
jag: har du mobilen med dig in i fyllecellen?
kompisen: dom hittade bara firmatelefon och hittade inte min privata
nu pratar han om vilka krogar etc etc han hade varit på m.m

kompisen: fan va rök sugen jag är.. du skulle inte.... aje.. nej.. låt bli.. den är...KLICK

gav mig ett gott skratt iaf
Citera
2014-04-21, 14:08
Medlem
insectqueens avatar
Fyllecell har man ju hamnat i ett par gånger kunde hålla mig för skratt dock, det är hemskt helst ska man ha är fullständigt psykotisk som skriker ut sin ångest i primalskrik medans snuten står och flabbar utanför... -Inte kul men en polare till en polare hade vad han beskrev som en kul kväll i fyllecellen.
Han hade varit ute på en slirig runda på stan med knark och sprit blev plockad av snuten satt i fyllecell...
Trist tyckte han men vänta vad är detta??? En lds tripp dom missat i byxfickan
...som han tog spenderade resten av kvällen med att hallucinera kraftigt. Detta låter för mig som den ultimata mardrömmen men han hade kul tydligen
Citera
2014-04-22, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garbage-Day
Har nån nån rolig fyll cell historiaA?

Jag har massor. Men kom med roliga fylle cell historiar nu!

JAg hamnade dit igår. Inget speciellt dock, typ dom sa "vi påträffade dig sovandes på busshållplatsen och sedan blev du aggresiv och ville slåss" typ. Moanhaaha

Ni andra då, har nin nån rolig fylle cell histoira?

En gång i somras så spydde jag i polisbilen

Jag har en som är smått tragikomisk men den får jag visst inte upplysa om ...
Citera
2014-04-22, 15:11
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Jag har en som är smått tragikomisk men den får jag visst inte upplysa om ...

Ska vi tigga och fjäska nu? "Pretty please, with cream on top!"
Citera
2014-04-22, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ska vi tigga och fjäska nu? "Pretty please, with cream on top!"

Men jag startade faktiskt en tråd och fick den nedtagen med
märklig motivering. Men det går att hitta små fragment av vad
jag skrivit i andra fyllecellstrådar.

Och det är faktiskt en bra historia, om man vill visa upp polisens
totala uselhet, inkompetens och illvilja.
Citera
2014-04-22, 18:18
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Men jag startade faktiskt en tråd och fick den nedtagen med
märklig motivering. Men det går att hitta små fragment av vad
jag skrivit i andra fyllecellstrådar.

Och det är faktiskt en bra historia, om man vill visa upp polisens
totala uselhet, inkompetens och illvilja.

OK då, plocka ihop dina "fragment" och presentera dem här - i en tråd som existerar. Kanske kan vara kul att läsa?
Citera
2014-04-23, 14:40
Medlem
Vid ett tillfälle lyckades jag efter ganska många försök att ställa mig på pissoaren med kroppen tätt tryckt mot väggen och armarna ut i ett kors för att inte trilla ner. Okej nu står jag här, det var det. Eller? Det finns ett brandalarm uppsatt i varje cell som i sin tur är täckt av en metallkåpa med hål i. Jag fick in fingrarna i ett av hålen och kände en lös mutter på en bult, efter frenetiskt snurrande på muttern med bara pekfingret så damp hela kåpan i golvet. Ner hoppar jag fort som fan och lika fort storma vakten in och undra vad jag höll på med. Inget sa jag men han hörde ju ljudet och tillkallade polis som kom och tog kåpan från mig. Han var väldigt otrevlig och menade att detta på något vis skulle kosta mig pengar.
Ska jag betala för att jag visar er hur lätt jag fick tag i en metallbit som var tung nog att slå ihjäl någon med inne i ett av polisens "säkraste" förvar? Frågar jag. Då slår han igen dörren och försöker irritera mig genom att slå på och av ljuset i en bra stund framöver.
På morgonkvisten släppte man ut mig men ville prata om kåpan, hur jag fick ner den osv.

Kommer inte ihåg exakt men dom sa ungefär att polismannen hade skrivit i sin rapport att han återfunnit kåpan efter kroppsvisitation. Påhitt sa jag, han hade inte alls visiterat mig utan såg kåpan på golvet och nöjde sig med den, sen tog jag upp en 1dm bult och gav den till polisen med ett leende större än någonsin
Citera
2014-04-23, 18:31
Medlem
MonsieurLaMorts avatar
Jag åkte in för ett par veckor sedan. Det lustiga var dock att jag var så gräsligt full att jag inte ens märkte ett smack vare sig av att bli tagen, körd till fyllecellen, halvt avklädd och fråntagen allt jag hade på mig och slutligen inlåst. Blev medveten om att jag var omhändertagen först när polisen kom in och väckte mig morgonen därefter och talade om att det var dags att släppa ut mig.
Citera
2014-04-26, 12:34
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Dela cell kan man visst få göra. Själv har jag aldrig delat med någon men en nära vän har fått göra det. Även hört från en del andra som delat. Detta gäller ju självklart bara om det inte finns några lediga celler kvar.

Angående den där intefonen så har jag aldrig upptäckt någon, däremot har det alltid funnits en larmknapp som tjuter så in i helvete när man trycker på den vilket givetvis är jätteroligt

Haha men va?
Låter hur skumt som helst med tanke på att de fråntar de mesta på dig som kan "ta livet av dig" så ska man dela fyllecell med ngt annat oberäkneligt fyllo..?
Citera
2014-04-28, 20:56
Medlem
Mellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Haha men va?
Låter hur skumt som helst med tanke på att de fråntar de mesta på dig som kan "ta livet av dig" så ska man dela fyllecell med ngt annat oberäkneligt fyllo..?
Jag har delat fyllecell med 2 (!) andra personer vid ett tillfälle. Hade totaldäckat efter en dispyt med en vakt, så uppvaknandet på morgonkvisten i en trång cell med ett snarkande mongo och en smutsig zigenare var ingen hit. Blev dock utsläppt efter att jag i ren och skär panik bankat på dörren ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in